جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱:۲۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

غدیر فرصتی برای ترویج مهربانی/ توزیع بسته‌های معیشتی توسط دانش‌آموزان نخبه گنبدی

مدیرعامل کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان با اشاره به تداوم سنت نیکوی اطعام غدیر در سال جاری، گفت: امسال منابع مالی و نذورات اهدایی به تهیه بسته‌های معیشتی ویژه نیازمندان اختصاص می‌یابد.



حجت تولی امروز در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار در گنبدکاووس با تبریک عید سعید غدیرخم به همه مسلمانان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اظهار کرد: یکی از توصیه‌های بزرگی که رسول اکرم (ص) و بزرگان دینی پیرامون اعمال روز عید غدیر داشته‌اند اجرای سنت نیکو و حسنه اطعام محرومان و مستضعفان است.

وی با بیان اینکه کانون علمی تربیتی اندیشه جوان نیز به عنوان یک مجموعه مردمی که در حوزه تربیت نخبگان انقلابی فعالیت می‌کند احیای سنت‌های معنوی را نیز رسالت خود می‌داند، افزود: هر ساله در عید سعید غدیرخم دانش آموزان نخبه این کانون به همراه مربیان خود و با حمایت خیرین و نیکوکاران اقدام به طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و همچنین برپایی سفره افطار غدیر برای روزه‌داران این روز می‌کردند.

مدیرعامل کانون علمی و تربیتی اندیشه جوان با تاکید بر اینکه در شرایط اخیر کشور که درگیر بیماری کرونا بوده و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بر تداوم طرح کمک‌های مومنانه است ما نیز تصمیم گرفتیم امسال در این مسیر حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: از این رو امسال به همت دانش آموزان نخبه و مربیان کانون و با حمایت خیرین حدود ۱۰۰ بسته معیشتی را برای توزیع میان نیازمندان آماده کرده‌ایم.

تولی با بیان اینکه در ایام نوروز و در موج نخست بیماری کرونا نیز این کانون اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کرده بود، ادامه داد: ما معتقد هستیم دانش آموزانی که قرار است سربازان توسعه، آبادانی، سازندگی و تعالی این کشور، نظام و انقلاب باشند باید در همه صحنه‌های نیازمندی کشور حاضر باشند.

 

وی محتویات این بسته‌ها را پنج کیلوگرم برنج محلی، روغن مایع دو کیلویی و یک مرغ متوسط کشتار روز و مبلغی معادل ۱۶۰ هزار تومان دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم این سنت حسنه را در طول ایام دیگر سال از جمله دهه نخست ماه محرم، دهه انتهایی صفر، دهه فجر انقلاب اسلامی و … تداوم ببخشیم.

انتهای پیام/۸۳۰۱۴/و


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × چهار =