جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹:۱۸
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

یک هفته با خدمات ماندگار دولتمردان در استان‌ها

توسعه زیرساخت‌های کشور در سال‌های گذشته زیر سخت‌ترین شرایط تحریم و تنگناهای مالی اما با جدیت و تلاش دولتمردان ادامه داشته است. انجام اقدامات زیر ساختی، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، شناسایی نقاط ضعف و کاستی ها حتی در شرایط کرونایی نتوانسته دولتمردان را از خدمت به مردم بازدارد. رهبر معظم انقلاب در دیدار […]



توسعه زیرساخت‌های کشور در سال‌های گذشته زیر سخت‌ترین شرایط تحریم و تنگناهای مالی اما با جدیت و تلاش دولتمردان ادامه داشته است. انجام اقدامات زیر ساختی، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، شناسایی نقاط ضعف و کاستی ها حتی در شرایط کرونایی نتوانسته دولتمردان را از خدمت به مردم بازدارد.

رهبر معظم انقلاب در دیدار دوم شهریورماه ۱۳۹۹ با اعضای دولت تاکید داشتند که طرح‌ها در سال آخر دولت با جدیت و دقت دنبال شود و این روند تا به امروز با دقت پیش رفته است.

با این رویکرد، قطار توسعه در استان‌ها با وجود شیوع ویروس کرونا، موانع اقتصادی و تحریم‌ها در سال جهش تولید همچنان به پیش می‌رود و این حرکت در هفته دوم آخرین ماه فصل پاییز با افتتاح طرح‌های بزرگ در صنعت برق با حضور رییس جمهوری و از طریق ویدیو کنفرانس در استان‌های مختلف شتاب بیشتری به خود گرفت.

در هفته گذشته با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای با وضعیت قرمز و هشدار، برخی از مسوولان در سفر به استان‌های مختلف و یا از طریق ویدئوکنفراس ضمن حضور در برنامه ها، نشست ها البته با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی دستورات لازم را برای سرعت بخشی به امور صادر کردند.

شنبه ۸ آذز ماه
نام استان نام و عنوان مسئول برنامه و هدف سفر اظهارات مسئولان  دستاوردها
قزوین محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی

بررسی خرید تضمینی کشمش

نشست بررسی راهکارهای حمایت از تولیدکنندگان کشمش

۲۲۵۰ هکتار گلخانه در کشور ایجاد شد

کار احداث حدود ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه دیگر از محل اعتبارات و تسهیلات سال جاری در دست پیگیری است.

سالانه حدود ۲۳ میلیون تن محصولات باغی در کشور تولید می شود.

۳۰۰ هزار تن کشمش در کشور تولید شد

کیفیت و مرغوبیت قیمت محصولات کشاورزی را تعیین می کند

تصمیمات اولیه در خصوص موضوع خرید تضمینی کشمش از باغداران و تولیدکنندگان استان اتخاذ شد

تصمیم نهایی در مورد نحوه خرید کشمش از تولیدکنندگان با بررسی پیشنهادهای دریافتی گرفته شود.

یکشنبه نهم آذر ماه
هرمزگان شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور

مراسم معرفی و تودیع مدیران کل آموزش و پرورش هرمزگان

امسال ۱۴ میلیون دانش آموز از ظرفیت فضای مجازی برخوردار می شوند.

سه میلیون دانش آموز در کشور به شبکه شاد دسترسی ندارند و برای آموزش از درسنامه و برنامه‌های آموزشی تلویزیون استفاده می‌کنند.

سه شنبه۱۱ آذر ماه
زاهدان معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نشست با مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ استانداری

افزون‌بر ۸۰ درصد مفاد سند ملی حقوق کودک باید تا پایان سال ۱۴۰۴ در کشور اجرایی شود.

سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، پایش و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی از وظایف مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است.

چهارشنبه ۱۲ آذر ماه
لرستان جان بابایی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازدید از مراکز درمانی و بیمارستان های برای بررسی وضعیت درمان بیماران کرونایی 

مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان‌ها ۳۰ درصد کاهش یافت

 کیت‌های تشخیص و تست های آنتی ژن سریع کرونا در تمامی استان‌های کشور توزیع شده است

پنجشنبه ۱۳ آذر ماه 

زاهدان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی کلنگ زنی خط دو مداره ۲۳۰ کیلو ولت زاهدان-میرجاوه

این خط دو مداره به طول ۱۵۰ کیلومتر در محل پست ۲۳۰ کیلوولت و ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته می شود

تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، کمک به توسعه صنایع و ارائه زیر ساخت مناسب برای افزایش صادرات برق به پاکستان از مزایای این پروژه است

قم 

کاظم خاوازی وزیر جهادکشاورزی 

دیدار با مراجع تقلید، مدیر حوزه های علمیه قم و تولیت آستان حضرت معصومه(س)

میزان مصرف روغن در کشور از متوسط جهانی بیشتر است

کشور در تامین محصول راهبردی گندم مشکلی ندارد

وابستگی به واردات نهاده های دامی سبب گرانی قیمت مرغ در کشور شده است

قول مساعد برای توسعه واحدهای گلخانه ای، سیستم های آبیاری تحت فشار و طرح های جهش تولید در بخش کشاورزی استان قم 

تنوع طرح‌های صنعت برق در هفته سی‌ام پویش الف_ب_ایران در سه استان

هفته سی‌ام پویش الف_ب_ایران روز پنجشنبه ۱۳ آذر ماه طبق وعده های داده شده با افتتاح طرح‌های صنعت برق در گستره‌ای به وسعت جنوب غرب در استان خوزستان تا جنوب شرق و شرق در سیستان و بلوچستان و شمال شرق در استان خراسان رضوی از طریق ویدیو کنفرانس توسط حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری همراه بود.

