دوشنبه, ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹:۴۶
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴

پیشی‌گرفتن دمکرات‌ها از جمهوری‌خواهان در تعداد مخاطبان تلویزیونی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، مخاطبان تلویزیون از برنامه شب اول مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه که روز دوشنبه (سوم شهریور) در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی برگزار شد، به اندازه اولین شب مجمع حزب دمکرات استقبال نکردند. در مقایسه با ۱۸ میلیون و ۷۰۰ نفری که به تماشای سخنرانی‌های شب افتتاحیه مجمع ملی دمکرات‌ها نشستند در […]



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، مخاطبان تلویزیون از برنامه شب اول مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه که روز دوشنبه (سوم شهریور) در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی برگزار شد، به اندازه اولین شب مجمع حزب دمکرات استقبال نکردند.

در مقایسه با ۱۸ میلیون و ۷۰۰ نفری که به تماشای سخنرانی‌های شب افتتاحیه مجمع ملی دمکرات‌ها نشستند در مجموع کمتر از ۱۶ میلیون نفر از مردم آمریکا برنامه اولین شب مجمع عمومی جمهوری‌خواهان را از تلویزیون دنبال کردند.

این آمار همچنین از ریزش ۲۹ درصدی مخاطبان سخنرانی‌های روز اول مجمع جمهوری‌خواهان در مقایسه با چهار سال گذشته حکایت دارد. در سال ۲۰۱۶ میلادی، در مجموع حدود ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به تماشای سخنرانی‌های روز اول این مجمع نشستند.

به تفکیک شبکه‌های خبری مختلف، ۷ میلیون و ۱۰۰ نفر از شبکه فاکس نیوز، کمی بیش از ۲ میلیون نفر از شبکه سی ان ان، کمتر از ۲ میلیون نفر از شبکه ای بی سی، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شبکه ان بی سی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از ام اس ان بی سی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شبکه سی بی اس پوشش زنده این مراسم را تماشا کردند.

سیاستمداران جمهوری‌خواه در شب نخست مجمع عمومی این حزب، به صورت رسمی دونالد جی ترامپ را به عنوان نماینده خود در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو معرفی کردند. در این نشست که برخلاف مجمع دموکرات‌ها به صورت حضوری برگزار شد، ابتدا ترامپ سخن گفت و پس از آن نمایندگان و فرمانداران حامی وی به سخنرانی پرداختند.

مایک پنس معاون اول ترامپ در این نشست گفت باید برای چهار سال دیگر دونالد ترامپ را در کاخ سفید داشته باشیم. وی به شعار «بار دیگر به آمریکا عظمت می‌بخشیم» سال ۲۰۱۶ کمپین انتخاباتی ترامپ اشاره و بر آزادی بیان، آزادی مذهبی و متمم دوم قانون اساسی یعنی در اختیار داشتن آزادانه سلاح تاکید کرد.

معاون اول ترامپ همچنین با حمله به برنامه جو بایدن رقیب دموکرات خود اظهار کرد: آنها می‌خواهند برنامه چپ گرایان را عملی سازند، مالیات را افزایش دهند و جامعه را به سمت سوسیالیسم ببرند.

مجمع ملی دموکرات‌ها نیز دوشنبه گذشته در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین به صورت مجازی برگزار شد و سیاستمداران این حزب در سخنرانی‌های خود بار دیگر تاکید کردند بایدن-هریس می‌توانند ترامپ را در انتخابات ۱۳ آبان ماه امسال شکست دهند.

میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، برنی سندرز رقیب اصلی بایدن در دور مقدماتی و سناتور ورمونت، جان کاسیک فرماندار جمهوریخواه پیشین اوهایو ، اندرو کوئومو فرماندار نیویورک، امی کلوباچر سناتور دموکرات و داوطلب رقابت مقدماتی ریاست جمهوری، مهم‌ترین سخنرانان این نشست مجازی بودند.

    

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × چهار =