جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۴۶:۴۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۰۴

۳۵ هزار طرح صنعتی در کشور در حال اجرا است

محسن صالحی‌نیا روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از واحد صنعتی داروسازی و افتتاح متمرکز ۱۰ طرح صنعتی دیگر این استان افزود: حمایت از واحدهای صنعتی در راستای استمرار تولید با اعطای تسهیلات مناسب و تامین مواد اولیه از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است و در سالجاری که با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده این […]



محسن صالحی‌نیا روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از واحد صنعتی داروسازی و افتتاح متمرکز ۱۰ طرح صنعتی دیگر این استان افزود: حمایت از واحدهای صنعتی در راستای استمرار تولید با اعطای تسهیلات مناسب و تامین مواد اولیه از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است و در سالجاری که با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده این حمایت‌ها تقویت می‌شود.

وی، کمک برای رفع موانع تولید و احیای واحدهای صنعتی را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه برشمرد و گفت: ۱۰ هزار واحد راکد در کشور شناسایی شده است که امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد به چرخه تولید بازمی‌گردد.

صالحی‌نیا تصریح کرد: از این تعداد ۲۸ واحد سهم استان چهارمحال و بختیاری است که تاکنون ۱۱ واحد احیاء شده و به چرحه تولید بازگشته است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تسهیل‌گری برای جذب بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های رونق تولید برشمرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و اعطای مشوق‌هایی نظیر معافیت‌های مالیاتی و تامین سرمایه در گردش می‌توان در ترغیب سرمایه‌گذار بخش خصوصی موثر واقع شد.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: دولت با وجود محدودیت‌های بسیاری که با آن مواجه است اما همچنان برای استمرار تولید و رونق فعالیت واحدهای صنعتی از همه ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری می‌کند.

فرماندار شهرستان بروجن نیز در این آیین با اشاره به موقعیت این شهرستان در تولیدات صنعتی استان و کشور، اظهار داشت: بروجن قطب صنعتی استان به شمار می‌رود و با دارا بودن پنج شهرک صنعتی نیمی از صنایع استان را در خود جای داده است.

مسعود ملکی افزود: واحدهای صنعتی فعال در شهرستان صنایع مادر نظیر فولاد، سیمان، نساجی و بخشی از تولیدات مهم استان و کشور را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در شهرستان بروجن، تصریح کرد: این وضعیت رونق واحدهای کشاورزی و دامداری در این منطقه را با چالش مواجه کرده و ناگزیر باید رونق صنعتی را پیگیری کرد از همین باید از بخش صنعتی این شهرستان حمایت‌های دوچندان به عمل آورد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده + 4 =