یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۳:۱۹
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

پاسخ به ۴۰ پرسش چالشی درباره تاریخ معاصر انقلاب در «آوردگاه»

تازه‌ترین اثر علی الفت پور «آوردگاه» نام دارد. این اثر پاسخی به ۴۰ پرسش چالشی درباره تاریخ معاصر انقلاب اسلامی است.



محمد علی الفت‌پور، نویسنده و مولف کتاب‌های چهل تدبیر، بازگشت از نیمه راه، نقاب‌ها و حاشیه‌های مهم‌تر از متن در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فرهنگ سار درباره تازه‌ترین تالیف خود با عنوان «آوردگاه» اظهار داشت: این کتاب پاسخی به ۴۰ پرسش چالشی درباره تاریخ معاصر انقلاب اسلامی است.

وی در پاسخ به این سوال که گویا پژوهش کتاب دو سال به طول انجامیده، گفت: پژوهش برای تالیف «آوردگاه» به صورت شبانه روزی دو سال به طول انجامید. هرچند تجربه حدود ۱۵ سال فعالیت در حوزه تاریخ معاصر بسیار کمک‌کننده بود، ولی مطالبی که در این کتاب درج شده در کتاب‌های قبلی نیامده است و سبک کار متفاوت‌تر و تحلیلی‌تر کتاب‌های قبلی بنده است. 

الفت پور درباره ممیزی کتابش هم توضیح داد: معمولا آثار بنده مشمول ممیزی می‌شوند، اما این اثر کمتر دچار ممیزی شد و در حال حاضر چاپ شده ولی هنوز توزیع نشده است.

این پژوهشگر با تاکید بر اینکه «آوردگاه» می‌تواند مرجع خوبی برای نسل جوان و دانشگاهیان در حوزه تاریخ معاصر باشد، خاطرنشان کرد: کتاب اول «چهل تدبیر» شامل روایت بحران‌ها در تاریخ معاصر بعد از انقلاب بود که در سال ۸۸ چاپ شد و «آوردگاه» به عنوان کتاب دوم «چهل تدبیر» روایت شبهات و سوالاتی است که کمتر تاکنون به آن توجه شده و یا به دلایل مختلف از پاسخ به آن صرف نظر شده است.

وی با مخاطب قرار دادن تمام کسانی که «چهل تدبیر» ۱۳۰ هزار نسخه‌ای را خوانده‌اند یا حتی آن دسته از افراد که نخوانده‌اند پیشنهاد کرد «آوردگاه» را بخوانند و ادامه داد: در این اثر بیش از ۲۵۰۰ سند و مستند استفاده شده که به مخاطبین کمک خواهد کرد قضاوت منصفانه‌تری درباره تاریخ معاصر بعد از انقلاب داشته باشند.

الفت پور با بیان اینکه این کتاب سعی دارد شبهاتی که طی سال‌های اخیر درباره انقلاب اسلامی ایران مطرح شده را پاسخ دهد، گفت: دشمن در حال حاضر تمرکزش را روی هویت‌زدایی از ایرانیان با محوریت تاریخ جعل تحریف و کتمان واقعیت‌های تاریخی گذاشته است که متاسفانه در موارد متعددی هم موفق شده است. از این رو باید سیاست‌های فرهنگی کشور از تمرکز روی کتاب‌های سرگرمی روی کتاب‌های هویت‌بخش تغییر جهت دهد که امیدوارم این اتفاق بیفتد؛ هرچند در این دولت بعید به نظر می‌رسد.

وی ضمن بیان اینکه این کتاب ۴۷۵ صفحه است، گفت: کتاب دیگری در راستای پاسخ به شبهات تا انقلاب اسلامی و مساله تطهیر پهلوی را هم در کتاب دیگری به شکل مجزا آغاز کرده‌ام، چرا که کتاب جامع و کاملی که مورد پسند نسل جوان هم باشد در این زمینه وجود ندارد.

وی در پایان از فروش اینترنتی کتاب «آوردگاه» از سوی سایت نوک مدادی خبر داد و گفت: از یکشنبه هفته آینده فروش رسمی کتاب در فروشگاه کتاب نوک مدادی به نشانی اینترنتی www.nok-medadi.ir آغاز می‌شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده − چهارده =