یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۳:۵۷
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰

موفقیت یک شرکت دانش بنیان در صادرات

به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محسن مختاری مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه، در ابتدای تشکیل این شرکت به صورت تخصصی در حوزه تبادل فناوری محصولات دارای فناوری پیشرفته فعالیت کرده ایم، افزود: ما پس از طی این دوره ۱۰ ساله به صورت تخصصی وارد حوزه صادرات محصولات فناورانه، […]



به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محسن مختاری مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه، در ابتدای تشکیل این شرکت به صورت تخصصی در حوزه تبادل فناوری محصولات دارای فناوری پیشرفته فعالیت کرده ایم، افزود: ما پس از طی این دوره ۱۰ ساله به صورت تخصصی وارد حوزه صادرات محصولات فناورانه، خلاق و دانش‌بنیان شدیم. در ابتدا ۲ پایگاه صادراتی در کشورهای گرجستان و قرقیزستان تأسیس کردیم. مرکز صادراتی تأسیس شده در گرجستان در ۴۰۰ متر مربع و مرکز قرقیزستان در ۲ هزار متر تأسیس شد.

این فعال دانش‌بنیان، با اشاره به اهمیت نقش صادرات در توسعه محصولات و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، گفت:در این کشورها، از تجار دعوت می‌کردیم تا پس از بازدید از محصولات ایرانی، با مزیت‌ها و قیمت آن آشنا شوند. سپس جلسات تخصصی‌تر برگزار می‌شود و در نهایت قرارداد فروش و صادرات منعقد می‌شد.

مختاری با بیان اینکه، این شرکت در حال حاضر با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری یک مرکز صادراتی در شهر حلب سوریه تأسیس کرده است گفت:بی‌شک در این کشور، ظرفیت بسیار قابل توجهی برای محصولات ایرانی وجود دارد.

به گفته این فعال حوزه دانش بنیان، شرکت‌های خلاق، فناور و دانش‌بنیان می‌توانند با معرفی کالاهای خود به شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برای توسعه صادرات، مأموریت یافته‌اند، بازارهای خود را توسعه دهند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

17 + هجده =