چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷:۴۸
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱:۲۴

گلوبال تایمز:انتخابات آمریکا مبارزه جهانی با کرونا را متوقف کرد

به گزارش فرهنگ سار به نقل از روز دوشنبه روزنامه گلوبال تایمز، شمار مبتلایان و نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا و اروپا رو به افزایش گذاشته اما واکنش این کشورها با یکدیگر کاملا متفاوت بوده است. روزنامه می نویسد که فرانسه و آلمان بار دیگر قرنطینه را در دستور کار قرار […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل از روز دوشنبه روزنامه گلوبال تایمز، شمار مبتلایان و نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا و اروپا رو به افزایش گذاشته اما واکنش این کشورها با یکدیگر کاملا متفاوت بوده است.

روزنامه می نویسد که فرانسه و آلمان بار دیگر قرنطینه را در دستور کار قرار داده اند و انگلیس محدودیت های گسترده ای درنظر گرفته است اما کاخ سفید بجای مبارزه با این همه گیری روی انتخابات ریاست جمهوری متمرکز شده است و ظاهرا قصدی هم ندارد که این وضعیت را کنترل کند و این یک گاف بزرگ در مبارزه جهانی با کووید ۱۹ است. 

نشریه با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تأثیر جدی بر مهار جهانی کرونا داشته ، آورده است: دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از ابتدای امر قضاوت نادرستی درباره این بیماری داشت و سپس به همین دلیل توانایی کافی برای مبارزه با آن نداشت و اراده ای هم برای این منظور نشان داده نشد و تاکید بر استمرار این روند اشتباه و برخوردهای گستاخانه و دروغ گفتن ها ، تلاشی برای فریب آمریکایی ها و حرکت واشنگتن در مسیر ضد علم بوده است. 

گلوبال تایمز می نویسد: «جو بایدن» و دموکرات ها بارها از دولت فعلی انتقاد کرده و اظهارات دانشمندان را تکرار کرده اند، اما ظاهرا موضوع کرونا در آمریکا بیش از اندازه سیاسی شده است و بیشتر شبیه یک کارزار انتخاباتی می ماند تا اینکه بین درست و غلط انتخابی صورت گیرد. 

روزنامه ادامه می دهد: گروهی در آمریکا طرفدار ماسک و گروهی دیگر مخالف آن هستند. برخی بر مبارزه با کرونا با روش های علمی و ماسک زدن تاکید می ورزند و برخی دیگر وابستگی های حزبی را دنبال می کنند. این نشان دهنده نبود یک سیاست مدون برای مهار این ویروس است. ولی ظاهرا همه چیز به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ گره خورده است.

رسانه چینی برخورد آمریکا با این اپیدمی را یک الگوی وحشتناک برای جهان توصیف کرده و آورده است: این نه تنها باعث شرمساری آمریکا بلکه برای نظام لیبرال آمریکایی است. فقط دولت فعلی ایالات متحده نیست که باید پاسخگوی چنین اشتباهات جدی در مبارزه با اپیدمی باشد. کل سیستم تصمیم گیری آمریکا راه را اشتباه رفته است.

گلوبال تایمز نوشت: آمریکا به عنوان رهبر جهان غرب می توانست نمونه دیگری از نحوه مبارزه فعال با اپیدمی و مهار آن ، که الهام بخش اروپا و بسیاری از کشورها است ، ارایه دهد. بسیاری از کشورهای دیگر در این شرایط به کمک نیاز دارند. ظرفیت های بهداشتی کشورهایی نظیر برزیل و هند در مقایسه با آمریکا و حتی اروپا ضعیف است اما آمریکا که می توانست به آنها دراین شرایط کمک کند ، خودش یک الگو و عملکرد بدتر را برای دنیا رقم زده و از بسیاری دیگر کشورها عملکرد نامطلوب تری داشته است. 

روزنامه چینی ابراز امیدواری کرده است که پس از انتخابات ، فارغ از اینکه چه کسی در این رقابت پیروز شود ، اختلالات سیاسی در مورد مبارزه با ویروس کرونا در ایالات متحده به پایان برسد. همچنین امید است که اندیشه های علمی برای مقابله با این بیماری در دستور کار قرار گیرد و به تحقق همکاری های جهانی در مهار همه گیری کمک شود.

نشریه نوشت: بیش از ۴۶ میلیون نفر آلوده شده اند و شمار فوتی ها از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته و این به یک بحران انسانی در سراسر جهان تبدیل شده است. برای پایان دادن به آن ، جهان حداقل باید از آن شناخت عینی داشته باشد و علیه آن متحد شود. اما جهان به دلیل عملکرد بد ایالات متحده از هر دو زاویه شکست خورده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × سه =