جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۲:۵۰
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

اتحاد و همدلی رمز پیشرفت و آبادانی استان سمنان

در طول تاریخ، همواره وحدت بین مسلمانان عامل مهمی بر پیروزی آن‌ها بر دشمنان بوده است که باید این وحدت اسلامی را در سایه هم‌دلی در سطح استان سمنان و شهرستان‌های آن حفظ کرد. بدون شک در صورتی که یک جامعه، اتفاق نظر نداشته باشد و از وحدت و هم‌ دلی بین مردم و مسئولان […]



در طول تاریخ، همواره وحدت بین مسلمانان عامل مهمی بر پیروزی آن‌ها بر دشمنان بوده است که باید این وحدت اسلامی را در سایه هم‌دلی در سطح استان سمنان و شهرستان‌های آن حفظ کرد.

بدون شک در صورتی که یک جامعه، اتفاق نظر نداشته باشد و از وحدت و هم‌ دلی بین مردم و مسئولان همچنین مردم با مردم برخوردار نباشد، روزنه اختلاف از عدم وحدت شکل گرفته و آن جامعه را به سمت نابودی می‌کشاند. 

وجود هشت شهرستان در استان سمنان که غربی ترین آن گرمسار در همجواری با استان تهران و شرقی ترین آن میامی در همجواری با استان خراسان رضوی است سمنان را عنوان دار ششمین استان پهناور کشور کرده است و این گستردگی جغرافیایی تنوع جالبی از فرهنگ ها، لهجه ها و آداب و رسوم را در مناطق مختلف این استان در شهرها و روستاهای در حاشیه کویر و کوهستان پدید آورده است.

تعمیق وحدت میان نقاط مختلف استان سمنان یکی از خواسته های مهم و اولویت دار برای مقام های ارشد سیاسی در استان سمنان هم چون استاندار این استان و شخصیت های تاثیرگذار هم چون نماینده ولی فقیه در استان بوده است و آنان در تریبون های مختلف فریاد وحدت در سراسر استان را سر داده اند.

برخی شخصیت های فرهنگی و سیاسی استان سمنان در سخنانی اهمیت افزایش وحدت میان مردم استان را مورد تاکید قرار دادند و در این راستا مدیرکل صدا و سیما استان سمنان که شبکه استانی تحت مدیریت او در تمامی نقاط استان برای مردم آنتن دهی دارد معتقد است برای رسیدن به وحدت عمومی و هماهنگی و همدلی مردم استان، وحدت بین مسوولان باید بیشتر شود و خواسته‌های مردم در اولویت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی توکلیان اضافه کرد: عدالت محوری و توزیع اعتبارها و سرکشی به مراکز شهری و روستایی توسط مدیران اجرایی می‌تواند به افزایش همدلی مردم با مسوولان و دلگرمی آن‌ها به نظام کمک کند.

استان سمنان جزیره لهجه‌ها 

وی اظهارداشت: یکی از ظرفیت‌های استان سمنان، زبان و لهجه است که عده ای این استان را جزیره لهجه‌ها می‌نامند و با بهره‌گیری از این فرصت، می‌توان با ترویج این امر به اتحاد مردم در استان کمک کرد. 

توکلیان به استفاده از فرهیختگان در راستای توسعه همه‌جانبه استان اشاره کرد و گفت: استان سمنان دارای افراد باسواد، فرهیخته و نخبه‌های بسیاری است که می‌توان با بهره‌گیری از این افراد در تصمیم گیری ها، به رشد و بالندگی استان کمک کرد. 

انتصاب مدیران عامل موثر در وحدت عمومی

رییس دانشگاه سمنان به خطبه ۱۱۹ امام علی (ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: مظهر اصلی همدلی، هماهنگی و وحدت بین مسوولان نظام سیاسی و مردم است و برای حفظ وحدت عمومی وظایف متقابل برای حاکمان و مردم، امری مهم به حساب می‌آید. 

مسعود نصیری زرندی ادامه داد: اگر این همدلی در سایه وظایف متقابل نباشد، درمیان مردم اختلاف پدید می‌آید و بدون شک راه تحقق جامعه همدل، درک متقابل وظایف خیر خواهی یاری رسانی نیکو و امر به معروف و نهی از منکر است. 

