جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵:۰۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

برگزاری جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌زده کشور در روستای چن‌سبیلی آق‌قلا

به گزارش فرهنگ سار در این مراسم ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی احداثی و ۹۰ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی تعمیری آسیب دیده از سیل پارسال با اعتبار ۴۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۱۷ هزار و ۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به بهره برداری رسید. همچنین در این مراسم، تاسیسات روستاها و شهرهای […]



به گزارش فرهنگ سار در این مراسم ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی احداثی و ۹۰ هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی تعمیری آسیب دیده از سیل پارسال با اعتبار ۴۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۱۷ هزار و ۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم، تاسیسات روستاها و شهرهای آسیب دیده از سیل که با اعتبار ۷ هزار و ۴۶۰ میلیارد ساخته شده نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس سازمان بنیاد مسکن در مراسم بهره برداری از این طرح ها در روستای چن سبیلی آق قلا گفت: دستور زودهنگام تامین اعتبار برای جبران خسارت سیل از سوی دولت و تخصیص به موقع آن، یکی از عوامل اصلی تکمیل سریع خانه های آسیب دیده بود.

محمدرضا تابش اظهار داشت: علاوه بر تعمیر و نوسازی خانه های آسیب دیده، به دلیل تخصیص به موقع اعتبارات، ابنیه فنی شهر و روستاها بازسازی و دیواره بسیاری از رودخانه های بزرگ و مهم ایمن سازی شد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از عوامل جبران به موقع خسارت های سیل، همراهی دیگر دستگاه ها مانند بنیاد مستضعفان با واگذاری ۵۰۰ هزار تن سیمان رایگان، سپاه با احداث و تعمیر هزار و ۵۰۰ خانه، شرکت نفت، کمیته امداد ، بهزیستی، بنیاد برکت برای کمک به جبران خسارت ها بود.

 در این مراسم همچنین ارازمحمد کُر یکی از اهالی روستای چن سبیلی از عملکرد دولت در ساخت خانه های آسیب دیده از سیل این روستا و دیگر مناطق گلستان قدردانی کرد.

بر اثر سیل پارسال ۴۷ هزار واحد مسکونی در استان‌های کشور دچار خسارت جزئی و ۳۰ هزار خانه نیز تخریب شد.

حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی بر اثر وقوع سیل سال گذشته در گلستان خسارت دید که هفت هزار و ۷۰۷ خانه احداثی و بیشتر از ۱۴ هزار واحد تعمیراتی بود.

به گفته سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان هشت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در استان گلستان هزینه شد و ۲۲ هزار خانوار از آن برخوردار شدند.

به گزارش فرهنگ سار سیل واپسین روزهای اسفند سال ۹۷ و فروردین پارسال ابتدا از گلستان آغاز شد اما به تدریج ۲۵ استان کشور را درگیر کرد و خسارت های جانی و مالی فراوانی بر جای گذاشت.

در گلستان این سیل دست‌کم ۴۸ هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف منطقه این استان شمالی خسارت زد و جان ۱۱ نفر را گرفت.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × 5 =