پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۴۰:۴۴
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

رژیم صهیونیستی به دنبال تأیید نهایی سازش با سودان در کاخ سفید

برخی مقام‌های رژیم صهیونیستی خبر‌داده‌اند که این رژیم به دنبال برگزاری مراسمی رسمی در کاخ سفید است تا توافق عادی‌سازی روابط خود با سودان را به تأیید نهایی برساند.



به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، برخی مقام‌های رژیم صهیونیستی به وبگاه خبری «آکسیوس» خبر داده‌اند که این رژیم در حال ترغیب کاخ سفید به برگزاری مراسمی رسمی برای تأیید نهایی توافق عادی‌سازی روابط دیپلماتیک خود با سودان است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی همچنین به آکسیوس گفته‌اند که در هفته‌های اخیر «بِرِت مک‌گورک» و «باربارا لیف» مشاوران «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا چندین بار با همتایان خود در تل‌آویو درباره پیشبرد روند عادی‌سازی گسترده‌تر در منطقه صحبت کرده‌اند.

این مقام‌های صهیونیست همچنین خبر داده‌اند که اسرائیلی‌ها به همتا‌‌یان خود در کاخ سفید گفته‌اند که برای ثبات بخشیدن به توافق‌های سازش کنونی به خصوص سازش با سودان تلاش بیشتری لازم است.

آکسیوس نوشته اسرائیلی‌ها معتقدند که توافق سازش با سودان تقریباً تکمیل شده اما برگزاری مراسم در کاخ سفید برای دولت سودان بسیار مفید خواهد بود و یک پیروزی آسان برای بایدن به همراه خواهد داشت. 

۲۳ اکتبر سال گذشته سودان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد اما برخی گروه‌های سیاسی قاطعانه با این سازش مخالفت کردند.

طبق سند قانون اساسی در سودان مربوط به مرحله انتقالی قرار بود مجلس قانونگذاری با ۳۰۰ عضو ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ تشکیل شود.

مرحله انتقالی از ۲۱ آگوست گذشته آغاز شده و ۵۳ ماه ادامه خواهد داشت و قرار است اوایل سال ۲۰۲۴ انتخابات برگزار شود، در این دوره قدرت بین ارتش و ائتلاف احزاب «آٓزادی و تغییر» تقسیم شده است.

اخیرا روزنامه صهیونیستی «معاریو» از سفر «ایلی کوهن» وزیر امور اطلاعات رژیم صهیونیستی به سودان و توافق دو طرف برای همکاری در پروژه‌های مهم و امضای یادداشت تفاهم با وزارت دفاع سودان در زمینه امور امنیتی خبر داد.

در واپسین ماه‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، کشور‌های امارات، بحرین، مغرب و سودان دست به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی زدند.

در آخرین روز‌های دولت وی نیز مقام‌های رژیم صهیونیستی از کشور موریتانیا که عادی‌سازی روابط با آن نزدیک بود یاد کردند. موریتانیا نیز امیدوار در ازای این کار انگیزه‌های اقتصادی دریافت کند. 

این در حالی است که دولت بایدن هم قصد دارد فرآیند عادی‌سازی سازش رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه را ادامه دهد. 

انتهای پیام/


منبع: فارس

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

16 − شش =