دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۵۵:۳۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

دیده شدن در «سینماحقیقت» مهم است

حبیب خزاعی‌فر در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فرهنگ سار درباره برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت»، اظهار داشت: برگزاری جشنواره در شرایط کنونی بهتر از برگزار نکردن آن است. دلایل مختلفی برای این حرف وجود دارد و از چند جهت این موضوع قابل بررسی است. آهنگساز مستند جایی برای فرشته‌ها نیست ادامه داد: […]



حبیب خزاعی‌فر در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فرهنگ سار درباره برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت»، اظهار داشت: برگزاری جشنواره در شرایط کنونی بهتر از برگزار نکردن آن است. دلایل مختلفی برای این حرف وجود دارد و از چند جهت این موضوع قابل بررسی است.

آهنگساز مستند جایی برای فرشته‌ها نیست ادامه داد: فیلمسازهای مختلف آثاری خلق کرده‌اند و دوست دارند کارهایشان دیده شود. معمولاً کارهای آنها در جشنواره بیشتر دیده می‌شود. این موضوع به خصوص در حوزه مستند مهم است. چراکه حوزه مستند در رویدادهای این چنینی مظلوم است.

وی افزود: برگزاری آنلاین جشنواره هم کارکرد خود را دارد. حتی اگر اکرانی هم برای فیلم‌ها در نظر گرفته نشده باشد، در جشنواره حداقل از فیلم اسم برده می‌شود که خود این موضوع تبعات مثبتی برای فیلمساز داشته باشد و به این وسیله کار او دیده شود.

خزاعی‌فر در ادامه بیان کرد: علاوه بر این، بسیاری از فیلمسازان با وجود کرونا و در شرایط سخت فیلم خود را به سرانجام رساندند تا به جشنواره برسد. در نتیجه انتظار برگزاری جشنواره را دارند. چراکه بالاخره در جشنواره از زحمات آنها قدردانی می‌شود.

آهنگساز مستند ماجرای نیمروز، رد خون ادامه داد: هنوز هیچ آینده روشنی در مورد کرونا وجود ندارد که مدیران جشنواره بر اساس آن برگزاری جشنواره را به تعویق بیاندازند.

وی افزود: تنها راه ما در شرایط کنونی این است که جشنواره را به صورت آنلاین برگزار کنیم. چراکه مشخص نیست با تأخیر در برگزاری، شرایط به حالت عادی برگردد و ما بتوانیم فیلم‌ها را به صورت حضوری اکران کنیم. بنابراین باید از وضعیت کنونی به عنوان یک فرصت استفاده کرده و نهایت تجربه را از آن کسب کنیم.

خزاعی‌فر درباره دریافت جایزه جشنواره «سینما حقیقت» در دوره گذشته توضیح داد: سال‌های زیادی برای موسیقی مستند فعالیت کرده بودم و چند سالی است که وارد سینمای داستانی شدم. اتفاق جالب در سال گذشته این بود که اولین جایزه‌ام را از حوزه مستند گرفتم که خیلی برایم ارزشمند بود.

آهنگساز فیلم درخت گردو در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره نسل جوانی که اکنون به آهنگسازی آثار مستند می‌پردازند نیز گفت: در مورد بچه‌های جوان این حوزه باید بگویم واقعاً کارهای جذابی می‌شنوم و گاه از شنیدن برخی آثار حیرت زده می‌شوم. خدا را شکر این حوزه در حال پیشرفت است و از این بابت خوشحالم.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذر و دی ماه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 + 2 =