سه شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۵:۵۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

جشنواره هنر مقاومت محل حضور مخالفان نیست

 نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» با حضور مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره و محمد حبیبی دبیر اجرایی این جشنواره، در معراج شهدای تهران واقع در خیابان بهشت برگزار شد. مسعود نجابتی دبیرکل ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» در این نشست گفت: برای جشنواره چهارچوب مشخص در قالب موضوعات ثابتی داریم که این موضوعات همیشه برای جشنواره، محوری است که عمدتاً شامل […]



 نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» با حضور مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره و محمد حبیبی دبیر اجرایی این جشنواره، در معراج شهدای تهران واقع در خیابان بهشت برگزار شد.

مسعود نجابتی دبیرکل ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» در این نشست گفت: برای جشنواره چهارچوب مشخص در قالب موضوعات ثابتی داریم که این موضوعات همیشه برای جشنواره، محوری است که عمدتاً شامل استکبارستیزی، حمایت از مظلوم و مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند. آمریکا از نظر ما رژیم منحوسی است، حال اگر مخالف این رویکرد اثری تولید شود آن را انتخاب نخواهیم کرد.

 وی گفت: شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی که بعد از پایان جشنواره پنجم مقاومت شاهد آن بودیم و بیماری کرونا همچنین بزرگترین اتفاقی است که در حال حاضر جهان با آن روبروست که در این راستا، ۲ موضوع کمک مؤمنانه در ایران و مدافعان سلامت را برای بخش عکس برگزیدیم.

نجابتی از بخش ویژه ای برای تجلیل از چهره‌های شاخص در حوزه سلامت خبر داد و گفت: وظیفه هنرمندان پرداختن به موضوع مدافعان سلامت است که در بخش عکس به دبیری حسن قائدی روی این موضوع تمرکز داریم. جمع‌آوری این عکس‌ها به عنوان اسناد قابلیت چاپ کتاب را دارد که سبب می شود نسل‌های آینده رویدادها را فراموش نکند.

دبیرکل ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت: فرآوری آثار فاخر هنری در حوزه دفاع مقدس را در جریان جشنواره جهانی هنر مقاومت مدنظر قرار دادیم که پس از چهل سال، این آثار برای نسل جدید نیز قابل درک باشد و به همین دلیل، آثار را برای نسل جدید به صورت موشن ارائه خواهیم کرد. 

وی افزود: رژیم صهیونیستی نیز از دیگر بخش‌هایی است که هر سال با توجه به دیدگاه‌های مختلف و برحسب ظرفیت و رشته‌ها به آن می‌پردازیم که امسال نگاه‌مان از بحث اشغالگری رژیم صهیونیستی، به همه‌پرسی و مقاومت تا رفراندوم آمده است. اما به دلیل اینکه برنامه ریزی های جشنواره در اوایل سال رقم خورد نتوانستیم  موضوع را وارد جشنواره کنیم اما شخصاً امیدوارم با همراهی نهادهای دیگر همچون حوزه هنری به عنوان بخش جنبی بتوانیم به آن بپردازیم.

وی بر ارائه آثار تجسمی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: در برخی از کشورها آثار هنری را بر روی لوازم خانگی و محصولات مصرفی چاپ می کنند تا افرادی که فرصت حضور در موزه ها و گالری ها را ندارند بتوانند با این اثار آشنا شوند. هرچند اگر این نوع برخورد با آثار هنری مخالفانی داشته باشد ولی با ملاحظاتی می تواند به عنوان الگو و روشی برای رساندن آثار هنری به دست مردم بررسی شود.

محمد حبیبی دبیر اجرایی جشنواره هنر مقاومت در این نشست گفت: ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» در هشت بخش توسط گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می شود که سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیربخش «کارتون»، غلامعلی طاهری دبیر «نقاشی»، طاهر شیخ الحکمایی دبیر «حجم»، حسن قائدی دبیر «عکس»، محمدرضا دوست محمدی «تصویر سازی»، سید محمدرضا میری «پوستر»، علی حیاتی «کتیبه و پرچم» و سیدمهدی حسینی دبیر بخش «تایپوگرافی» هستند.

وی افزود: بخش نقاشی شامل دو بخش نقاشی و نقاشی دیواری است که در بخش نقاشی، موضوع دفاع مقدس و مقاومت مدنظر است و در بخش نقاشی دیواری، مشارکت مردمی و وحدت ملی. بخش حجم به دبیری طاهر شیخ‌الحکمایی با موضوع دفاع مقدس و بخش کارتون به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی با موضوع افول آمریکا فعالیت خواهد داشت. بخش عکس به دبیر حسن قائدی با موضوع مدافعان سلامت و کمک‌های مومنانه آثار را می‌پذیرد و بخش تصویرسازی نیز به دبیری محمدرضا دوست‌محمدی با موضوع داستان‌های کوتاه به رویکرد خاطرات دفاع مقدس می‌پردازد.

 مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت، تا ۱۵ آذرماه است و انتخاب و داوری آثار، دی ماه و نتایج نهایی بهمن ماه اعلام خواهد شد.

نشست خبری ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت صبح دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹با حضور اصحاب رسانه در معراج شهدای تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × چهار =