یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸:۴۲
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

یازدهمین سری ماهواره‌های استارلینک عصرامروز پرتاب می‌شوند

به گزارش فرهنگ سار از پایگاه اینترنتی اسپیس،  قرار است در پرتاب امروز ۵۸ ماهواره «استارلینک» متعلق به شرکت «اسپیس ایکس»  به همراه سه ماهواره «اسکای ست» متعلق به شرکت «پلنت»  ساعت ۱۰:۳۱ صبح سه شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۱۴:۳۱ دقیقه به وقت گرینویچ و ساعت ۱۹:۰۱ دقیقه به وقت تهران) سوار بر موشک «فالکون۹» از پایگاه فضایی «کیپ […]



به گزارش فرهنگ سار از پایگاه اینترنتی اسپیس،  قرار است در پرتاب امروز ۵۸ ماهواره «استارلینک» متعلق به شرکت «اسپیس ایکس»  به همراه سه ماهواره «اسکای ست» متعلق به شرکت «پلنت»  ساعت ۱۰:۳۱ صبح سه شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۱۴:۳۱ دقیقه به وقت گرینویچ و ساعت ۱۹:۰۱ دقیقه به وقت تهران) سوار بر موشک «فالکون۹» از پایگاه فضایی «کیپ کاناورال»  در فلوریدا به فضا پرتاب شوند.

پرتاب امروز، ششمین پرواز بخش مرحله اول موشک فالکون ۹ خواهد بود و رکوردی جدید برای این موشک رقم خواهد زد. این پرتاب همچنین یازدهمین ماموریت پرتاب ماهواره‌های مخابراتی استارلینک نیز خواهد بود. وضعیت آب و هوا برای پرتاب امروز تا ۸۰ درصد مطلوب گزارش شده و احتمال دارد این پرتاب یک روز با تاخیر مواجه شود.

بر اساس این گزارش، پس از پرتاب و جدایی بخش مرحله اول فالکون ۹، این قسمت در اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد. همچنین استقرار ماهواره ‌های اسکای‌ ست هم حدود ۱۲ و نیم دقیقه پس از پرتاب آغاز خواهد شد. ماهواره ‌های استارلینک نیز تقریبا ۴۶ دقیقه پس از پرتاب در مدار استقرار خواهند یافت.

ماهواره‌ های «استارلینک»  بخشی از برنامه اسپیس ‌ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی با درخواست «الون ماسک»، مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد.

وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینک را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان‌ قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده − هشت =