پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۳۴:۴۹
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

انتخابات ۲۰۲۰/ تداوم نمایش‌های ترامپ با ترفند بیماری کووید ۱۹

به گزارش فرهنگ سار، در تازه ترین نظر سنجی انجام شده توسط وال استریت ژورنال و ان بی سی نیوز که به ۳۰ سپتامبر تا یکم اکتبر و در واقع پس از دور نخست مناظره انتخاباتی بین بایدن و ترامپ مرتبط است، نشان می‌دهد که بایدن در کل کشور ۵۳ درصد و ترامپ ۳۹ درصد […]



به گزارش فرهنگ سار، در تازه ترین نظر سنجی انجام شده توسط وال استریت ژورنال و ان بی سی نیوز که به ۳۰ سپتامبر تا یکم اکتبر و در واقع پس از دور نخست مناظره انتخاباتی بین بایدن و ترامپ مرتبط است، نشان می‌دهد که بایدن در کل کشور ۵۳ درصد و ترامپ ۳۹ درصد شانس پیروزی دارد و به این ترتیب، بایدن با ۱۴ امتیاز مثبت، پیشتاز این نظر سنجی است.

تاکید دموکرات‌ها برای رای دادن

استراتژی دموکرات‌ها در این دور از انتخابات، تاکید بر حضور مردم برای رای دادن به هر شکل ممکن است. آنها از هواداران خود می‌خواهند چه به صورت حضوری و چه به صورت پستی برای رای دادن ثبت نام کنند و فرصت را از دست ندهند.

در این زمینه، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: رهبران جمهوریخواه نمی‎خواهند شما رای بدهید، و آنها هر کاری که بتوانند انجام می دهند تا رای دادن را دشوار سازند. آنها به نادرستی ادعای کلاهبرداری را مطرح می کنند تا شما نتوانید به نتایج انتخابات اعتماد کنید. روسیه بیش از همه خوشحال است تا آن را تقویت کند. بهترین راه برای مقابله با این دروغ‌پراکنی چیست؟ رای دادن.

ابهام در وضعیت سلامتی ترامپ

خبر ابتلای ترامپ به کرونا در حال حاضر همچنان در صدر خبرهای آمریکا قرار دارد اما به موازات آن، ابهام درباره سلامتی و وضعیت وی هم بیش از پیش خودنمایی می‌کند.

دکتر شان کانلی سرپرست تیم پزشکی ترامپ در روز یکشنبه مدعی شد که او می‌تواند از فردا به کاخ سفید برگردد و وقتی با این سوال مواجه شد که چرا دیروز تمایلی به پاسخگویی به سوالات خاص در مورد سلامتی رئیس جمهوری نداشت ، گفت: “من نمی‌خواستم هیچ اطلاعاتی ارائه دهم که بتواند روند بیماری را به سمت دیگری هدایت کند.”

 در نخستین کنفرانس خبری کانلی که روز شنبه برگزار شد هم او در زمان مطرح کردن برخی پاسخ‌ها به مارک مدوز رئیس دفتر ترامپ نگاه می‌کرد.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه دولت باراک اوباما در واکنش به این خبر، نوشت: اگر ترامپ مرخص می شود و فردا به کاخ سفید برود، آیا او ماسک استفاده خواهد کرد، آیا در قرنطینه خواهد ماند، افراد اطرافش در حفاظت خواهند بود؟

ایان سامس مشاور ستاد انتخاباتی بایدن-هریس هم به استناد خبری از واشنگتن پست به اظهارات یکی از همکاران شان کانلی رئیس تیم پزشکی ترامپ را منتشر ساخت که گفته است “به نظر می‌رسد هر بیانیه‌ای که او می‌دهد سیاسی است، توسط کاخ سفید یا رئیس جمهوری دیکته شده است. اینها اظهاراتی نیست که یک پزشک ارائه می‌دهد.”

