شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۵:۴۷
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

علت پاک‌کردن نام شورا و شهرداری مشهد از بنرهای مراسم تدفین استاد شجریان مشخص نیست

محمدرضا حیدری روز دوشنبه در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص حذف نام شهرداری و شورای شهر از بنرهای مراسم خاکسپاری پیکر استاد شجریان افزود: پس از خبر فوت استاد شجریان، ستادی در مجموعه استانداری برای اخذ تصمیم در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که از کم و کیف جزئیات تصمیمات این جلسه […]



محمدرضا حیدری روز دوشنبه در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص حذف نام شهرداری و شورای شهر از بنرهای مراسم خاکسپاری پیکر استاد شجریان افزود: پس از خبر فوت استاد شجریان، ستادی در مجموعه استانداری برای اخذ تصمیم در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که از کم و کیف جزئیات تصمیمات این جلسه اطلاعی ندارم.

وی ادامه داد: قرار شد برای مراسم خاکسپاری بنرها با مضمون “ربنا”یی که برای مردم مشهود است با زمینه مشکی در سطح شهر نصب شود، همچنین در محور توس نیز بنا شد کار ویژه ای انجام شود و قاب‌هایی از استاد شجریان نصب شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برخی نهادها و دستگاه‌هایی که در این مراسم مشارکت داشتند، به اینکه تنها لوگوی شورا و شهرداری روی بنرها باشد اعتراض کردند.

وی افزود: خواسته آنها این بود که به دلیل اینکه به‌طور هماهنگ این کار در حال انجام است، نام‌ها باید به صورت ستاد و نام همه دستگاه‌ها قید شود اما از نظر ما این دلیل قانع‌ کننده نیست.

حیدری ادامه داد: برای شورا و شهرداری تنها این دغدغه وجود داشت که مراسم با آرامش و بدون حاشیه برگزار شود، ما به دنبال‌ برندسازی نبودیم.

وی گفت: هدف ما این بود که به مجموعه دستگاه‌های نگران کمک کنیم تا کار خوب و بدون حاشیه در شهر انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و توسعه ناعادلانه تحریم‌های آمریکایی‌ علیه ملت ایران و مردم داغداری که به ما درخواست دادند، دغدغه بر این بود که مراسم در شان این استاد برگزار شود که خوشبختانه این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: تدابیری در حوزه اکران و پوشش‌ مراسم اندیشیده شد تا پخش زنده مراسم در خارج از محوطه آرامگاه از طریق سیستم‌های صوتی و تلویزیونی انجام شود. همچنین صندلی برای افراد با فاصله چیده شد و هدف ما این بود که با همکاری دستگاه‌های مشارکت‌ کننده در مراسم تشییع استاد شجریان، مراسم بدون حاشیه برگزار شود. اینکه شهرداری می‌توانست بهتر از این در اکران‌های شهری عمل کند، حرف درستی است.
حیدری همچنین در خصوص حواشی احتمالی نام‌گذاری خیابان ارشاد به نام استاد محمدرضا شجریان نیز گفت: تکریم استاد شجریان، به ‌نوعی جلوگیری از رفتارهای عناصری است که می‌خواهند از این سرمایه نمادین سوء ‌استفاده کنند.

در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد، طرح دوفوریتی نامگذاری خیابانی به نام مرحوم شجریان در این شهر و نیز ساخت و نصب سردیس این استاد فقید آواز ایرانی با حداکثر آرا تصویب و شهرداری مکلف شد با توجه به منظومه فرهنگی و ادبی شکل گرفته از نظر نامگذاری در بلوار فردوسی، بلوار خیام و خیابان اخوان ‌ثالت، حدفاصل بلوار شهید صادقی تا بولوار خیام که پیش از این “خیابان ارشاد” خوانده می‌شد به “محمدرضا شجریان” نامگذاری شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 − یک =