دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۲:۲۶
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

گواهینامه ایزو در کدام زمینه ها کاربرد دارد؟

کدام زمینه‌ها به گواهینامه ایزو نیاز دارند؟ حتما شما هم نام گواهینامه ایزو را شنیده اید؛ اما آیا می دانید این سند برای چه حرفه هایی کاربرد دارد؟ پیش از پاسخ گویی به این سوال باید بگوییم این مدرک یک استاندارد جهانی است که به کسب و کار ها اعطا میشود. بنابراین استاندارد های این مدرک […]



کدام زمینه‌ها به گواهینامه ایزو نیاز دارند؟

حتما شما هم نام گواهینامه ایزو را شنیده اید؛ اما آیا می دانید این سند برای چه حرفه هایی کاربرد دارد؟ پیش از پاسخ گویی به این سوال باید بگوییم این مدرک یک استاندارد جهانی است که به کسب و کار ها اعطا میشود. بنابراین استاندارد های این مدرک مورد تایید سراسر دنیا است. به طور کلی دریافت این مدرک بی نظیر، در تمامی حرفه ها کاربرد دارد و هیچ گونه محدودیتی در این باب وجود ندارد. اما در این مقاله قصد داریم به طور دقیق توضیح دهیم چه حرفه هایی به کدام گواهی احتیاج دارند.

همانطور که گفتیم اخذ ایزو برای تمام افرادی که کسب و کار دارند، لازم است. به عنوان مثال تمام افرادی که قصد بهبود کیفیت و افزایش بهره وری در سراسر دنیا را دارند، باید به سراغ گواهی ۹۰۰۱  ISOبروند و آن را دریافت کنند. این بدان معنی است که شما در هر زمینه ای فعالیت داشته باشید، اگر بخواهید کیفیت محصولات خود را افزایش بدهید و آن را به حداکثر خود برسانید، باید این مدرک را دریافت کنید. ضمنا در این شرایط می توانید از نظر کیفی با محصولات خارجی رقابت کنید و مصرف کنندگان بسیاری را به سمت خود جذب کنید. زیرا یکی از دلایل گرایش مردم به محصولات خارجی، به این دلیل است که این محصولات یا خدمات شما از نظر کیفی بسیار مرغوب و در سطح بالای رضایت هستند. بنابراین شما می توانید پس از گرفتن ایزو، با محصولات خارجی رقابت کرده و کیفیت محصولات خود را چندین برابر ارتقا دهید.

برای اخذ ایزو در تهران ، معتبر و ارزان و همچنین در کلیه کلان شهرها و استان ها و شهرستان های ایران می توانید به مراکز معتبر مجوز داری نظیر ایزوسیستم به آدرس سامانه رسمی و مورد تایید www.isosystem.org مراجعه نمایید.

کاربرد گواهینامه ایزو

همچنین اگر در  هر سازمانی فعالیت می کنید که ایمنی اعضای آن برایتان مهم است، باید به سراغ گواهینامه ۱۸۰۰۱  OHSASیا به عبارت دیگر ویرایش جدید و مرتبط با آن ایزو ۴۵۰۰۱ بروید. این گواهی بدین منظور است که سلامت و امنیت کارکنان و اعضای سازمان یا شرکت شما را تامین کند. شاید در نگاه اول فکر کنید دریافت این مدرک تاثیر چندانی در افزایش فروش و جذب مشتریان ندارد. اما در واقع اینطور نیست؛ عمده ترین کاربرد این گواهی این است که شما و اعضای سازمانت، می توانید با خیال آسوده به فعالیت ادامه دهید. زیرا حداکثر استانداردهای لازم برای تامین امنیت و بهداشت اعضای سازمان را رعایت کرده اید. در کنار آن اعضای تیم متوجه می شوند که سلامت آن ها برای شما مهم است. و بدین ترتیب با انگیزه و نشاط بیشتری به کار خود ادامه می دهند. بنابراین دریافت گواهینامه ایزو برای شرکت شما اهمیت خاصی دارد و در این نقطه می توانید خود را با سایر رقبا مقایسه کرده و میزان تفاوت را بررسی کنید.

کاربرد گواهینامه ایزو چیست؟

یکی از کاربرد هایی که گواهینامه ایزو برای سازمان ها دارد، مربوط به دریافت ۲۲۰۰۰ ISOاست. این مدرک مربوط به ایمنی مواد غذایی می باشد. بنابراین تمام سازمان ها و فروشگاه هایی که در زمینه ی مواد غذایی فعالیت می کنند، می توانند این مدرک را اخذ کنند. این گواهی از تولیدکنندگان و کشاورزان گرفته تا خرده فروشان و کارخانه های مواد غذایی، بسته بندی و غیره کاربرد دارد. این گواهی مخصوص حفظ ایمنی جلوگیری از خطرات مواد غذایی است که اهمیت بسزایی دارد. اگر شما هم در زمینه ی مواد غذایی فعالیت می کنید، باید بدانید که برای مردم داشتن چنین گواهی از اهمیت خاصی برخوردار است و چون مواد غذایی با سلامت اعضای جامعه در ارتباط است، باید بیش از هر چیز مورد توجه قرار بگیرد.

گواهینامه ایزو

برای دریافت گواهینامه ایزو، فرقی نمی کند که شما یک رستوران یا فست فودی بسیار ساده و کوچک دارید، یا به طور گسترده در زمینه ی تولید مواد غذایی فعالیت دارید. دریافت این مدرک به مشتریان این اطمینان را می دهد که مواد غذایی شما سلامت آن ها را به خطر نمی اندازد و با اعتماد و اطمینان بیشتری به سراغ آن می آیند. حتی با استفاده از این مدرک می توان در زمینه ی تبلیغات محصول فعالیت کرد و آن را به مردم معرفی نمود. یکی دیگر از کاربردهایی که گواهینامه ایزو برای افراد خواهد داشت، برای تعیین استاندارد های مناسب تولید می باشد و در این راستا تمامی تولید کنندگانی که می خواهند زیرساخت ها و شرایط تولید خود را به حد استاندارد برسانند، باید به سراغ GMP بروند.

این گواهینامه ایزو برای تمامی تولید کنندگان در هر زمینه ای کاربرد دارد. و با استفاده از آن افراد یک محل مناسب و کاملا بهداشتی برای تولید محصولات طراحی می کنند. خوب است بدانید بیش از ۷۵ درصد تولید کنندگانی که این مدرک را دریافت کرده اند، افزایش چشمگیری در میزان فروش محصولات خود داشته اند.

GMP؛ گواهینامه ایزو

برای اخذ گواهینامه ایزو چگونه و از کجا اقدام کنیم؟

برای مشاوره پیاده سازی و اخذ گواهینامه ایزو صرفا از مراکز مجوز دار از وزارت صنعت ، معدن و تجارت اقدام کنید. و گواهینامه مذکور باید از مرجع صدور تحت اعتبار IAF یا ASCB صادر گردد.

یکی از معتبرترین مراکز مشاوره و صدور گواهینامه های بین المللی ایزو مجموعه ایزوسیستم با آدرس وب سایت WWW.ISOSYSTEM.ORG می باشد که می توانید از خدمات مشاوره تلفنی رایگان این مجموعه برای راهنمایی هر چه بیشتر در کسب و کار خود استفاده کنید. برای تماس با ایزوسیستم می توانید با شماره های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ تماس حاصل فرمایید.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × پنج =