جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۳۶:۰۷
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

ایده المپیاد استعدادهای برتر منجر به تقویت پشتوانه ورزش گیلان شد

مریم بخشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت  : در دولت تدبیر و امید برنامه و طرح های بسیار خوبی در بخش ورزش اجرایی شد که یکی از موفق ترین آن ها، المپیاد استعدادهای برتر ورزش است. وی  ادامه داد: طرح المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در دفتر توسعه آموزش […]



مریم بخشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت  : در دولت تدبیر و امید برنامه و طرح های بسیار خوبی در بخش ورزش اجرایی شد که یکی از موفق ترین آن ها، المپیاد استعدادهای برتر ورزش است.

وی  ادامه داد: طرح المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در دفتر توسعه آموزش های پایه در وزارت ورزش و جوانان کلید خورد که این طرح از سال ۹۷ با هدف شناسایی، پرورش، جذب و کشف ورزشکاران با نام نهضت استعدادیابی آغاز به کار کرد.

وی افزدد: این مسابقات در سال اول در ۷۷ رشته ورزشی در رده های سنی نونهالان و نوجوانان زیر ۱۵ سال در دو بخش پسران و دختران و در سال دوم نیز در۹۹ رشته ورزشی برگزار شد که در نهایت برترین ورزشکاران رشته های مختلف انتخاب شدند.

وی بیان کرد: ورزشکاران انتخاب شده که از خروجی برگزاری المپیاد استعدادهای برتر مشخص شدند، برای شرکت در المپیک ۲۰۲۲ جوانان در سنگال آماده می شوند که این ورزشکاران تحت حمایت برنامه های وزارت ورزش و جوانان کشور خواهند بود تا برترین نفرات در المپیک ۲۰۲۲ جوانان شرکت کنند که این امر باعث می شود تا یک پشتوانه سازی بسیار مناسب در ورزش کشور ایجاد شود.

نتایج قابل قبول گیلان در المپیاد استعدادهای ورزش 

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: سال گذشته و در دومین دوره این مسابقات ۵۳۳ ورزشکار از گیلان در المپیاد استعدادهای برتر حضور یافتند که از این تعداد ۲۱۸ ورزشکار دختر و ۳۱۵ ورزشکار پسر بودند، ضمن اینکه گیلان میزبان چهار رشته المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور بود که در مسابقات انجام شده گیلانیان نتایج قابل قبولی را کسب کردند.

بخشی خاطرنشان کرد: در دومین دوره این المپیاد استان گیلان میزبان رشته های ورزشی هندبال ساحلی، شطرنج و اسکواش بخش پسران و مسابقات سپک تاکرای المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در بخش دختران بود.

وی به برگزاری دور اول این المپیاد نیز اشاره کرد و گفت: در اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور نیز گیلان میزبان رشته های شطرنج و تکواندو بود که مسابقات تکواندو در هر دو بخش دختران و پسران در این استان برگزار شد.

وی افزود: ورزشکاران گیلانی در اولین دوره رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور با کسب مجموع ۵۴ مدال مقام نهم را در بین استان های کشور کسب کرد که کسب این رتبه دستاوردی ارزشمند و بزرگ برای گیلان است.

وی تصریح کرد: ورزشکاران دختر و پسر گیلانی توانستند از این تعداد مدال کسب شده، ۲۲ مدال طلا، ۱۳ مدال نقره و ۱۹ مدال برنز را تصاحب کنند که در بخش دختران در رشته های ورزشی مختلف شش مدال طلا، دو مدال نقره و هفت مدال برنز کسب کرد و در بخش پسران نیز  ۱۶ مدال طلا، ۱۱مدال نقره و ۱۲ مدال برنز بدست آوردند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور، طرح سنجش قامتی زنان نیز انجام شدو یکهزار بانو در گیلان در حوزه شهری و یکهزار بانو نیز در طرح سنجش قامتی زنان روستایی حضور یافتند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان به برگزاری جشنواره مسابقات جام خوشه چین نیز از جمله طرح های موفق دانست و افزود: در این طرح ۲۰۴۷ ورزشکار در گیلان در رشته های مختلف با هم رقابت کردند که از این تعداد ۶۲۰ ورزشکار را بانوان و ۱۴۲۷ورزشکار را آقایان تشکیل می دادند.

