دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۶:۰۷
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۵۰

چگونه خود را دربرابر ویروس کرونا ایمن کنیم؟

 به گزارش فرهنگ سار، در شرایطی که دانشمندان و پژوهشگران در حال تولید واکسن ویروس کرونا هستند و همه محققان اذعان دارند که هنوز هیچ دارویی برای درمان قطعی ویروس کرونا وجود ندارد به نظر می رسد افزایش ایمنی بدن و تغییر رفتار از راهکارهای عقلانی برای مقابله با آن است. فضاهای مجازی که در یک سال عمر انتشار […]



 به گزارش فرهنگ سار، در شرایطی که دانشمندان و پژوهشگران در حال تولید واکسن ویروس کرونا هستند و همه محققان اذعان دارند که هنوز هیچ دارویی برای درمان قطعی ویروس کرونا وجود ندارد به نظر می رسد افزایش ایمنی بدن و تغییر رفتار از راهکارهای عقلانی برای مقابله با آن است.

فضاهای مجازی که در یک سال عمر انتشار ویروس کرونا در تسخیر مطالب مختلف محور ویروس کرونا بوده محلی برای بازنشر تجربه های شخصی افراد مختلفی است اما کارشناسان از مردم می خواهند تنها به راهکارهای علمی عمل کنند.

کارشناسان تغییر رفتار برای پیشگیری از ویروس کرونا، اجرای پروتکل های بهداشتی و افزایش ایمنی بدن با استفاده از دمنوش های گیاهی، غذاهای سالم و میوه ها را راهکارهای اصلی مقابله با ویروس کرونا می دانند.

توصیه های طب سنتی برای افزایش ایمنی بدن

رئیس اداره طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه افزایش ایمنی بدن برای کاهش احتمال مرگ و میر براثر بیماری ویروس کرونا مفید است تصریح کرد: استفاده از برخی دمنوش ها مانند پونه، آویشن، سیاه دانه، شیرین بیان و عناب می تواند به افزایش ایمنی بدن کمک کند.

کیان دهراب پور افزود: البته استفاده از این دمنوش ها باید حساب شده باشد و نباید در استفاده از آن زیاد روی کرد.

وی ابراز داشت: استفاده از میوه ها و سبزیجاتی مانند مرکبات، به، سیب، انار، زردآلوو آناناس، ریحان و نعناع راه دیگری برای افزایش ایمنی بدن در برابر ویروس کروناست.

دهراب پور گفت:کاهش وزن با عنوان روزه داری طبی در ابتلا و سپری شدن راحت بیماری ویروس کرونا موثر است.

وی حذف نوشابه و نوشیدنی های مصنوعی را از دیگر توصیه های طب سنتی برای مقابله با ویروس کرونا ذکر کرد.

وی در مورد تجربیات برخی افراد برای درمان ویروس کرونا با استفاده از داروهای گیاهی گفت: انسان ها دارای مزاج ها و شرایط جسمانی مختلفی هستند که ممکن است استفاده از یک دارو برای فردی اثربخش و برای شخص دیگری زیانبار باشد.

دهراب پور به شهروندان توصیه کرد: از مصرف خودسرانه داروهای گیاهی خودداری کنند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال داروی گیاهی شیرین بیان که مصرف خودسرانه در دوران کرونایی مرسوم شده استفاده آن برای بیماران مبتلا به فشارخون خطرناک است.

دهراب پور نسبت به مصرف زیاد گیاه دارویی زنجبیل برای ویروس کرونا هشدار داد و افزود: ممکن است این دارو عوارض کلیوی و حساسیت های مختلف برای مصرف کنندگان داشته است.

رئیس اداره طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:البته تاکنون هیچ داروی گیاهی اثربخش برای درمان ویروس کرونا معرفی نشده است.

کیان دهراب‌پور تاکید کرد:تغییر رفتار از راهکارهای مقابله ای طب سنتی در برابر بیماری ها از گذشته های دور تاکنون بوده است.

تغییر رفتار راهکار مقابله با ویروس کرونا

وی تاکید کرد:اداره طب سنتی کهگیلویه وبویراحمد تابع وزارت بهداشت و این وزارتخانه براساس یافته های علمی سازمان بهداشت جهانی بسته هایی آموزشی در اختیار استان ها برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا قرار می دهد.

وی بیان کرد:طب سنتی و نوین تغییر رفتار را راهکار اصلی مهار بحران کرونا می داند.

دهراب پور بیان کرد: حذف تمام مهمانی ها حتی دورهمی های محدود در مدت زمان بسیار کوتاه اولین قدم برای ایمن ماندن در برابر این ویروس است.

رئیس اداره طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با یادآوری این نکته که مراقبت های فردی نباید به استفاده از ماسک محدود شود تاکید کرد:دست نزدن به چشم، گوش و ماسک گام دیگری برای ایمنی در برابر ویروس کروناست.

وی عنوان کرد:نگهداری از ماسک در مکان های سالم نکته ای دیگری است که باید مورد توجه باشد.

دهراب پور ابراز داشت: رعایت فاصله فیزیکی، شرکت نکردن در برنامه های دسته جمعی از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه باشد.

کرونا و رفتار اجتماعی

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتلا به ویروس کرونا به طور کامل به رفتار اجتماعی افراد بستگی دارد.

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: تجربه نشان داده هر اندازه استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم شود میزان ابتلا به این ویروس افزایش می یابد.

وی بیان کرد: هر چند دولت تلاش می کند با اجرای محدودیت های مختلف به کاهش انتشار ویروس کرونا کمک کند اما رفتار شهروندان و مسئولیت پذیری اجتماعی آنان تکمیل کننده برنامه ریزی های مسئولان برای مهار بحران کروناست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد  تاکید کرد: شهروندانی که با افراد دارای علامت و یا کسانی که تست کرونای آنان مثبت بوده تماس داشته اند باید به مدت ۲ هفته در قرنطینه باشند تا بتوان جلوی سرایت بیماری به دیگران را گرفت.

یزدان پناه عنوان کرد: برای مهار بحران کرونا رعایت دستورالعمل هایی مانند استفاده همه مردم از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات، خودداری از حضور در مکان های شلوغ، سربسته و پرخطر ضروری است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک وضعیت ویروس کرونا در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه قرمز است.

وی عنوان کرد: همچنین وضعیت ویروس کرونا در شهرستان های گچساران، باشت و چرام نارنجی و درسایر شهرستان های استان زرد است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × 1 =