شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۵:۲۶:۰۶
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

قطارهای آینده انگلیس با گاز حاصل از فضولات انسانی و حیوانی کار می‌کنند

به گزارش روزنامه دیلی میل، این واگن ریلی که «بیو اولترا» نام دارد، حاصل ایده گروهی از مهندسان شرکت Ultra Light Rail Partners مستقر در «ووستر» است. بر اساس این طرح این قطارها توانایی حمل ۱۲۰ مسافر را دارد. این واگن ریلی، در واقع یک وسیله نقلیه ریلی خودران است که برای جابجایی مسافران طراحی شده است. این […]



به گزارش روزنامه دیلی میل، این واگن ریلی که «بیو اولترا» نام دارد، حاصل ایده گروهی از مهندسان شرکت Ultra Light Rail Partners مستقر در «ووستر» است.

بر اساس این طرح این قطارها توانایی حمل ۱۲۰ مسافر را دارد. این واگن ریلی، در واقع یک وسیله نقلیه ریلی خودران است که برای جابجایی مسافران طراحی شده است.

این قطار که ۲۰ متر طول دارد با حداکثر سرعت ۵۰ مایل در ساعت حرکت می کند؛ قطار یاد شده گاز بیومتان حاصل از فضولات انسانی و حیوانی و مواد غذایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند که باتری‌های قطار را شارژ کرده و موتورهای آن را به حرکت در می‌آورد.

این طرح با کمک بودجه ۶۰ هزار پوندی سازمان تأمین بودجه تحقیقات انگلیس ( Innovate UK) پشتیبانی می‌شود. این دومین کمک مالی است که توسط این سازمان به این شرکت اعطا می‌شود.

نخستین کمک مالی که ۳۵۰ هزار پوند بود در اوایل سال ۲۰۲۰ برای ساخت یک قطار ریلی کوچک تر با ظرفیت ۶۰ نفر به این شرکت داده شده بود. آزمایش سرعت این مینی قطار آزمایشی که حدود ۱۰ متر طول و حدود ۱۲ تن وزن داشت ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ در تاسیسات Motorail’s Long Marston انجام شد.

به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییراتی در این قطار اعمال خواهد شد و قطار جدید به ویژگی‌هایی مانند نور فرابنفش، سطوح مسی ویروس کش، سپر پلاستیکی و تهویه قوی هوا مجهز خواهد شد.  قطار BioUltra جایگزین قطارهای آلاینده، پر سر و صدا و کم بازده خطوط کوچک ریلی فرعی خواهند شد که به دلیل هزینه های زیرساخت، الکتریکی نشده اند.

دولت انگلیس اعلام کرد که قصد دارد قطارهای گازوئیلی را تا سال ۲۰۴۰ از خطوط راه آهن انگلیس حذف کند و به منابع سوختی جایگزین از جمله زیست گازها، هیدروژن و قطارهای مجهز به باتری روی آورد.

برخلاف موتورهای دیزیلی، این قطار که با گاز بیومتان کار می کند هیچ گاز سمی دی اکسید نیتروژن منتشر نمی کند – و در حقیقت منجر به حذف خالص دی اکسید کربن از جو می شود.

گاز متان در نتیجه انجام فرآیندی روی فاضلاب و پسماندهای غذایی تولید می شود و به رغم منبع این سوخت، متان هیچ بویی ندارد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

17 − 2 =