سه شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۷:۴۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

نوجوانان افغانستانی، چراغ دانایی را پرفروغ خواهند کرد

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محسن جوادی آمده است: بیش از شصت نفر از نوجوانان و جوانان افغانستان در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان در اثر انفجاری سهمگین قربانی کینه دشمنان حقیقت و دانائی و نگهبانان ظلمت و تیرگی شدند. […]



به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محسن جوادی آمده است: بیش از شصت نفر از نوجوانان و جوانان افغانستان در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان در اثر انفجاری سهمگین قربانی کینه دشمنان حقیقت و دانائی و نگهبانان ظلمت و تیرگی شدند.

بسیاری از مردان و زنان افغانستان که زخم‎های جنگی طولانی را بر سینه دارند چشم انتظار شکوفائی این نوجوانان معصوم بودند تا کشورشان را در شکوه دانائی و خردمندی و صلح و آرامش ببینند. بی‌تردید هزاران نوجوان افغانستانی قدر گوهر گرانبهای علم و معرفت را که همان چیزی است که دشمنان افغانستان می‌خواهند مردم را از آن محروم کنند، می‌‎دانند و هر چند با اندوه غم دوستان از دست رفته اما با امید به آینده‎ای روشن چراغ دانائی را در همان مکتب سیدالشهداء و نیز در همه دانشگاه‌ها و مکاتب افغانستان پر فروغ خواهند کرد.

جوادی در این پیام آورد: ضمن عرض تسلیت به همه داغدیدگان این حادثه غم‎‌انگیز از خداوند می‎خواهیم هر چه زودتر آرامش  و آسایش در این کشور فراگیر شود.

به گزارش فرهنگ سار، روز شنبه هفته جاری (۱۸ اردیبهشت) تروریست ها با یک خودرو بمب گذاری شده مدرسه سیدالشهدای دشت برجی در منطقه کوه چهل دختران کابل را هدف حمله قرار داد که در اثر آن ۶۳ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند و پیکر قربانیان روز یکشنبه در آیینی در کابل به خاک سپرده شدند.

مدرسه دخترانه سید الشهدا سومین مرکز آموزشی در غرب کابل است که دانش‌آموزان آن به صورت گروهی کشته شدند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − 14 =