پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۵۶:۲۱
دسته بندی: بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶

فرمانده ارشد الحشد الشعبی: تنها ایران درجنگ با داعش درکنار عراق ایستاد

«ابومصطفی الامامی» امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار در بغداد افزود که ملت عراق هرگز آن روزهای اول حمله گروه تروریستی داعش را از یاد نمی برد و هرگز از یاد نمی برد که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که بعد از صدور فتوای جهاد کفایی توسط آیت الله سیستانی، در کنار […]



«ابومصطفی الامامی» امروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ سار در بغداد افزود که ملت عراق هرگز آن روزهای اول حمله گروه تروریستی داعش را از یاد نمی برد و هرگز از یاد نمی برد که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که بعد از صدور فتوای جهاد کفایی توسط آیت الله سیستانی، در کنار این ملت ایستاد و خطر داعش را دفع کرد.

وی خاطر نشان کرد که به مناسبت سومین سالگرد اعلام پیروزی نظامی بر گروه تروریستی داعش، ضروری است از جمهوری اسلامی ایران و در راس آن مقام معظم رهبری آیت الله سید علی خامنه ای (دام ظله) و همچنین خانواده های شهدای دو ملت ایران و عراق و مرجعیت عالی دینی که صادرکننده فتوای جهاد بود، تقدیر و تشکر شود.

این فرمانده الحشد الشعبی با اشاره به اعتراف صریح مقامات ارشد آمریکا در نقش مستقیم واشنگتن در شکل گیری گروه تروریستی داعش افزود که بی شک روز پیروزی بر تروریسم داعشی، روز پیروزی مظلومان بر مستکبران جهان است.

الامامی دو تن از فرماندهان موثر در پیروزی بر گروه تروریستی داعش را سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس و حاج ابومهدی المهندس فرمانده فقید سازمان الحشد الشعبی دانست و گفت که اگر این دو فرمانده شهید نبودند بدون شک الحشد الشعبی شکل نمی گرفت و نمی توانستیم در برابر حمله وحشیانه گروه تروریستی داعش بایستیم اما به برکت این دو فرمانده شهید، نیروی مردمی الحشد الشعبی تشکیل و پیروزی بر داعش میسر شد.

الامامی که از فرماندهان اقلیت ترکمن عراق است، گفت: در تابستان ۲۰۱۴ وقتی گروه تروریستی داعش استان های سنی نشین را اشغال کرد اولین هیات که وارد کرکوک برای کمک به مردم عراق به ویژه ترکمنان شد، هیاتی به سرپرستی شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود.

معاون فرمانده الحشد الشعبی در شمال عراق افزود که این دو فرمانده شهید صفوف نیروهای ترکمن در استان کرکوک برای رویارویی با گروه تروریستی داعش سازماندهی کردند و هسته شکل گیری الحشد الشعبی را در این استان بنا نهادند.

 الامامی با اشاره به دینی که شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر همه ملت های مستضعف از جمله ملت عراق به ویژه اقلیت ترکمن در این کشور دارند، تاکید کرد که ترکمنان عراق در آن برهه فاقد هرگونه قدرت و سازماندهی منظم نظامی بودند و این دو فرمانده شهید بودند که آنها را سازماندهی نظامی کردند.

وی افزود که این دو فرمانده شهید بودند که تشکیلاتی به نام الحشد الشعبی ترکمنان در شمال عراق ایجاد کردند.

این فرمانده الحشد الشعبی افزود که جمهوری اسلامی ایران در این جنگ، بهترین و خبره ترین فرماندهان خود را برای دفاع از حقوق ملت عراق و مستضعفان منطقه تقدیم کرد که آخرین این فرماندهان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در کنار حاج ابومهدی المهندس به درج رفیع شهادت نائل شد.

امروز دهم دسامبر (۲۰ آذرماه) مصادف با سومین سالروز پیروزی نظامی عراق بر گروه تروریستی داعش است و دبیرخانه هیات وزیران عراق امروز پنجشنبه را به منظور گرامیداشت این مناسبت تعطیل عمومی اعلام کرده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 + 13 =