علی والشی مجری ام اس ان بی سی هم اینگونه به ابهام وضعیت سلامتی رئیس جمهوری آمریکا پرداخت که «اکنون تأیید شده است که وقتی ترامپ پنجشنبه شب به هانیتی رفت و گفت “من فقط برای آزمایش رفتم و خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد ، منظورم این است که چه کسی می‌داند” ، او قبلا نتیجه مثبت را داشته است و  می دانست ویروس کرونا دارد.»

قاسم رشید داوطلب دموکرات ها برای مجلس ایالتی هم اظهار کرد : او (ترامپ) دروغ گفت وقتی که ویروس را کم اهمیت جلوه داد. او دروغ گفت هنگامی که گفت این ویروس مانند معجزه‌ای از بین خواهد رفت. او دروغ گفت وقتی گفت که به این ویروس آلوده نشده است و حزب جمهوریخواه در تمام مدت از او حمایت کرد و اکنون هم ۲۱۰ هزار آمریکایی مرده‌اند همچنان به حمایت خود ادامه می‌دهند. با شمارش رای، جمهوریخواهان خارج می‌شوند.

فعالیت بایدن

-جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ که در ابتدای بیماری ترامپ سعی کرد رفتاری انسان دوستانه ارائه دهد، پس از آنکه که رفتار ترامپ در ادامه فعالیت‌های انتخاباتی را دید، به برنامه‌های خود شدت بخشید و در تازه‌ترین اظهارات گفت: وقت آن است که ما اقتصادی را بسازیم که هرکسی برای کار خود یک بازدهی عادلانه داشته باشد و یک فرصت برابر برای پیشبرد داشته باشد. اقتصادی پر جنب و جوش و قدرتمندتر زیرا همه درگیر آن هستند.

وی همچنین به مناسبت سالروز اتحاد ۲ آلمان پیامی صادر کرد که در آن آمده است: این واقعه به همان اندازه قابل توجه بود انفجاری از انرژی که اتحاد آلمان به رویای وسیعتر اروپا، قاره ای آزاد  و در صلح، داد.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد: در سال‌های پس از آن، اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید، اتحادیه اروپا تاسیس شد و عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو در منطقه‌ای گسترش یافت که دهه‌ها پشت پرده آهنین بود.

بایدن اضافه کرد: امروز، نسل جدید همچنان تحت تاثیر جنبش‌ها و امکاناتی است که با تظاهرات دوشنبه در کلیسای سنت نیکلاس در لایپزیگ آغاز شد. روح اتحاد آلمان توسط مردم از بلاروس تا هنگ کنگ در مبارزه خود برای تعیین سرنوشت، کرامت انسانی و انتخابات آزاد و منصفانه احساس می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: برای آن دسته از کشورهای اروپایی که نمی‌توانند مطابق خواسته‌های دموکراتیک خود عمل کنند، باید به عنوان یادآوری زنده از قدرت ماندگار صدای مردم باشند.

بایدن مدعی شد: به عنوان رئیس جمهوری، من با افتخار در کنار نهادهای دموکراتیک و قدرت دیپلماسی برای غلبه بر حتی سخت‌ترین چالش‌های بین‌المللی خواهم ایستاد.

علاوه بر این نظر سنجی دیگری هم درباره سلامتی بایدن انجام شده است که در صورت بروز مشکل سلامتی برای این نامزد دموکرات، چه کسی به عنوان نامزد این حزب، جایگزین او شود؟

در این نظر سنجی، کامالا هریس با ۵۱ درصد، برنی سندرز با ۱۹ درصد، الیزابت وارن با ۷ درصد، پیت بوتیجیج با ۵ درصد، مایک بلومبرگ با ۳ درصد و امی کلوباچر با ۱ درصد بیشترین و کمترین اقبال را داشته‌اند.

