دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۴:۱۳
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳

مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» تا ۱۵ آبان تمدید شد

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موضوع‌های فراخوان این مهرواره «خانواده‌ی من، شادی‌های من، آینده روشن، فردای بهتر، همدلی و مهربانی، دنیا از نگاه من، آسمان شهر من، خانه‌ی من، جنگ و صلح، آینده ساختنی است، کشورم را دوست دارم» و یا هر موضوع […]



به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موضوع‌های فراخوان این مهرواره «خانواده‌ی من، شادی‌های من، آینده روشن، فردای بهتر، همدلی و مهربانی، دنیا از نگاه من، آسمان شهر من، خانه‌ی من، جنگ و صلح، آینده ساختنی است، کشورم را دوست دارم» و یا هر موضوع دیگری مرتبط با مواد ۵۴ گانه‌ پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک پیشنهاد شده است.

برهمین اساس علاقه‌مندان به شرکت در مهرواره در دو گروه سنی بالای ۱۱ سال (نونگاه) و بالای ۱۵ سال (نوجوان) تا ۱۵ آبان ۱۳۹۹ فرصت دارند آثار خلق شده با این موضوع‌ها را از دریچه‌ نگاه کودکان و حاصل ذوق و خلاقیت آن‌ها، را به سایت مجازی کانون ارسال کنند.
داستان‌های نوشته شده باید در قالب فایل word با فونت ۱۴ با حجم کوتاه و حداکثر ۳ صفحه A۴ یا یک‌هزار کلمه در سایت کانون مجازی بخش فراخوان مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» بارگذاری ‌شود.
علاقه‌مندان همچنین باید مشخصات کامل خود هم‌چون نام داستان و موضوع، نام و نام‌خانوادگی نویسنده، تاریخ تولد، گروه سنی، عنوان اثر، نام استان، شهر، شماره تلفن ثابت و همراه و نشانی پستی خود را درج کنند.
انجمن نویسندگان نوجوان کانون پرورش فکری و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، مهرواره داستان‌نویسی «دنیای ما زیباست» را ویژه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند سراسر کشور برگزار می‌کنند.

تئاتر «کچل کفترباز» را در نمایش‌نما تماشا کنید

فیلم نمایش عروسکی کچل کفترباز به کارگردانی آزاده انصاری از تولیدات مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب طرح «نمایش‌نما» اکران اینترنتی شد. این نمایش تلفیقی از اجرای بازیگران و تکنیک عروسکی است که نسرین خنجری با نگاهی آزاد به داستان قدیمی آذربایجانی کچل کفترباز آن را نوشته است.
داستان این نمایش درباره دو موجود جذاب و دوست داشتنی است که از دل قصه‌ها و افسانه‌ها بیرون آمده و با روایت و بازی، قصه‌ی آشنای کچل کفترباز، به دخترکی غمگین یاد می‌دهند که چگونه شادی را جایگزین غم و اندوه کند.
نمایش کچل کفترباز در بیست‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به عنوان نمایش برگزیده بخش کودک  معرفی شد و موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه بهترین کارگردانی، موسیقی، طراحی صحنه و بازیگری شد.
بر اساس این خبر در نمایش عروسکی کچل کفترباز، فرزین محدث، مینووش رحیمیان و مهرنوش شریعتی به عنوان بازیگر و بازی‌دهنده‌ عروسک‌ها ایفای نقش می‌کنند.
در این اثر هنری عبد آتشانی به عنوان آهنگ‌ساز، سهیلا باجلان طراح و سازنده عروسک، آویده سعادت‌پژوه طراح صحنه و مرضیه ایمان‌خانی طراح لباس همکاری دارند.
بر همین اساس مریم آشوری، مجید خیاطی، امیرحسین انصافی و علی علی‌شاه‌پور نوازندگان و سهیلا باجلان، شایان شریعت و شهریار شمس گروه اجرایی صحنه نمایش کچل کفترباز هستند.  
این نمایش تولید کارگاه عروسکی گروه «تئاتر معاصر» است و علاقه‌مندان می‌توانند تا نیمه‌ ‌آبان ۱۳۹۹ در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری به تماشای آن بنشینند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 − 3 =