دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱:۴۸
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

مرکز عراقی: بغداد هرگز به عادی‌سازی روابط با اسرائیل تن نمی‌دهد

رئیس اتحادیه علمای مسلمانان عراق در دیالی با انتقاد از سکوت برخی مقامات کشورش در قبال جنایات این روزهای صهیونیست‌ها در غزه تصریح کرد که عادی‌سازی روابط بغداد با تل‌آویو هرگز محقق نخواهد شد.



به گزارش گروه بین‌الملل فرهنگ سار، «جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمانان عراق در دیالی اعلام کرد که سکوت برخی از رهبران سیاسی در این کشور در قبال جنایات در فلسطین بیانگر وجود یک عادی‌سازی پنهان روابط با رژیم صهیونیستی از سوی آنها است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که قتل‌عام هولناک بی‌گناهان در فلسطین از سوی اشغالگر اسرائیلی مستلزم اتخاذ یک موضع عربی و اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی است و این عجیب است که برخی از رهبران و سران عراقی در مقابل آن‌چه که در فلسطین در جریان است، سکوت کرده‌اند. این امر بیانگر عادی‌سازی پنهان روابط در برخی از راهروهای سیاست است.

 المعموری تاکید کرد: عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک خواب آشفته است که هرگز تعبیر نخواهد شد و شانسی برای تحقق ندارد. زیرا ملت عراق با قضیه فلسطین همراه است. ‌اگر سکوت کشورهایی که به عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی آورده‌اند، نبود و نیز اگر حمایت آمریکا از متجاوز اسرائیلی مقابل مقاومت فلسطین نبود امروز شاهد قتل‌عام هولناک،در فلسطین نبودیم.

وی افزود که اتحادیه علمای مسلمانان در عراق از کلیه نیروهای ملی این کشور می‌خواهد که از فلسطین و ملت آن حمایت کنند و سازمان‌های بین‌المللی را نیز به سوی حمایت از راه جهاد ملت فلسطین و مقابله با تجاوزهای اسرائیل علیه بی‌گناهان سوق دهند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان مهلت مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان‌دادن به تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است و امروز نهمین روز تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه است.در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است. شمار شهدای غزه تاکنون به ۲۱۲ نفر رسیده است که از این میان ۶۱ نفر کودک و ۳۶ نفر زن هستند. ۱۴۰۰ نفر نیز در جریان حملات صهیونیست‌ها به غزه مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/م


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده − یازده =