جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۸:۰۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

شرکت در انتخابات زمینه‌ساز پیشرفت همه جانبه کشور

به گزارش فرهنگ سار، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به روزهای حساس خود رسیده و نامزدهای ریاست جمهوری، طرفداران آنها و جناح های سیاسی تلاش می کنند تا فرد مورد نظر خود را هر چه بیشتر مقبول جلوه دهند اما این مردم هستند که باید با هوشیاری و ارزیابی دقیق از یک طرف و شرکت فعال […]



به گزارش فرهنگ سار، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به روزهای حساس خود رسیده و نامزدهای ریاست جمهوری، طرفداران آنها و جناح های سیاسی تلاش می کنند تا فرد مورد نظر خود را هر چه بیشتر مقبول جلوه دهند اما این مردم هستند که باید با هوشیاری و ارزیابی دقیق از یک طرف و شرکت فعال در انتخابات و پای صندوق های رای، آینده کشور را آگاهانه رقم بزنند.  

فعالیت های انتخاباتی در هفته جاری وارد مرحله جدید و پررنگ تری شده و تلاش گروه های سیاسی معرفی هر چه بهتر نامزدهای مورد حمایت خود است تا میدان را برای رقیبان خالی نگذارند و عقب نمانند.

شرکت در انتخابات زمینه‌ساز پیشرفت همه جانبه کشور
محمد یوسف رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و مسئول ستاد سید ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی

جایگاه مردم در نظام موجب شرکت فعال آنان در انتخابات می شود

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و مسئول ستاد سید ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی گفت: مردم در جمهوری اسلامی جایگاه دارند، باید به رای آن‌ها توجه کرد تا مشارکت فعال در صحنه داشته باشند.

محمد یوسف شاکری افزود: به دنبال یک آرمان هستیم و برای ملت می‌خواهیم فداکاری کنیم،  ابراهیم ما که برای مبارزه با فساد آمده بود، در میدان کار و میدان دولت وارد شده و یک انسان فهمیده مانند سعید محمد هم به یاریش آمد و به وظایف خود عمل کرده است.
وی اضافه کرد: در دوره انتقال قدرت هستیم و باید دولت کارآمد، مردمی و توانمند روی کار بیاید.  در دوره انتقال قدرت هستیم و باید دولت کارآمد، مردمی و توانمند روی کار بیاید تا کشور به آرامش برسد.

وی گفت: خدمتگزاران خدوم باید در کنار هم و دست در دست هم ایران مقدر بسازند و در این میان اگر تبریز اراده کند خیلی از چیزها حل می‌شود.

رییس شورای هماهنگی ستادهای مردمی و مسوول ستاد مرکزی سیدابراهیم رییسی در آذربایجان شرقی گفت: تقویت جایگاه حکومت جمهوری اسلامی وظیفه همگان است و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیش از هر چیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.

شاکری اظهار کرد: در روزهای سرنوشت ساز جنگ به جز جنگ به چیز دیگری فکر نمی کردیم اکنون نیز در انتخابات هر کس به توان خود باید به تقویت جایگاه حکومت اسلامی کمک کند.  

وی هدف اصلی از برپایی ستادهای مردمی در آذربایجان شرقی را جلب مشارکت هر چه بیشتر مردم اعلام کرد و افزود: نباید با تعصب غیرمنطقی موجب شادی دشمنان شویم بلکه تمام جناج ها، رقبا و نامزدها نجابت خود را حفظ کنند تا موجب آزردگی مردم نشوند.  

رییس شورای هماهنگی ستادهای مردمی رییسی در آذربایجان شرقی بر رعایت اخلاق و اصول تاکید کرد و افزود: حیثیت همگان برای ما مهم است،  حرمت خون شهدا را باید با رعایت اخلاق و اصول نگه داریم البته خوشبختانه در میان جریان دلسوز نظام تحرک به وجود آمده است که فرصت مغتنمی محسوب می شود.  

شاکری همچنین با بیان اینکه تبریز و آذربایجان دارای جایگاه و عظمت تاریخی است، گفت: تبریز در طول تاریخ در زمینه های مختلف مثل هنر، معماری و فوتبال دارای سبک بوده و کانون صنعت کشور محسوب می شده است که این جایگاه باید احیا شود.

وی ادامه داد: ربع رشیدی به عنوان مجموعه آموزشی و دانشگاهی در بیش از ۷۰۰ سال قبل در تبریز فعالیت داشت بر این اساس عظمت تاریخی آذربایجان شرقی زبانزد است اما اکنون در شان جایگاه واقعی خود قرار ندارد و باید ظرفیت های معطل مانده این استان فعال شود.  

شاکری افزود: برای تحقق این هدف در آذربایجان شرقی برنامه و اراده وجود دارد که مدون شده است به طور مثال با استفاده از ظرفیت های معدنی آذربایجان شرقی یا پرورش آرتمیای دریاچه ارومیه می توان ظرفیت های صادراتی بیشتر از نفت ایجاد کرد.  

