شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴:۳۴
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

توسعه یک سیستم رباتیک با قابلیت مراقبت از جنین در رحم مصنوعی

به گزارش روز سه‌شنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار از پایگاه خبری ساینس، این ربات قادر است به طور مستمر جنین انسان را تحت نظارت قرار داده و از طریق تنظیم مواد مغذی، دی اکسید کربن و سایر عوامل مهم در رحم مصنوعی، از جنین مراقبت کند. به اعتقاد محققان چینی، این رحم مصنوعی […]



به گزارش روز سه‌شنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار از پایگاه خبری ساینس، این ربات قادر است به طور مستمر جنین انسان را تحت نظارت قرار داده و از طریق تنظیم مواد مغذی، دی اکسید کربن و سایر عوامل مهم در رحم مصنوعی، از جنین مراقبت کند.

به اعتقاد محققان چینی، این رحم مصنوعی به همراه ربات هوشمند مراقب آن در مقایسه با رحم طبیعی، محیطی ایمن‌تر و مناسب‌تر را برای رشد جنین انسان فراهم می‌کند. این در حالی است که تاکنون این فناوری تنها روی حیوانات آزمایش شده و وارد مرحله آزمایشات بالینی انسان نشده است.

محققان معتقدند این فناوری امکان رمزگشایی از اسرار فیزیولوژیکی رشد جنین انسان را فراهم می‌کند و می‌تواند یک مبنای نظری برای حل اختلالات مادرزادی را در اختیار بگذارد.

این تحقیقات در حالی صورت می‌پذیرد که کشور چین با مشکل جدی کاهش جمعیت دست و پنجه نرم می‌کند و نرخ تولد در این کشور به پایین‌ترین میزان در ۶۰ سال گذشته رسیده است.

چین در گذشته اقدامات و تدابیر شدیدی را برای کنترل جمعیت خود اتخاذ کرده است و بعید نیست که برای ترمیم آن نیز به اقدامات مشابهی دست بزند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Biomedical Engineering منتشر شده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 5 =