جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵:۵۹
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

نوای سیمره؛ موسیقی لرستان طنین انداز شب پنجم موسیقی فجر

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار؛ اجرای گروه نوای سمیره از لرستان نخستین اجرایی بودکه عصر امروز (شنبه دوم اسفند) در روز پنجم جشنواره پخش شد. گروه موسیقی نوای سِیمره که مخاطبانش راس ساعت ۱۷ امروز شاهد پخش اجرایش بود، در سال ١٣٩١ به سرپرستی مهران غضنفری آغاز به‌کار کرد. این گروه از بدو تشکیل […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار؛ اجرای گروه نوای سمیره از لرستان نخستین اجرایی بودکه عصر امروز (شنبه دوم اسفند) در روز پنجم جشنواره پخش شد.

گروه موسیقی نوای سِیمره که مخاطبانش راس ساعت ۱۷ امروز شاهد پخش اجرایش بود، در سال ١٣٩١ به سرپرستی مهران غضنفری آغاز به‌کار کرد. این گروه از بدو تشکیل تاکنون در جشنواره‌های مختلف داخلی متعددی شرکت کرده است.

این گروه در چهار دوره از جشنواره‌ی‌ موسیقی فجر، جشنواره‌ی ملی خنیاگران انقلاب (خرم آباد۱۳۹۱)، جشنواره‌ی آواهای حماسی (قصرشیرین ۱۳۹۱) و جشنواره‌ی ملی موسیقی خلیج فارس (کرمان ۱۳۹۲) که در همه‌ی آنها موفق به کسب مقام نخست شده شرکت کرده است.

. گروه نوای سیمره، در طی فعالیت حرفه‌ای خود، در برنامه‌های مختلف تلویزیونی اجرا داشته‌ و تاکنون آلبوم موسیقی نیز منتشر کرده‌ است. علاوه‌ بر این، مهران غضنفری، سرپرست این گروه، دارای سه مقام اول آهنگسازی و چهار مقام اول خوانندگی در جشنواره‌های ملی است.

اعضای این گروه عبارتند از: مهران غضنفری شاعر، آهنگساز و خواننده، اکبر خسروی نوازنده  بم‌تار، علیرضا کاظمی نوازنده سنتور و تنظیم کننده قطعات، سبحان امرایی نوازنده کمانچه،  علی الواری نوازنده سرنا و حسین مرادی نوازنده تنبک.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در یک نگاه 

در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش غیر رقابتی ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی از طریق فراخوان ثبت نام کردند که در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته اند.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و اضافه شدن بخش رقابتی، جدول برنامه ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره های قبل دارد. بر اساس تقسیم‌بندی هیات انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تایید هیات انتخاب به جشنواره دعوت شدند.

تجلیل از چهار هنرمند موسیقی کشورمان بانو ملیحه سعیدی و آقایان احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از مهم ترین رویداد موسیقی کشورمان خوهد بود.

این دوره از جشنواره از تاریخ ۲۸ بهمن ماه آغاز شده و تا کنون اجرای ۲۳ گروه و هنرمند ایرانی و خارجی از طریق مجازی و از طریق پلتفرم‌های سایت رسمی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران و تیوال، نواک، تماشا خونه و گپ فیلم پخش شده است.

سی و ششمین دوره از جشنواره موسیقی فجر در تاریخ ۴ اسفند ماه خاتمه خواهد یافت.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × 2 =