دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۳:۳۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

مدیرعامل توانیر : ۶۰۰ هزار میلیارد ریال امسال در مصرف برق صرفه‌جویی شد

«محمدحسن متولی‌زاده» روز یکشنبه در آئین بهره‌برداری از چهار طرح برق‌رسانی استان مرکزی در محل شرکت برق منطقه‌ای باختر در اراک افزود: تابستان امسال به لحاظ مصرف برق نسبت به سال‌های گذشته بسیار سخت اما موفقیت‌آمیز بود و با تلاش کارکنان شرکت‌های توزیع برق، حمایت‌های مدیران ارشد استان‌ها و همکاری اقشار مختلف مردم هیچ خاموشی […]



«محمدحسن متولی‌زاده» روز یکشنبه در آئین بهره‌برداری از چهار طرح برق‌رسانی استان مرکزی در محل شرکت برق منطقه‌ای باختر در اراک افزود: تابستان امسال به لحاظ مصرف برق نسبت به سال‌های گذشته بسیار سخت اما موفقیت‌آمیز بود و با تلاش کارکنان شرکت‌های توزیع برق، حمایت‌های مدیران ارشد استان‌ها و همکاری اقشار مختلف مردم هیچ خاموشی ناشی از کمبود برق در کشور اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های موجود خردادماه امسال یک و هشت دهم درجه سانتیگراد نسبت به سال گذشته گرمتر بود و این در صورتی است که به ازای هر یک درجه گرمای بیشتر، یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف برق افزایش پیدا می‌کند و از طرفی سال گذشته صنایع جدید بیش از یک‌هزار مگاوات به مصرف برق کشور افزودند و همچنین یک میلیون مشترک نیز به مشترکان برق افزوده شد که تامین این مصارف جدید نیازمند راه‌اندازی یک نیروگاه چهار هزار و ۳۰۰ مگاواتی است. 

مدیرعامل شرکت توانیز اظهار داشت: مدیریت مصرف با همکاری مردم و مسئولان از سال گذشته در وزارت نیرو هدفگذاری شد که براین اساس و با همکاری همه‌جانبه اقشار مختلف مردم به خصوص صنایع، کشاورزی، خدمات و مشترکان این هدف به گونه‌ای افتخارآمیز محقق و با وجود گرمای بسیار زیاد در تابستان امسال هیچ خاموشی ناشی از کمبود انرژی برق اتفاق نیفتاد و اگر هم در مقاطعی خاموشی اتفاق افتاده باشد به دلیل مسائل و مشکلات فنی بوده است.

متولی‌زاده بیان کرد: مصرف صنایع بزرگ کشور از جمله فولاد و آلومینیوم ایران بیش از ۱۱ و هشت دهم درصد و مصرف حوزه کشاورزی نیز بیش از چهار و نیم درصد در یک سال گذشته افزایش داشته است اما به دلیل مدیریت در مصرف، خاموشی برنامه‌ریزی شده در کشور نداشتیم و تولید هم روند عادی خود را داشته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۶۰ میلیارد ریال پاداش همکاری به صنایع، کشاورزان و مشترکان خانگی پرداخت شد و امسال این مبلغ به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توانیز گفت: بهره‌برداری از چهار طرح برق‌رسانی با ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در استان مرکزی نشان از همکاری و هماهنگی برون دستگاهی در مجموعه برق منطقه‌ای باختر و حمایت‌های مدیریت ارشد استان دارد.

متولی‌زاده افزود: طرح‌های مذکور با هدف تامین زیرساخت‌های لازم در نقاط صنعتی مستقر شده‌اند که این مهم می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی و در نتیجه ایجاد اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی مردم استان مرکزی را به دنبال داشته باشد.

در این آیین نیروگاه ۲۰ مگاواتی «صیناکو» در مجاورت شهرک صنعتی ساوه، پست برق «۲۰-۶۳ شهر شهباز شازند»، پست برق «۲۰-۶۳ دودهک دلیجان» و پست سیار «زاویه زرندیه» با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

حوزه برق منطقه ای باختر سه استان همدان، لرستان و مرکزی با ۷۷ هزار کیلومتر مربع مساحت، پنج میلیون نفر جمعیت و ۲ میلیون مشترک را در بر می‌گیرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × 2 =