یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶:۳۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

مدرسه اربعین راه اندازی شد

به گزارش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: این دوره ها در فضای مجازی برگزار شد و قرار است صوت هرکدام از این مباحث در سامانه بچه های مسجد برای اعضای کانون های مساجد بارگذاری شود. وی افزود: چهار گرایش برای مخاطبان جوان، دانشجویان و […]



به گزارش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: این دوره ها در فضای مجازی برگزار شد و قرار است صوت هرکدام از این مباحث در سامانه بچه های مسجد برای اعضای کانون های مساجد بارگذاری شود.

وی افزود: چهار گرایش برای مخاطبان جوان، دانشجویان و فرهنگیان در این دوره ها پیش بینی شد که شامل هنر و رسانه، عرصه میان فرهنگی و بین المللی مسایل ایران و عراق، نوآوری و فناوری، حکمرانی و آینده پژوهی اربعین می باشد و این مباحث به منظور افزایش و تعمیق مباحث دینی و معرفتی در بستر فضای مجازی برای بچه های مسجد ارایه می شود.

ارزانی با اشاره به برنامه‌های این ستاد به مناسبت اربعین حسینی گفت: عمده فعالیت امسال بر محور آموزش و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، هرچند در صورت صدور مجور مواکب ‌الاتحاد در قالب کانون سلامت به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به لغو حضور زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌های کانون های فرهنگی، هنری مساجد در بستر فضای مجازی و با محور محتوای آموزشی ارایه می شود. در این راستا و در پی تفاهم با دانشگاه امام صادق(ع) بسته آموزشی با موضوع معرفت‌افزایی درباره اربعین تهیه و در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده است. همچنین دوره مرتبط با این بسته آموزشی به صورت مجازی برگزار وبه شرکت کنندگان در این دوره غیرحضوری مدرک مشترکی از سوی دانشگاه امام صادق(ع) و ستاد کانون های مساجد اعطا می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر با توجه به آنکه امکان حضور برخی از موکب های اربعین برای خدمت رسانی به زائران اربعین در کشور عراق وجود دارد، برخی مواکب الاتحاد اعلام آمادگی کرده اند و در صورت صدور مجوز، در قالب کانون های سلامت در عراق مستقر شده و به زائران عراقی خدمات بهداشتی و سلامتی ارائه می کنند. البته محور فعالیت مواکب الاتحاد ستاد کانون های مساجد، خدمت رسانی به همه زائران امام حسین(ع) است و حضور نداشتن زائران ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین به دلیل شیوع کرونا، مانع خدمت رسانی مواکب الاتحاد نمی شود.

وی ادامه داد: همچنین در پی هماهنگی با کمیته فرهنگی اربعین قرار است از شبکه گسترده بچه های مسجد در برگزاری پویش ها، مسابقات، سوگواره ها و سایر برنامه های مرتبط با اربعین استفاده شود. علاوه بر این، در نقاط سفید از نظر شیوع کرونا برخی از این موکب ها فعال شده و بسته های بهداشتی را میان مردم توزیع می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

6 + پانزده =