شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۹:۲۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

جدول بخش پژوهش سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

جدول نشست های بخش پژوهش سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر که قراراست بصورت زنده از شبکه رادیو گفتگو پخش شودمنتشر شد . به گزارش فرهنگ سار در بخش پژوهش این دوره جشنواره شش نشست از ۲۸ بهمن تا سوم اسفندماه برگزار خواهد شد و در طی این نشستها هنرمندان موسیقی و کارشناسان رسانه ای […]



جدول نشست های بخش پژوهش سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر که قراراست بصورت زنده از شبکه رادیو گفتگو پخش شودمنتشر شد .

به گزارش فرهنگ سار در بخش پژوهش این دوره جشنواره شش نشست از ۲۸ بهمن تا سوم اسفندماه برگزار خواهد شد و در طی این نشستها هنرمندان موسیقی و کارشناسان رسانه ای پیرامون موضوعات مختلف به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. 

بر اساس برنامه منتشر شده، در روز سه شنبه ۲۸ بهمن حسین علیشیری، پژوهشگر و ترانه سرا و مجید افشاری، ترانه سرا  پیرامون سیر تطور ترانه به گفتگو خواهند پرداخت.

در روز چهاشنبه ۲۹ بهمن محمدرضا چراغعلی، آهنگساز با محوریت آسیب شناسی موسیقی پاپ در دو دهه گذشته نکاتی را مطرح خواهد کرد

پنجشبه ۳۰ بهمن ، نادر مشایخی، آهنگساز، پداگوژیست و رهبر ارکستر با محوریت سیستم های آموزش نوین موسیقی در جهان و سید علیرضا میرعلینقی، پژوهشگر و تاریخ نگار پیرامون موضوع تاریخ نگاری موسیقی و خطر روایت مسلط با مخاطبان خود به گفتگو خواهند پرداخت

در ادامه این نشست‌ها جمعه ۱ اسفند، سند ملی موسیقی و الزامات آن با سخنرانی سید امین مویدی اصفهانی، مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری مورد بررسی قرار خواهد گرفت

 در روز  شنبه ۲ اسفند  موضوع ژانربندی انواع موسیقی با حضور احسان ذبیحی فر، آهنگساز، نوازنده و مدرس دانشگاه بررسی خواهد شد

   کارن کیهانی و احسان ذبیحی فر ، با موضوع ژانر بندی در موسیقی در روز یکشنبه ۳ اسفندماه میزبان نشست آخر سلسه نشستهای پژوهشی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر خواهند بود.

در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش غیر رقابتی ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی برای حضور در جشنواره از طریق فراخوان ثبت نام کردند که در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته اند.

با توجه به وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا و اضافه شدن بخش رقابتی، جدول برنامه ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره های قبل دارد. بر اساس تقسیم بندی هیات انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تایید هیات انتخاب به جشنواره دعوت شدند.

تجلیل از چهار هنرمند موسیقی کشورمان بانو ملیحه سعیدی و آقایان احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه های جنبی این دوره از مهم ترین رویداد موسیقی کشورمان خوهد بود.

همزمان با این جشنواره و در بخش جنبی، دومین دوره مسابقه موسیقی و رسانه و بخش پژوهشی از تاریخ ۲۸ بهمن  به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد. و این رویداد چهارم اسفندماه، همزمان پس از آخرین اجراها در فضای مجازی، با معرفی برگزیدگان بخش رقابتی، جایزه موسیقی و رسانه، جایزه ترانه به کار خود پایان خواهد داد.

اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از امشب تا ۴ اسفند در سایت های سایت رسمی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر،انجمن موسیقی ایران و تیوال پخش می شود.

نشست های بخش پژوهش این دوره جشنواره به دبیری رضا مهدوی، پژوهشگر موسیقی با همکاری رادیو گفتگو برگزار می شود و هر نشست در برنامه گفتگوی فرهنگی رادیو گفتگو ساعت ۲۰ تا ۲۱ پخش می شود

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

16 + 9 =