یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۳:۰۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

برگزیدگان جشنواره مد و لباس فجر فارس معرفی شدند

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام این خبر، از قول دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مد و لباس فجر اظهار داشت: جلسه داوری آثار چهارمین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی با موضوع «طراحی لباس ایران ۱۴۰۴» برگزار شد و ۱۴۸ مورد از ۱۹۰ اثر ارسالی، توسط ۱۵۰ شرکت‌کننده استان‌های تهران، […]



روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام این خبر، از قول دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مد و لباس فجر اظهار داشت: جلسه داوری آثار چهارمین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی با موضوع «طراحی لباس ایران ۱۴۰۴» برگزار شد و ۱۴۸ مورد از ۱۹۰ اثر ارسالی، توسط ۱۵۰ شرکت‌کننده استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، خوزستان، مازندران و اراک بررسی و داوری شد. 

محمدحسین شاکری‌زاده شیرازی افزود: در برخی رشته‌ها هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان شایسته دریافت رتبه اول و دوم نبوده‌اند.

او در ادامه برگزیدگان هر بخش را معرفی کرد و گفت: در بخش مسابقه تصویرسازی مانتو مجلسی رتبه سوم به فاطمه خادم و سحر صالح اهدا شد و  شیوا ذکرانی و  مرضیه معدلی شایسته تقدیر شناخته شدند. در بخش مسابقه تصویرسازی مانتو اجتماع مریم صبوری‌نیا نفر دوم، سارا بدوی نفر سوم و مرضیه زرگانی شایسته تقدیر اعلام شد، این بخش برنده نفر اول نداشت.  

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره مد و لباس فجر افزود: در بخش مسابقه تصویرسازی لباس مردانه، سارا بانشی نفرسوم و زهره توکلی و فریبا شریفی شایسته تقدیر شناخته شدند، در این بخش نیز نفر اول و دوم معرفی نشد؛ همچنین در بخش مسابقه تصویرسازی لباس مشاغل، نفر دوم نرگس باوی و فریبا شریفی و سمانه حمیدی نفرات سوم این بخش معرفی شدند؛ افزون بر این در مسابقه تصویرسازی عفاف و حجاب، هستی السادات نگهبان برگزیده و مهسا فتاحی شایسته تقدیر شد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این آیین عنوان کرد: هنر مد و لباس باید متناسب با فرهنگ و زندگی امروزی مردم طرح ارائه کند و پرداختن به نگاره‌های انتزاعی و مفهومی فقط جذابیت بصری ایجاد می‌کند و در زندگی روزمره کاربردی ندارد.

بهروز مرامی افزود: صنعت مد و لباس به شکل امروزین آن هنری است وارداتی، اما می توانیم این هنر را با ترکیب عناصرفرهنگ متنوع ایرانی متناسب با فرهنگ ملی و اسلامی رشد دهیم.

فراخوان این جشنواره نوزدهم تیرماه ۱۳۹۹ در هفته عفاف و حجاب رونمایی شد و آثار تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ به جشنواره ارسال و به صورت مجازی و غیرحضوری داوری شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 + چهار =