شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۵:۲۷
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

بومی سازی پمپ انتقال گل حفاری در دکل نفتی توسط دانش بنیان‌ها

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار، امیر الماسی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه محصول تولیدی این شرکت پمپ‌های پیستونی رفت و برگشتی است، گفت: این محصول در صنعت حفاری و معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش عظیمی از آن بومی‌سازی شده است. وی بیان کرد: پمپ‌های پیستونی رفت و […]



به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار، امیر الماسی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه محصول تولیدی این شرکت پمپ‌های پیستونی رفت و برگشتی است، گفت: این محصول در صنعت حفاری و معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش عظیمی از آن بومی‌سازی شده است.

وی بیان کرد: پمپ‌های پیستونی رفت و برگشتی ساخت داخل مخصوص انتقال گل حفاری در دکل‌های نفتی است که در صنعت حفاری و معادن کاربرد دارد. مهم‌ترین مزیت این محصول نسبت به رقبای خارجی کمتر بودن قیمت و همچنین تأمین قطعات یدکی به‌موقع است.

الماسی ادامه داد: ارزش و اهمیت این محصول به دلیل استفاده آن در صنعت بالادستی، بسیار بالا است و تاکنون صرفه‌جویی ارزی خوبی به همراه داشته است، ولی اگر واردات این محصول از خارج محدود شود می‌توان به میزان زیادی از خروج ارز جلوگیری کرد و همچنین اشتغال‌زایی خوبی نیز داشت.

الماسی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: نمونه‌های آمریکایی و چینی بسیار زیادی از این پمپ در صنعت حفاری وجود دارد، اما قیمت داخلی این محصول به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر از نمونه‌های خارجی است، این شرکت همچنین محصولات دیگری از قبیل پمپ‌های سانتریفیوژ و اسکرو پمپ نیز طراحی و ساخته است.

وی با بیان اینکه این شرکت برای ساخت پمپ‌های پیستونی رفت و برگشتی هزینه‌های زیادی صرف کرده است، افزود: واردات بی‌رویه به این شرکت و صنعت حفاری لطمه می‌زند، در همین راستا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌خواهیم در متقاعد ساختن مشتریان برای خرید محصول داخلی کمک کند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 − 9 =