جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳:۲۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

تفاهم نامه ساخت اولین شهرک هوشمند کشور در پردیس امضا شد

«مهدی هدایت» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس عصر شنبه به خبرنگاران توضیح داد: به زودی اولین شهرک هوشمند کشور با معماری سبز جهت سکونت نخبگان و فناوران پارک فناوری در شهر جدید پردیس ساخته می شود. وی ادامه داد: در پی این تفاهم نامه در حدود ۲۸۰ هکتار اراضی جدید به اراضی پارک فناوری […]



«مهدی هدایت» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس عصر شنبه به خبرنگاران توضیح داد: به زودی اولین شهرک هوشمند کشور با معماری سبز جهت سکونت نخبگان و فناوران پارک فناوری در شهر جدید پردیس ساخته می شود.

وی ادامه داد: در پی این تفاهم نامه در حدود ۲۸۰ هکتار اراضی جدید به اراضی پارک فناوری پردیس اضافه می شود تا وسعت این پارک با افزایش سه برابری، به حدود ۴۰۰ هکتار برسد.

به گفته هدایت، وسعت این شهرک حدود ۸۰۰ هکتار است و بر پایه ویژگی‌ها و خصوصیات شهر هوشمند و زیست بوم بر پایه معماری سنتی و مدرن طراحی و ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به مختصات این شهرک هوشمند، توضیح داد: استقرار شبکه زیرساخت هوشمند انرژی و دیتا، استقرار سیستم حمل و نقل هوشمند و غیرآلاینده با اولویت استفاده از دوچرخه همگانی، سیستم حمل و نقل عمومی و خودروی برقی، برقراری امنیت شهری از طریق سیستم دوربین مداربسته، سیستم هشدار خطر هوشمند و شبکه امنیت شهری از جمله ویژگی‌های این شهرک خواهد بود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد و پارک فناوری پردیس در فاز ششم این شهر واقع شده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پانزده − چهار =