بها دادن به جوانان در دولت تدبیر و امید با گسترش سمن ها 

وی گفت: علاوه بر اجرای طرح های بسیار مفید و مناسب برای فعالیت بیشتر اقشار مختلف مردم در امر ورزش و همچنان پشتوانه سازی مناسب برای تیم های ملی در بخش جوانان نیز در دولت تدبیر و امید فعالیت های ارزنده ای انجام شد که می توان به گسترش سازمان های مردم نهاد اشاره کرد.

بخشی اضافه کرد: طی چند سال اخیر و با تاسیس سمن ها، هم اینک ۱۰۶ سازمان مردم نهاد در گیلان فعالیت دارند که این تعداد، رقم بسیار مناسبی است و جوانان زیادی در این سمن ها در بخش ورزش فعالیت دارند و به خصوص با شیوع کرونا، این سمن ها در کمک و یاری رساندن به هموطنان در طرح مواسات و کمک  مومنانه حضور چشمگیری داشتند.

وی اظهار کرد: همچنین امسال تا کنون به پنج سازمان مردم نهاد کارآفرین تسهیلات پرداخت شده و امیدواریم که این روند همچنان ادامه داشته و سیر صعودی خود را طی کند.

رشد چشمگیر اعتبارات جاری و عمرانی 

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در ادامه به اعتبارت ورزش استان طی این سالها اشاره و بیان کرد: با اجرای ماده ۸۸ که اجاره اماکن ورزشی است، درآمد بسیار مناسبی نصیب ورزش شده تا بتوان با این درآمد زمینه گسترش ورزش را اجرا و پیاده کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۲ درآمد حاصله از اجاره اماکن ورزشی در گیلان ۵ هزار و۲۳۴ میلیون ریال بوده که این رقم هم اینک به ۳۲ هزار و ۵۰۳ میلیون ریال رسیده که افزایش ۵۲۱ درصدی را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: میزان امتیازات عمرانی استانی که در سال ۹۲ در گیلان رقمی  منفی بود، هم اینک به ۵۸۲ هزار و ۱۷۱میلیون ریال رسیده که رشد ۶۰۹ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین در بخش امتیازات جاری که در سال ۹۲ نیز که منفی بود، هم اینک با رشد ۲۰۰ درصدی به ۱۸۶ هزار و ۶۷۹  میلیون ریال رسیده است.

حضور چشمگیر بانوان در پست های مدیریتی حوزه ورزش 

وی که اولین مدیرکل بانوی ورزش کشور نیز محسوب می شود با اشاره به توجه واهمیت ویژه دولت تدییر و امید به مدیریت بانوان اظهار کرد: ما شاهد رشد خوب حضور بانوان در مدیریت ورزش هستیم که در این راستا در گیلان نمود بسیار خوبی داشته است.

بخشی تصریح کرد: در سال ۹۲ در استان گیلان، چهار بانو به عنوان مدیر در بخش های مختلف فعالیت داشتند که این رقم هم اینک به ۱۱ نفر از بانوان افزایش یافته که در این بخش نیز شاهد رشد بسیار مناسبی در این استان هستیم و امیدواریم که بانوان مستعد در پست های مدیریتی فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید علاوه بر حضور بانوان مستعد در راس امور ورزش کشور در سایر حوزه ها نیز شاهد حضور بانوان هستیم تا این قشر از جامعه که حداقل نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند در بخش های مدیریتی و تصمیم گیری ها نیز حضور موثر و گسترده داشته باشند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان ادامه داد : همچنین امروز شاهد حضور موثر بانوان ورزشکار هستیم چون این قشر همپا و همدوش با مردان در میادین مختلف ورزشی حضور داشته و می درخشند.

وی ادامه داد: هم اینک حدود ۱۲۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در گیلان فعالیت دارند که از این تعداد، حدود ۶۹ هزار نفر را مردان و نزدیک به ۵۴ هزار ورزشکار سازمان یافته را بانوان تشکیل می دهند که امیدواریم با ریشه کنی کرونا شاهد افزایش چشمگیر ورزشکاران سازمان یافته به خصوص بانوان در ورزش گیلان باشیم.  
 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × 4 =