شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۳:۲۹
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

مونسان: تعمیق روابط ایران و روسیه از طریق ملت‌ها شکل می‌گیرد

به گزارش سه شنبه شب فرهنگ سار، علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران بعدازظهر سه‌شنبه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. مونسان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط بین ملت‌ها، گفت: تعمیق روابط میان دو کشور نه از طریق دولت‌ها بلکه به‌وسیله روابط میان ملت‌ها شکل […]



به گزارش سه شنبه شب فرهنگ سار، علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران بعدازظهر سه‌شنبه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

مونسان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط بین ملت‌ها، گفت: تعمیق روابط میان دو کشور نه از طریق دولت‌ها بلکه به‌وسیله روابط میان ملت‌ها شکل می‌گیرد.
وی افزود: اگر به‌دنبال سطح بالای روابط میان دو کشور ایران و روسیه هستیم باید این روابط بین ملت‌ها شکل بگیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه به اولین سفر خود به روسیه اشاره کرد و گفت: من از آن سفر خاطرات خوبی در ذهن دارم و بر این اعتقادم که هرچقدر رفت‌وآمد بین ملت‌ها بیشتر شود، روابط بین دو کشور تعمیق پیدا می‌کند.

مونسان امضای برنامه اقدام مشترک و لغو روادید گروهی گردشگری ایران و روسیه را از مهم‌ترین اقدامات در این راستا عنوان کرد. 

جاگاریان نیز در این دیدار به سفر گروهی از فعالان صنعت گردشگری روسیه به ایران اشاره کرد و گفت: این گروه در سفر خود پتانسیل‌های ایران را شناسایی و ارزیابی کردند و فردا (چهارشنبه) به روسیه باز می‌گردند.

وی با اشاره به علاقه مردم روسیه برای سفر به ایران، افزود: گردشگران روسیه مشتاق سفر به مقاصد ناشناخته و گردشگری ماجراجویانه هستند و ایران با پیشینه تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و پتانسیلی که در اکوتوریسم دارد، مقصدی مناسب برای آن‌ها به شمار می‌آید.

جاگاریان همچنین با تاکید بر اهمیت سفر مونسان به روسیه و لغو روادید گروهی دو کشور، گفت: رئیس آژانس فدرال گردشگری روسیه از شما برای سفر به روسیه دعوت به عمل آورد که متاسفانه این سفر میسر نشد. به‌زودی برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای سفر شما انجام خواهد شد و برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی گردشگری ایران و روسیه به امضای طرفین خواهد رسید.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − نوزده =