یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۰:۰۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

نیازمند تغییر نگرش رسانه‌ها به جریان نخبگی و مدنی هستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، داود عامری امروز چهارشنبه در جمع مدیران و سردبیران خبرگزاری جمهوری اسلامی (فرهنگ سار) بر تعامل دوجانبه مجمع جهانی صلح اسلامی و فرهنگ سار جهت معرفی، تبیین و تقویت جریان نخبگی، مدنی و هویت‌بخشی به دو نهاد نخبگانی و رسانه‌ای یادشده تاکید کرد. دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی دراین نشست با […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، داود عامری امروز چهارشنبه در جمع مدیران و سردبیران خبرگزاری جمهوری اسلامی (فرهنگ سار) بر تعامل دوجانبه مجمع جهانی صلح اسلامی و فرهنگ سار جهت معرفی، تبیین و تقویت جریان نخبگی، مدنی و هویت‌بخشی به دو نهاد نخبگانی و رسانه‌ای یادشده تاکید کرد.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی دراین نشست با تشریح عملکرد و وظایف این مجمع در عرصه داخلی و بین‌المللی، ‌گفت: امروز رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در معرفی و تبیین فرهنگ غنی و دیپلماسی عمومی و فرهنگی کشور ایفا می‌کنند.

تاکید بر توجه رسانه‌ها به جریان نخبگی و مدنی

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در کشور این است که جریان رسانه‌ای توجه کمتری به جریان مدنی و نخبگان داشته و همین امر باعث شده این مهم به آسیبی تبدیل شود.

عامری با اشاره نقش مهم جریان نخبگی و مدنی در سطح داخل و خارج کشور، تاکید کرد:‌ امروز بسیاری از سطوح قدرت ها در دنیا مبتنی بر جریان فرهنگی است. از این رو، باید نسبت به حراست و حفاظت از ایران فرهنگی همچنین تقویت و هویت‌بخشی به این مهم به کمک رسانه‌ها گام‌های رو به جلو برداشته شود.

وی به نقش تاثیرگذار و جدی فرهنگ در عرصه بین‌الملل اشاره و تصریح کرد: دیپلماسی عمومی و فرهنگی ما در عرصه بین الملل ضعف‌هایی دارد که جریان رسانه‌ای می‌تواند با ارائه راهکارهای مناسب همچنین تبیین و معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در سطح جهان‌، به رفع این موانع، ضعف ها و چالش‌های موجود کمک کند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی در ادامه به ظرفیت‌های فراوان جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه فرهنگی برای حضور در جهان اشاره کرد و گفت: باید به کمک رسانه ها، جریان مبتنی بر فرهنگ همراه با توجه به جریان نخبگی و مدنی در داخل و سطح جهان تقویت شود.

عامری موضوع غایب بودن جریان‌های اسلامی در دنیا را یکی دیگر از چالش‌های امروز دانست و تاکید کرد: باید با کمک جمعی از نخبگان و جامعه مدنی کشور، جریان اسلامی و فرهنگی  را در سطح جهان تبیین و به کمک رسانه‌ها کارهای ایجابی انجام دهیم.

عامری خاطرنشان کرد: ‌متاسفانه  امروز بسیاری از دشمنان ما در تلاش هستند تا چهره ایرانیان را وارونه نشان داده و تصویر نادرست و غیرواقعی از آنها نشان دهند؛ بنابراین همین امر وظیفه ما و شما (رسانه ها) را جهت تبیین و معرفی واقعیت دو چندان می کند. 

مجمع جهانی صلح اسلامی در سال ۱۳۸۶ با هدف پیشبرد صلح عادلانه و پرداختن نو به ترسیم منظومه صلح خواهی مبتنی بر کرامت انسانی و عدالت جهانی تاسیس شده و به به عنوان یک سازمان غیردولتی بین المللی بر اساس مقررات حقوقی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

7 − چهار =