در پویش این هفته ترکیبی از نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های کوچک مقیاس تولید پراکنده، تجدیدپذیر خورشیدی، بادی و برقابی، خطوط انتقال و شبکه‌های فوق‌توزیع در استان‌های مختلف به بهره‌برداری رسید که مجموع ارزش سرمایه‌گذاری آنها پنج هزار ۹۳۶ میلیارد تومان است.

در این برنامه استان خوزستان شاهد افتتاح ۵ نیروگاه مقیاس کوچک تولید پراکنده خورشیدی و برقابی در شهرهای اهواز، اندیمشک، شوش و آغاجاری به ظرفیت ۶۱ مگاوات با سرمایه‌گذاری ۹۵۹ میلیارد تومان و ۴ پروژه خط انتقال و شبکه فوق‌توزیع با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۴۹.۳ میلیارد تومان بود.

همچنین در استان سیستان و بلوچستان، خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان – بم با ارزش سرمایه‌گذاری ۶۷۰ میلیارد تومان، نیروگاه کوچک ۲۵ مگاواتی سراوان (اولین نیروگاه تولید پراکنده بخش خصوصی) و نیروگاه ۱۱ مگاواتی ایرانشهر، نخستین توربین نیروگاه بادی میل نادر به ظرفیت ۲.۵ مگاوات به همراه ۱۱ پروژه خط انتقال و شبکه فوق‌توزیع برق در سطح استان در مجموع با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۴۲۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

افتتاح ۱۱ پروژه خط و شبکه فوق‌توزیع در استان سیستان و بلوچستان آن هم با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۶۳ میلیارد تومان بود از این جهت اهمیت دارد که از وارد آمدن آسیب به تجهیزات مردم به‌دلیل رفع افت ولتاژ جلوگیری می‌کند.

سیزدهم آذرماه رییس جمهوری همچنین واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با ارزش سرمایه‌گذاری ۳۴۰۰ میلیارد تومان را در استان خراسان رضوی افتتاح کرد؛ بهره برداری از این تاسیسات علاوه بر کمک به اشتغالزایی، نیاز منطقه به مصرف برق ناشی از گسترش صنایع محلی، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی را پاسخ می‌دهد.
 

۳۰ درصد مردم از برق رایگان برخوردار می‌شوند 

رییس جمهوری در آیین بهره برداری از طرح های صنعت برق، گفت: دولت تدبیر و امید برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به پایان رساند یعنی در کشور روستای ۲۰ خانوار بدون برق نداریم و الان به فکر برق دار کردن روستاهای ۱۰ خانواره هستیم.

حجت الاسلام روحانی به اجرای طرح برق امید اشاره و تصریح کرد: آثار این مصوبه پایان آذر اعلام می شود؛ طبق این مصوبه کم مصرف‌ها از دادن پول برق معاف می‌شوند و این هدیه‌ای کوچک برای کسانی است که به صرفه‌جویی به طور کامل توجه می‌کنند.

وی اضافه کرد: بنابراین ۳۰ درصد مردم از برق رایگان برخوردار می‌شوند و این کار در آب و گاز برای بخشی از مردم که کم‌مصرف و به طور طبیعی محروم هستند هم انجام خواهد شد و مردم پول آب، برق و گاز را نخواهند داد. نکته ای که سالهای قبل حضرت امام(ره) فرمودند.

 ایجاد ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در دولت تدبیر و امید

وزیر نیرو نیز در آیین بهره برداری از طرح های صنعت برق با اشاره به اینکه ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید در دولت تدبیر و امید به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه خواهد شد،‌ گفت: در حالی که در کوران جنگ اقتصادی هستیم ۴۰ درصد افزایش ظرفیت سالانه نیروگاهی نصب شده در این دولت به ثبت رسیده است.

رضا اردکانیان افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۹۲ در حوزه نیروگاههای حرارتی حدود ۶۲ هزار مگاوات ظرفیت جدید ایجاد شده که به معنای آن است که به طور متوسط سالانه ۱۷۷۰ مگاوات ظرفیت جدید در این ۳۵ سال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با این حال از نیمه سال ۹۲ تا نیمه ۱۴۰۰ که پایان دولت تدبیر و امید است، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید به ۶۲ هزار مگاوات اضافه شود که به معنای متوسط سالانه  ۲۵۰۰ مگاوات است.

به گفته وزیر نیرو، ظرفیت نیروگاهی افتتاح شده در سال جاری به یک هزار و ۶۴۸ مگاوات رسیده است که تا پایان سال یک هزار و ۳۷۱ مگاوات دیگر ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده می شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × یک =