-بایدن از زمان ابتلای ترامپ تا کنون چند بار آزمایش کرونا داده است که در آخرین مرحله، شامگاه یکشنبه اعلام شد که آزمایش پی آر سی ترامپ از نظر ابتلا به کرونا منفی بوده است. با این حال برای اطمینان از شرایط وی، گفته شد که چند روز دیگر هم آزمایش او تکرار خواهد شد.

جو جورگنسن نامزد حزب آزاد:

این فعال انتخاباتی که بر همگان روشن است بختی برای پیروزی ندارد، فعالیت خود را همچنان دنبال می‌کند. او اظهار کرد: از نظر آموزشی و جاده‌ای، نیازهای روستای آپالاچی بسیار متفاوت از نیازهای جنوب شهر منهتن است. بیایید به زمانی برگردیم که بدون نیاز به اجازه واشنگتن می‌توانستیم خودمان تصمیم بگیریم.

جورگنسن تاکید کرد: شما ترامپ و بایدن را نمی‌خواهید و شما افراد مشابهی را که در هر چهار سال دروغی مشابه بگویند، نمی‌خواهید. شما در مسیر درست هستید و ما برای شما در اینجا هستیم.

بازدیدی شگفت‌انگیز

دونالد ترامپ که به علت ابتلا به کرونا از روز شنبه در بیمارستان والتر رید به سر می‌برد؛ پس از ۲۰ ساعت بی خبری به انتشار توئیت و فیلم مبادرت ورزید. او در روز یکشنبه هم تصاویری از اینکه در این بیمارستان به انجام امور مرتبط با ریاست جمهوری مشغول است، منتشر کرد و سپس ویدئویی کوتاه را در صفحه توئیتری خود به نمایش درآورد.

او در این فیلم کوتاه، از پزشکان تشکر کرد و مدعی شد که حالش بهتر است. همچنین گفت قرار است دیدار شگفت‌انگیزی از طرفدارانش که در مقابل این بیمارستان با در دست داشتن پرچم ترامپ، تجمع کرده‌اند دیدار داشته باشد.

اما این دیدار اگرچه مورد حمایت اعضای ستاد انتخاباتی وی قرار گرفت اما انتقادهای فراوانی به ویژه از جبهه دموکرات‌ها سرازیر شد.

مایکل بسکلوس مجری شبکه پی بی اس در این زمینه نوشت: چرا یک رئیس جمهوری بیمار در یک ماشین شاسی بلند در بیرون بیمارستان والتر رید برای تکان دادن دست برای هوادارانش به حرکت در می‌آید و عوامل حفاظت خود را در داخل این ماشین به خطر می‌اندازد.

تد لیو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم دراین رابطه گفت: این اقدام بی‌پروا توسط رئیس جمهوری دونالد ترامپ نیروی امنیتی و دیگر افراد را با کووید-۱۹ به هیچ دلیل خوبی به خطر انداخت. یکی از بزرگترین خطر برای انتقال بیماری این است که در داخل یک فضای کوچک و بسته با شخصی مبتلا به کووید-۱۹ قرار داشته باشید.

ایان سامس مشاور ستاد انتخاباتی بایدن-هریس هم نسبت به اقدام نمایشی ترامپ واکنش نشان داد و با تکرار این جمله ترامپ که گفته بود”من درباره کووید چیزهای زیادی آموختم، من آن را گرفتم، من می‌فهمم” اظهار کرد: ترامپ مبتلا به کرونا این را در یک ویدئویی پیش از مواجه کردن نیروهای امنیتی در یک ماشین با خود برای گرفتن عکسی نمایشی به خاطر موافقت با وردستان “کیوانان” که اف بی آی آنها را تروریست داخلی می‎داند، گفت.

کیوانان(QAnon) یک تئوری توطئه راست تندرواست که ادعا می‌کنند توطئه‌ای پنهان از سوی دولت پنهان در آمریکا علیه دونالد ترامپ و هواداران او در جریان است.

نشریه تایم هم هفته گذشته با انتشار گزارشی افشا کرد که ایالات متحده، کیوانان را به استرالیا و نیوزیلند صادر کرد تا به طور خزنده علیه تعطیلی کشور به خاطر کووید-۱۹ اعتراض کنند.

