یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۵:۵۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

گفت‌وگو میان علمای جهان اسلام برای ایجاد وحدت

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار ،حجت الاسلام حامد کاشانی روز چهارشنبه در نشست تخصصی «وحدت اسلامی؛ رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: دو گروه تلاش دارند تا وحدت جهان اسلام را با مشکل روبرو کنند. گروهی در میان برادران اهل سنت همچون تکفیری ها هستند که مخالف جدی […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار ،حجت الاسلام حامد کاشانی روز چهارشنبه در نشست تخصصی «وحدت اسلامی؛ رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی» در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: دو گروه تلاش دارند تا وحدت جهان اسلام را با مشکل روبرو کنند. گروهی در میان برادران اهل سنت همچون تکفیری ها هستند که مخالف جدی مرجعیت هستند و مردم را تشویق می کنند که خودشان به احادیث مراجعه کنند در حالی که هر کسی نمی تواند احادیث صحیح و غیرصحیح را تشخیص دهد و لذا این افراد به سرعت به سمت تکفیر سوق داده می شوند و علت این که اکثر تکفیریها را افراد جوان زیر ۴۰ سال تشکیل می دهد این است که نیازی به پختگی علمی ندارند ولی کسی که پختگی علمی داشته باشد می داند که به راحتی نمی توان حکم تکفیر صادر کرد. 

کالاهای فرانسوی را تحریم کنید
کاشانی درباره اهانت رئیس جمهور فرانسه گفت: وقتی جامعه اسلامی به اندازه ای که باید غیرت به خرج دهد، تلاشی ندارد، نشانگر آن است که اولویت های خود را گم کرده ایم. اگر جمعیت جهان اسلام بالغ بر یک و نیم میلیارد مسلمان همگام با هم از کسانی که نسبت به پیامبر توهین کردند، اعلام انزجار کنند و یک حکم دو ساله صادر کنند به گونه ای که در تاریخ ثبت شود. 
وی افزود: اگر حداقل اقتصاد فرانسه را به مدت دو سال از همه جهت تحریم کنند، آن گاه خواهید دید که به التماس خواهند افتاد. دشمن تلاش می کند تا در مسائل فرعی بحث کنیم و از مسائل کلان غافل بمانیم.

مسلمانان به ارزش های خود بازگردند
ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به ضرورت وحدت در میان امت جهان اسلام ،گفت: اگر ما مسلمانان به ارزش هایمان بازگردیم، دشمن نمی تواند کاری انجام دهد و در این ارتباط وظیفه بزرگی بر عهده علمای اسلام است.
وی افزود: فقها در درون یک مذهب نیز اختلاف نظر دارند و این امری طبیعی است ولی اینکه در دنیا بحث شیعه و سنی را بزرگ می کنند، سوال است اما در همین رابطه هم معتقدم همانگونه که آیات محکم و متشابه داریم و با کمک آیات محکم می توان بسیاری از مسائل را حل کرد در اینجا نیز باید محکمات را در اسلام محور قرار دهیم.
 

تمدن نوین اسلامی با نابودی رژیم صهیونیستی شکوفا خواهد شد
حسین اکبری معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: رژیم صهیونسیتی و آمریکا امروز در بدترین شرایط تاریخی خود به سر می‌برند و در صورت نابودی رژیم صهیونسیتی می توان گفت که تمدن اسلامی شکوفا خواهد شد.
وی افزود: در سال ۱۹۱۶ جهان اسلام از سوی دنیای غرب اشغال شد و غربی ها کشورهای اسلامی را میان خود تقسیم کرده و با تشکیل حکومت های مستبد در این کشورها اجازه ندادند که علمای اسلامی اظهارنظر کنند.
این کارشناس ارشد منطقه و معاون مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: غربی ها پس از اشغال فلسطین پیام دادند که بیت المقدس را اشغال کردیم و شما توان مقابله با ما را ندارید و دیدیم که جهان اسلام در این زمینه به صورت منفعلانه عمل کرد. 
وی افزود: در جهان اسلام زندگی می کنیم در حالی که ۸۰درصد آن همچنان تحت اشغال دنیای غرب است و از آنجا که دین اسلام می تواند تمام  نیازهای بشر را تامین ‌کند و پاسخگو در همه زمینه هاست و از طرف دیگر دنیای غرب اکنون دچار فقر ارزش هاست، اگر اسلام به تمدن خود برسد، می‌تواند در محیط زندگی غرب چالش ایجاد کند و دشمن جهان اسلام تلاش می‌کند تا با مشغولیت جهان اسلام از این تهدید دور باشد.
اکبری اضافه کرد: از زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران همه جهان مقابل آن ایستاد چرا که جهان به محو ایدیولوژی فکر می‌کرد و با پیروزی انقلاب اسلامی دچار نگرانی شدند. بر همین اساس جمهوری اسلامی به دنبال توسعه طلبی خود نیست بلکه در پی ایجاد وحدت اسلامی است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اندیشه امام خمینی (ره) نه فقط بحث شیعی بلکه اسلامی را پشت سر گذاشته و به دنبال حق طلبی و گرفتن داد مظلوم از ظالم است و آرزو دارد مستضعفین از ظلم و استکبار جهانی نجات پیدا کنند. امروز این نگاه امام راحل در حوزه مقاومت ایفای نقش می‌کند و جمهوری اسلامی بدون محاسبات سیاسی و مادی وارد عمل می‌شود.
این کارشناس ارشد منطقه گفت: آمریکا بعد از حذف شوروی احساس یک قدرت بلا منازع را داشت و برای تسلط به جهان اسلام اقدام به اشغال کشورهایی مانند افغانستان و دیگر کشورها کرد تا خاورمیانه جدید را مطرح کند و اگر آمریکا از تمدن اسلامی عبور کند، مانعی در جهان اسلام نخواهد داشت. 
وی افزود: افق روشن در مقابل ما قرار دارد. برای تحقق وحدت اسلامی مقدمه ای برای تمدن نوین اسلامی است،‌ باید آگاهسازی عمومی در سطح جهان صورت گیرد به گونه ای که شاهد بیداری مردم برای تصمیم گیری شویم.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × سه =