وی اضافه کرد: برای حفظ یکپارچگی در استان، باید به سمت انتصاب مدیران صادق و بی طرف براساس شایسته سالاری اقدام کرد چراکه بدون شک اگر مدیران به درستی انتخاب شوند، به یکپارچگی و وحدت عمومی کمک می‌کنند. 

نصیری زرندی بیان کرد: بیان چگونگی تقسیم اعتبارات استان براساس متغیر های شفاف به مردم، حضور مستمر مدیران در بین مردم و صحبت رو در رو با آن‌ها، از جمله مواردی است که به حفظ وحدت کمک می‌کند. 

وی تصریح کرد: برنامه‌های صدا و سیما نیز می‌تواند در جهت یکپارچگی و همدلی بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. 

نصیری زرندی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت نخبگان، بسیار مهم است و باید از ظرفیت آن‌ها در جهت افزایش همدلی استفاده کرد.

وحدت عمومی کلید حل تمامی مشکلات است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز گفت: وحدت بین مسوولان و وحدت بین کارگزاران نظام اعم از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه، نیروهای نظامی، امنیتی و همه افراد و نهادهایی که از آرمان های نظام حفظ و حراست می‌کنند ، امری مهم و حیاتی است. 

حبیب الله خجسته پور ادامه داد: باید در مرحله اول وحدت بین ارکان و کارگزاران نظام را تقویت کنیم و در سطح دوم و سوم وحدت بین مردم و وحدت بین کارگزاران و مردم را حفظ کنیم. 

خجسته پور اضافه کرد: تاکید ما نیز بر وحدت بین مردم، وحدت بین مناطق و شهرهای استان است که اگر هر سه سطح وحدت را تقویت کنیم بدون شک عاملی برای وحدت عمومی است. 

وی تصریح کرد: کارگزاران نظام در هر قوه و در هر جایگاهی که هستند اگر بدانند و ایمان داشته باشند که هدف یکی است و در راستای یک هدف تلاش کنند بدون شک به آن‌چه که خواسته مردم است، خواهیم رسید.

نماینده ولی فقیه عامل وحدت در استان سمنان است

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان سمنان نیز تاثیر نخبگان استان در دستیابی به وحدت را بسیار موثر ذکر کرد و گفت: عامل وحدت در استان، نماینده ولی فقیه است که گوش دادن به فرامین عاملان وحدت می‌تواند ما را به سمت هم‌دلی بیشتر سوق دهد. 

حجت الاسلام حسنعلی قدرتی اضافه کرد: دوری از افراطی‌گری و جریانات سیاسی نیز عاملی مهم برای حفظ هم‌دلی است. 

مدیران استان فاصله خود با مردم را کمتر کنند

 سردبیر روزنامه پیام استان سمنان نیز گفت: مسوولانی که اداره جامعه را در دست دارند می‌توانند وحدت برقرار کنند و برای برقراری وحدت استانی نیز باید با کمک مردم، این وحدت عمومی را شکل داد. 

 ابوالقاسم کواکبیان خاطرنشان کرد: مدیران استانی باید فاصله‌های خود را با مردم کم‌تر کنند و با مردم بیشتر ارتباط بگیرند چراکه این امر نقش زیادی در ایجاد وحدت همگانی دارد. 

وی افزود: برای حفظ وحدت بین مردم و مسئولان، باید مشکلات مردم را رصد و در ادارات با تکریم ارباب رجوع به رفع حداکثری مشکلات مردم پرداخت.

فعالیت رسانه‌های استان در راستای وحدت آفرینی و نظارت بر کانال های فضای مجازی امری مهم در وحدت آفرینی میان مردم استان سمنان است و باید مسئولان امر نظارت ویژه ای بر این موضوع داشته باشند.

وحدت کلیدواژه موفقیت و کارآمدی مردم در نظام اسلامی است و باید این کلیدواژه مهم مورد توجه مسئولان باشد و گهگاه برخی سخنان نا آگاهانه اتحاد مردم استان را خدشه دار نکند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × چهار =