وندی شرمن معاون سیاسی جان کری وزیر خارجه باراک اوباما هم به این اقدام ترامپ واکنش نشان داد و گفت: به طرز حیرت‌انگیزی خودخواهی است. همه چیز در مورد او، فقط او است.

با این حال، مارک لوتر مدیر تعامل استراتژیک ستاد انتخاباتی ترامپ در واکنش به مانور عصر یکشنبه ترامپ برای حضور در جمع هواداران محدودی که مقابل بیمارستان تجمع کرده بودند، گفت: هیچ چیز مانع ترامپ نیست.

برنامه هواداران ۲ نامزد

یکی از موضوعاتی که در روز یکشنبه به چشم خورد، حمایت ونزوئلایی‌های مخالف نیکلاس مادورو از جو بایدن در شهر دورال بود. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی از بایدن، اعلام کردند که از این نامزد ریاست جمهوری حمایت می‌کنند تا آرامش را به کشورشان بازگرداند.

از طرفی دیگر به گفته اریک ترامپ فرزند رئیس جمهوری بیمار آمریکا، کاروانی متشکل از بیش از ۱۰۰ وسیله نقلیه در اقدامی نمایشی در منهتن نیویورک به حرکت درآمدند تا حمایت خود را از این رئیس جمهوری کرونا زده، اعلام کنند.

آنها پس از طی مسیر از منطقه لانگ آیلند به مقابل برج ترامپ آمدند و تقریبا برای مدت ۳۰ دقیقه، ترافیک را در این خیابان مختل کردند.آنها فریاد می‌زدند و پرچم را به حرکت در می‌آوردند که “چهار سال دیگر”.

این حامیان که به نظر می‌رسد با هدایت ستاد انتخاباتی ترامپ شکل گرفته بودند، برای لحظاتی سکوت کردند و برای سلامتی وی دعا کردند!
به گزارش نیویورک پست، یکی از این سازمان‌دهندگان این کاروان، از بلند اعلام کرد “این یک وضعیت جدی است – رهبر جهان آزاد بیمار است. رهبر جهان آزاد به حمایت ما احتیاج دارد.”!

بر اساس این گزارش، از افراد جمع شده خواست” انرژی خوبی برای رئیس جمهوری ترامپ ارسال کنند” که پس از سکوت ، وی فریاد زد “رئیس جمهور ترامپ ، ما شما را دوست داریم!”

آنها همچنین فریاد می‌زدند “آمریکا- آمریکا”

درخواست برای برگزاری جلسات دعا، شامگاه شنبه هم از سوی برخی طرفداران ترامپ در فضای مجازی دیده می‌شد.

بر پایه گزارش نیویورک پست، حامیان ترامپ در این تجمع از ماسک استفاده نکردند با این که رئیس جمهوری محبوبشان به خاطر همین بیماری در بیمارستان بستری است!

ستاد انتخاباتی ترامپ هم در تازه‌ترین کلیپ تبلیغاتی، “ترامپی که من می‌شناسم” را ارائه داد که در آن اظهارات برخی از زنانی که در کاخ سفید با مجریان شبکه هوادار ترامپ فعالیت دارند، آمده است که از ترامپ تمجید می‌کنند.

از دیگر تبلیغات انتخاباتی ترامپ، این تصویر است که در آن به نقل از ترامپ در بیمارستان، گفته شده است: من هیلاری کلینتون را شکست دادم، من استیضاح را شکست دادم و من در حال شکست دادن ویروس چینی هستم. به زودی که من از بیمارستان خارج می‌شوم، بایدن را شکست خواهم داد.

همچنین این تصویر هم علیه بایدن منتشر شده است که چین، ایران، آنتیفا، جان سیاهان مهم است، لغو بودجه پلیس و سوسیالیسم را همراهان این نامزد دموکرات معرفی کرده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 + 15 =