شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲:۱۵
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

فضاهای فرهنگی و خانه‌های قرآنی تقویت می‌شوند

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در آیین افتتاحیه اولین جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی کشور گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه قرآنی که سال گذشته در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی بین سازمان تبلیغات اسلامی؛ سازمان دارالقرآن الکریم، سازمان امور […]



به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در آیین افتتاحیه اولین جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی کشور گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه قرآنی که سال گذشته در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی بین سازمان تبلیغات اسلامی؛ سازمان دارالقرآن الکریم، سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها منعقد شد، سازمان دارالقرآن در سال ۹۹ اجرای دستورالعمل‌های این تفاهم‌نامه را در سراسر کشور آغاز کرد و خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامی آماده هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی با سازمان شهرداری‌هاست.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی از سوی سازمان دارالقرآن و سازمان شهرداری‌ها برای فعالیت‌های دینی و قرآنی وجود دارد که مصداق آن همین مراسم افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی کشور است.
اخوان صباغ ادامه داد: تقویت فضاهای فرهنگی و خانه‌های قرآنی در دستور کار سازمان دارالقرآن قرار گرفته است و این ظرفیت‌ها را به‌ویژه در سال ۱۴۰۰ افزایش‌خواهیم داد تا بندبند این تفاهم‌نامه اجرا شود.

رئیس سازمان دار القرآن الکریم همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته این سازمان با سازمان بسیج سازندگی با موضوع ریشه‌کنی فضای بی‌سوادی قرآنی در کشور منعقد کرده، گفت: امیدواریم با افزایش فعالیت‌های قرآنی بتوانیم توصیه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری را در مورد تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور محقق سازیم.

وی با اشاره به جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی و فعالیت‌های دیگر قرآنی در سطح کشور تصریح کرد: امیدواریم این نوع حرکت‌های قرآنی گام بزرگی در توسعه فعالیت‌های قرآنی و معنوی در اقصی نقاط کشور محسوب شود و الگویی برای توسعه در فضاهای بین‌المللی شمرده شود و سازمان شهرداری‌ها بتواند از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات و سازمان دارالقرآن به نحو احسن بهره‌مند شود.

ایجاد حیات طیبه در شهرها و روستاها

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون ارتباطات و راهبری استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما با توجه به کم‌لطفی‌هایی که در مورد سردار سلیمانی شده است از دیروز اسم سردار سلیمانی را شهید مظلوم گذاشتیم. امنیت امروز منطقه مرهون و مدیون ایثار این شهید است.

وی افزود: سردار سلیمانی بعد از پایان کار داعش گفته بود تازه‌کار ما شروع‌شده است و تمام تلاش ما معطوف به حوزه فرهنگ خواهد بود لذا توجه به فعالیت‌های فرهنگی، اولویت سازمان تبلیغات اسلامی است همچنین معتقدم وظیفه اصلی شهرداری‌ها فقط ایجاد جاده و راه نیست، اگرچه مفید و لازم است، بلکه ایجاد حیات طیبه در شهرها و روستاها است و خوشبختانه این فهم استراتژیک در این نهاد وجود دارد.

معاون ارتباطات و راهبری استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد زنجیره تواصی، پیاده‌سازی مفاهیم دینی در کشور و توجه به کادر درمانی اظهار داشت: ما برای هرکدام از این فرمایشات، برنامه، پویش و جریانی راه‌اندازی کردیم و هم‌اکنون نیز پویش «محله هم دل» را در دستور کار خود قراردادیم که این برنامه‌ها لبیکی به مقام معظم رهبری خواهد بود.

مجموعه وزارت کشور خادمان قرآنی هستند

مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مجموعه خویش را خادمین قرآن برشمرد و از آمادگی برای همکاری با سازمان دارالقرآن در اجرای برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور خبر داد.

وی بابیان اینکه سازمان شهرداری‌ها در تمام استان‌های کشور حضوری فعال دارد، اظهار داشت: این سازمان با توجه به دارا بودن هزار و ۳۰۰ شهر و ۹۲ هزار روستا نقش مؤثری در اداره شهرها و روستاها دارد و یکی از دغدغه‌های همیشگی من، توجه به موضوعات معنوی و قرآنی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

وی ادامه داد: اعتقاددارم وظیفه شهرداری‌ها فقط کارهای زیربنایی و ایجاد زیرساخت‌های شهری و روستایی نیست بلکه توسعه اقدامات فرهنگی و ایجاد فضاهای معنوی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد و ما نیز خوشحالیم که سازمان دارالقرآن الکریم اجرای برنامه‌های مشترک قرآنی با سازمان شهرداری‌ها را در دستور کار خویش قرار داده است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به آغاز کار جشنواره قرآن و عترت خانواده که توسط مدیریت شهری و روستایی برگزارمی‌شود یادآور شد: این امر شروع خوبی است و امیدوارم تفاهم‌نامهٔ منعقدشده با سازمان دارالقرآن الکریم تنها یک تفاهم‌نامه صرف نباشد و تمام بندهای آن اجرا شود و قول مساعد می‌دهم تمام نیروهای ما در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خدمت این تفاهم‌نامه خواهند بود.

جمالی نژاد اضافه کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، نهادی عمومی، مستقل و غیردولتی محسوب می‌شود لذا می‌تواند تصمیمات خوبی همچون موضوعات قرآنی را به‌ سرعت اجرا کند و امیدوارم که دوستان ما در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن از این بستر مناسب اجرایی و خدماتی به‌ویژه در عرصه قرآن به بهترین شکل استفاده کنند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − 4 =