شرکت در انتخابات زمینه‌ساز پیشرفت همه جانبه کشور
مسعود حسابگر رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در آذربایجان‌شرقی

مردم مقهور صحنه آرایی نشوند

رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در آذربایجان‌شرقی انتخابات را نماد دموکراسی دانست و گفت: مردم با حضور پرشورشان در پای صندوق رای، مقهور صحنه‌آرایی نشوند و اراده خود را به نمایش بگذارند.

مسعود حسابگر افزود: متاسفانه به خاطر برخی مسایل،  تنور انتخابات آن چنان که باید گرم نیست و شاهد سردی فضا و نابرابری انتخاباتی هستیم اما مردم ما آن قدر آگاه و فکور هستند که در نهایت حرف خود را با رای شان اعلام کرده و از انفعال و سستی بیرون می آیند. متاسفانه به خاطر برخی مسایل،  تنور انتخابات آن چنان که باید گرم نیست.

وی در مورد نقش نامزدها برای پرشور کردن انتخابات، گفت: نامزدهای ریاست جمهوری باید حرف شان را رک و بی پرده با مردم در میان بگذارند، وعده های پوچ و غیرمنطقی ندهند، شرایط کشور و محدودیت های کشور را در نظر گرفته و مطابق با وضع موجود و براساس واقعیات و بابرنامه حرف بزنند و مردم را ناامید نکنند.

حسابگر درباره نقش و حضور مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: برخی مردم برای نشان دادن اعتراض خود به مشکلات موجود، گزینه عدم شرکت در انتخابات را انتخاب کرده اند اما از این افراد می خواهم مقهور صحنه آرایی قرار نگیرند چرا که قهر از صندوق رای، راه درستی نیست و مردم می توانند با حضور پرشورشان خواسته خود را به کرسی بنشانند.

شرکت در انتخابات زمینه‌ساز پیشرفت همه جانبه کشور
حسین آذرنیا مسوول ستاد انتخابات محسن مهرعلیزاده

صلاح ملت در مشارکت حداکثری آنان در انتخابات رقم می خورد

مسوول ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان‌شرقی نیز با دعوت از آحاد مختلف جامعه برای مشارکت گسترده در انتخابات، گفت: خروجی انتخابات با مشارکت حداکثری مردم به انتخاب نماینده اکثریت ملت منجر شده و این کار به صلاح مردم و کشور است.

حسین آذرنیا افزود: مردم در روز انتخابات به پای صندوق های رای بیایند و از صندوق ها قهر نکنند چون که صلاح ملت در مشارکت حداکثری آنان در انتخابات رقم می خورد.

وی اظهار کرد: اگر رییس جمهوری با رای حداقلی انتخاب شود دارای تبعاتی منفی برای ملت ایران و کشور بوده و در سطح خارجی و تعاملات بین المللی نیز تاثیرات منفی خواهد داشت. اگر رییس جمهوری با رای حداقلی انتخاب شود تبعات منفی برای ملت ایران و کشور خواهد داشت.

مسوول ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود گلایه های مردم از وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، مشارکت حداکثری آنان در انتخابات بسیار مهم و اصل بوده و می تواند در اصلاح وضع موجود در آینده،  نقش بسزایی ایفا کند.

آذرنیا با بیان اینکه انتخابات نماد مردمسالاری و تجلی گر اراده مردم برای تعیین حق آنان در سرنوشت خودشان است، ادامه داد: مردم باید نسبت به آینده خود حساس باشند و با مشارکت در انتخابات علاوه بر رقم زدن سرنوشت خود و کشور، مشخص کنند که چه کسی مسوولیت اداره کشور را به دست بگیرد.

مسوول ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده در آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش و تکلیف نخبگان جامعه به ویژه دانشگاهیان، فرهنگیان و افراد تاثیرگذار در انتخابات، گفت: در این عرصه خبرگزاری ها، سایت ها و پایگاه های خبری دارای تکلیف هستند و باید با اطلاع رسانی حداکثری در خصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات و وضعیت حساس کشور در شرایط کنونی نقش خود را در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ایفا کنند.

آذرنیا افزود: دست اندرکاران رسانه ها، شبکه های اجتماعی و پایگاه های خبری، سیاسیون و اقشار مختلف دانشگاهی و دانشجویی باید مردم را از عواقب عدم مشارکت در انتخابات آگاه کنند و آنان را نسبت به اهمیت مقوله انتخابات آگاه کنند.

شرکت در انتخابات زمینه‌ساز پیشرفت همه جانبه کشور
جواد علی پور استاد علوم سیاسی دانشگاه تبریز 

احزاب همه شکست ها را به جریان مقابل منتسب نکنند

استاد علوم سیاسی دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه مسوولان و کارگزاران باید با گفتار و کردارشان مردم را نسبت به نظام دلگرم کنند، گفت: عملکرد و گفتار صادقانه مسوولان مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد.

