دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۸:۰۶
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲:۰۶

یک شرکت دانش بنیان موفق به صادرات محصولات خود به کنیا شد

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار از صندوق نوآوری وشکوفایی ریاست جمهوری، این شرکت دانش بنیان که در رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» پذیرش هیات تجاری و فناوری از کشور کنیا در محل صندوق نوآوری حضور داشت، پس از بازاریابی‌های مکرر و حضور دو هیات اقتصادی از کشور کنیا و بازدید از خطوط تولید […]



به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش فرهنگ سار از صندوق نوآوری وشکوفایی ریاست جمهوری، این شرکت دانش بنیان که در رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» پذیرش هیات تجاری و فناوری از کشور کنیا در محل صندوق نوآوری حضور داشت، پس از بازاریابی‌های مکرر و حضور دو هیات اقتصادی از کشور کنیا و بازدید از خطوط تولید وکارخانه‌های این شرکت، موفق به عقد قرارداد قطعی با تجار کنیایی برای صادرات دستگاه پخت و بازیافت ضایعات پروتئینی و خشک‌کن‌های غلات شد.

مجتبی نوایی، مدیرعامل این شرکت فناور در خصوص تولید دستگاه‌های خشک‌کن‌ گردش مجدد که در صنایع تبدیلی برای برنج، کلزا، ذرت به کار می‌رود، گفت: محصول تولیدی ما با محصولاتی از کشورهای ژاپن، تایوان، کره جنوبی، ترکیه و چین رقابت دارد. تولیدات این کشورها به دلیل استفاده از ال‌سی‌های مدت‌دار و یوزانس و همچنین سیستم حمل و نقل به دور از تحریم و دریافت ارز از طریق سیستم بانکی تولید و عرضه می‌شود، لذا ما باید در کشور میزان بهره‌وری و کیفیت تولید را افزایش داده و قیمت تمام شده را کاهش دهیم تا بتوانیم سهم مناسبی را از بازارهای بین‌المللی به دست آوریم.

وی به مذاکرات این شرکت با تجاری از کشورهای تانزانیا و نیجریه جهت عقد قرارداد برای صادرات محصولات دانش بنیان شرکت خبر داد و افزود: اخیرا از این دو کشور نیز درخواست‌هایی برای بازدید و عقد قرارداد داشتیم. همچنین در سال جاری موفق به صادرات دستگاه‌های متعددی  به عراق شدیم که تعدادی از مهندسان و تکنیسین‌های شرکت در حال نصب و راه‌اندازی کارخانه‌ها و آموزش اپراتورها در این کشور هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: تاکنون با کمک صندوق نوآوری و معاونت علمی و فناوری با دعوت از هیئت‌هایی از کشورهای مختلف و حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور، توانسته‌ایم به کشورهای عراق، کلمبیا، کنیا و اندونزی صادرات داشته باشیم.

وی همچنین گفت:اعزام کارشناسان نصب و مونتاژ به کشورهای هدف نیز کمک شایانی به صادرات مجموعه های دانش بنیان در مقابل رقبا داشته است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × 1 =