یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴:۳۹
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲:۰۶

وزارتخانه‌ها از توان تیم‌های خلاق و استارتاپ ها استفاده کنند

هاجر چنارانی پنج شنبه شب در حاشیه رویداد مرحله دوم رقابت ملی استارتاپ ها با عنوان“اینوتکس پیچ”که با حضور ۲۰۰ تیم استارتاپی از استان تهران در پارک علم و فناوری صنعت نفت برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار حوزه علم و آموزش فرهنگ سار با بیان اینکه، امروز در این رقابت استارتاپ های […]



هاجر چنارانی پنج شنبه شب در حاشیه رویداد مرحله دوم رقابت ملی استارتاپ ها با عنوان“اینوتکس پیچ”که با حضور ۲۰۰ تیم استارتاپی از استان تهران در پارک علم و فناوری صنعت نفت برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار حوزه علم و آموزش فرهنگ سار با بیان اینکه، امروز در این رقابت استارتاپ های فعال در حوزه نفت با یکدیگر رقابت کردند، اظهارکرد: متاسفانه در حال حاضر استارتاپ ها در حوزه نوآوری با یک سری از خلاء ها و مشکلات مواجه هستند.

استارت  آپ (Startup یا Start-up) یا شرکت نوپا به پروژه‌هایی گفته می‌شود که در جریان آن، یک ایده خام، به کمک تلاش و کوشش یک گروه به تولید یک محصول می‌انجامد و زمینه برای فروش آن محصول فراهم می‌شود.

وی گفت:همانطور که امروز این رویداد و گردهمایی نوآورانه با حضور جوانان خلاق، مبتکر و صاحب طرح در قالب تیم های استارتاپی توسط وزارت نفت برگزار شد، نیازمند آن هستیم که همه مجموعه های کشوری و وزارتخانه ها بخصوص دستگاه هایی همچون وزارت جهاد کشاورزی که از پتانسیل بالایی در اثربخشی در اقتصاد خانوار برخوردار است، برگزار و ضمن حمایت از ایده پردازان خلاق و فعالان استارتاپی آنها را دور یکدیگر جمع کرده و از طرح های مبتکرانه آنها در حوزه کاری خود بهره مند شوند. 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم با تاکید بر ایجاد ارتباط سرمایه گذاران با تیم های استارتاپی گفت:حوزه نوآوری بخصوص استارتاپ ها  از پتانسیل بسیار بالایی در کشور برخوردار است و این گروه های ایده پرداز جوان با حمایت های جدی می توانند به مرور زمان می توانند در سطح کشور به شرکت های بزرگ تولیدی و خدمات رسان در بخش های مختلف تبدیل شوند.

وی همچنین ابراز داشت:معرفی و اتصال استارتاپ های شهرها و مناطق مختلف کشور به نمایندگان قانون گذار خود در مجلس شورای اسلامی، یکی از راهکارهای مناسب برای حمایت جدی از فعالان و ایده پردازان در بخش های مختلف است. 

رییس فراکسیون توسعه زیرساخت های فرهنگی،سیاحتی و نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری سالانه بیش از ۳۰ نمایشگاه ملی و بین المللی در کشور گفت: ما می توانیم از پتانسیل نمایشگاه ها که در بازه های زمانی مختلف برگزار می شود، از استارتاپ ها و ایده های خلاقانه آنها در این نمایشگاه ها استفاده کنیم.

وزارتخانه‌ها از توان تیم‌های خلاق و استارتاپ ها استفاده کنند

چنارانی برگزاری مسابقات “اینوتکس پیچ” توسط پارک علم و فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را اقدامی بسیار ارزنده به منظور حمایت از جوانان ایده پرداز دانست و در عین حال از مسوولان کشوری درخواست کرد که در این رویدادها حاضر شوند چراکه هدف اصلی این است که مسوولان در قوای مختلف با توانمندی ها و ایده های و کارآفرینان جوانان آشنا شوند و در دستگاه های خود از آن بهره مند شوند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم همچنین در ادامه، عملکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک های علم و فناوری در کشور به خصوص پارک فناوری فناوری پردیس در توسعه زیست بوم نوآوری را در طول چندسال اخیر  رضایت بخش دانست و در عین حال تاکید کرد: البته این معاونت نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف در کشور است که متاسفانه هنوز این ارتباط به شکل موثر و کامل برقرار نشده است.  

وی معتقد است:اگر تعاملات بیشتری از سوی دستگاه های دولتی با پارک های علم و فناوری کشور شکل گیرد و تفاهم نامه های عملیاتی و جدی بین این مجموعه ها و معاونت علمی و فناوری منعقد شود، به طور قطع می توانیم شاهد جهش فوق العاده ای در توسعه نوآوری و فناوری در بخش های مختلف در کشور باشیم.

به گزارش فرهنگ سار، در رویدادی حضوری که پنج شنبه شب درپارک علم و فناوری صنعت نفت برگزار شد، از میان طرح‌های ارائه شده، تیم‌های لایوبوک، لندینگ و نیچراستودیو در فینال مسابقه استارتاپی اینوتکس پیچ ۲۰۲۲ استان تهران توسط داوران به ترتیب به عنوان تیم‌های اول تا سوم معرفی و تقدیر شدند.
در فینال مسابقه استارتاپی اینوتکس پیچ ۲۰۲۱ استان تهران به عنوان تیم‌های اول تا سوم برگزیده شدند.

به تیم اول و دوم رقابت از طرف پست بانک ایران، مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات جایزه نقدی تعلق گرفت و همچنین این تیم‌ها توانستند به فینال اینوتکس پیچ که ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ناحیه نوآوری پردیس برگزار می‌شود، راه یابند.

اینوتکس‌پیچ، بزرگترین رویداد ملی رقابت استارتاپی با حضور تیم‌های خلاق و نوآور از شهرها و استان‌های مختلف کشور است که با هدف کشف استعدادها و حمایت از ایده‌های آنان جهت کمک به رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار + 10 =