جواد علی پور در گفت و گو با فرهنگ سار به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: معمولاً هر چهار سال یکبار به نخبگان و دانشگاهیان مراجعه می‌شود و از آنها در مورد اهمیت انتخابات پرسیده می شود؛ ما نباید رای مردم را صرفاً برای انتخاب کارگزاران برای چهار سال بعد ببینیم بلکه برای تایید عملکرد یک جناح و یک گروه هم باید به مردم مراجعه کنیم.

وی ادامه داد: در دموکراسی‌ها رابطه مستقیمی بین انتخابات و دموکراسی حاکم است و باتوجه به اینکه در کشور ما تحزب جا نیفتاده است مردم به افراد رای می دهند اما در کشورهای با دموکراسی پیشرفته احزاب وجود دارد و مردم از ابتدا تکلیفشان را با یکی از احزاب مشخص می کنند و در گام دوم تکلیف همه کاندیداها را مشخص می‌کنند اما چون ما در کشورمان حزب به معنای واقعی نداریم بلکه حزب های فصلی وجود دارد؛ پس باید اجازه دهیم مردم خودشان تصمیم بگیرند و از بین نامزدها فرد مورد نظر را انتخاب کنند.

علی پور خاطرنشان کرد: همه جریان ها اگر دوست دارند کشور به سمت توسعه حرکت کند باید در گفتار و کردار و رفتارشان، درصدی از انصاف را رعایت کنند، همه شکست ها را به جریان مقابل منتسب نکنند و باید عوامل شکست و ناکامی ها را نیز در نظر بگیرند و اگر این گونه با مردم برخورد کنند قطعاً مشارکت هم افزایش می یابد؛  مسوولان و کارگزاران باید با مردم صادقانه رفتار کنند تا مردم دلگرم شوند و فاصله ای بین خودشان و حاکمیت احساس نکنند. مسوولان و کارگزاران باید با مردم صادقانه رفتار کنند تا مردم دلگرم شوند و فاصله ای بین خودشان و حاکمیت احساس نکنند.

وی در پاسخ به این که چگونه می توان زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کرد؟، گفت: مشارکت در همه جای دنیا چه کشورهایی که دموکراسی پیشرفته تری دارند و چه آنها که دموکراسی ابتدایی تری دارند به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی اینکه شرایط عادی باشد؛ معمولاً در شرایط عادی خیلی ها ضرورت مشارکت در انتخابات را نمی بینند بعضی وقت ها شرایط بحرانی و حاد است و مردم احساس می‌کنند در پیچ حساس تاریخی هستند در آن موقع بدون توجه به برنامه‌های انتخاباتی مشارکت ناخودآگاه بالا می رود.

استاد علوم سیاسی خاطرنشان کرد: باید ببینیم شرایط تاریخی هر کشور در هر مقطعی چیست و علاوه بر اینها حضور سلایق مختلف در انتخابات نیز در مشارکت مردم تاثیر فزاینده ای دارد، قشرهای مختلف نگاه می‌کنند که آیا نمادی در انتخابات دارند یا نه؟ زمانی که افراد مختلفی از آحاد جامعه نامزد مورد علاقه شان را در بین کاندیداها ببینند رغبت بیشتری برای مشارکت در انتخابات خواهند داشت چون مردم نماینده ای در صحنه می‌بینند که حرف آنها را می‌زند. مردم ما امروز سیاسی شده اند و مسائل سیاسی را درک می‌کنند و می‌دانند که راه به کرسی نشاندن حرف شان از صندوق رای می‌گذرد؛ مردم دوست دارند صدایشان شنیده شود به همین دلیل به دنبال فردی می گردند که حرف آنها را بزند به علاوه باید عملکرد دستگاه حاکمیت را نیز نگاه کنیم چون ما حزب به معنای واقعی نداریم عملکرد سیستم حاکم و موفقیت ها و شکست هایش در کل به پای نظام حاکمیتی نوشته می شود.

اشتباه مردم در تشخیص، مسیر انقلاب را منحرف می‌کند

معاون هماهنگ کننده ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: رای ندادن، بی اهمیتی و بی‌توجهی به انتخابات آینده، راه نفوذ دشمن را هموارتر می‌کند.

اصحاب کریمی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا به شکلی نیروهای انقلابی مدیریت کشور را در دست نگیرد، یادآور شد: اشتباه مردم در تشخیص ممکن است مسیر انقلاب را منحرف کرده و کشور را دچار مشکلات جدی کند.

وی حضور و انتخاب درست را پایان دادن به اشرافی‌گری های مسئولین و جلوگیری از حیف و میل بیت المال و آغاز رفع مشکلات مردم دانست و گفت: حضور در پای صندوق های رای یعنی مقابله با استکبار، آمریکا، اسرائیل و در نهایت خنثی سازی دسیسه های دشمنان.

کریمی کاندیدای اصلح را  کاندیدایی برشمرد که فقر را دیده، در کنار مردم بوده، رنج و مشکلات آنان را درک کرده و شرایط سخت زندگی و معیشت آنان را لمس کرده باشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه جاری برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هشت + 14 =