شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴:۲۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برگزیدگانش را شناخت

به گزارش شب یکشنبه خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، مراسم اختتامیه مرحله نخست شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت عصر امروز یکشنبه ۶ مهرماه در جوار مزار شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.  در بخش «مدافعان سلامت» تندیس و دیپلم افتخار موشن‌گرافیک بخش مدافعان سلامت به پویا رئیسی برای کارگردانی «مجموعه موشن گرافیک کرونا» اهدا […]



به گزارش شب یکشنبه خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، مراسم اختتامیه مرحله نخست شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت عصر امروز یکشنبه ۶ مهرماه در جوار مزار شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. 

در بخش «مدافعان سلامت»

تندیس و دیپلم افتخار موشن‌گرافیک بخش مدافعان سلامت به پویا رئیسی برای کارگردانی «مجموعه موشن گرافیک کرونا» اهدا شد.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین نماهنگ مدافعان سلامت به مهاجر توحیدپرست؛ تهیه‌کننده نماهنگ «یه روزی دوباره» رسید.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین پویانمایی برای تهیه‌کنندگی و کارگردانی پویانمایی «منجی (The Saviour)» به آرجون موخرجی از کشور هند، تعلق گرفت.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی نیز به محسن مشرقی؛ تهیه‌کننده فیلم کوتاه «ملاقات آخر» تعلق گرفت.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند کوتاه بخش مدافعان سلامت نیز برای فیلم مستند کوتاه «در خلوت شب» به امیرحسین میرصابری اهدا شد.

در بیانیه هیأت داوران  آثار کوتاه داستانی بخش مدافعان سلامت، متشکل از پوران درخشنده، انسیه شاه حسینی، منیره قیدی، گیتی خامنه و فریبا کوثری آمده است: 

در هر دوره تاریخی دگرگونی‌ها و تغییرات مختلف در جهان می‌تواند تجربه‌ها و شکل زندگی را متحول کند. تحولاتی که لاجرم بر روابط و مناسبات اجتماعی، اخلاقی و انسانی متاثر است. 
ایران سرزمینی که از سالیان دور تا کنون تجربه‌های متنوعی را از سرگذرانیده، اکنون نیز شاهد وضعیت و تجربه‌ای متفاوت در زمینه سلامت است. این تجربه از جهات مختلف قابل تامل است. اما آنچه بیش از همه خودنمایی می‌کند هم‌گرایی و همدلی همه‌ی ما، با توجه به تمام محدودیت‌ها و تحریم‌هاست. و آنان که نامشان در این میان می‌درخشد، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی با عنوان (مدافعان سلامت) است. هنر شاید به عنوان کانون نجات انسان از ناهمواری‌ها، بهترین بستر برای ارج نهادن به مقام والای این عزیزان باشد. 

هیات داوران فیلم‌های کوتاه داستانی مدافعان سلامت شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، ضمن سپاس از کلیه صاحبان آثار شرکت کننده در این بخش و با در نظر گرفتن محدودیت‌های زمانی و اجرایی به دلیل وضعیت ویژه حاکم بر کشور، هم نظر هستند که از اندیشه مستتر در برخی آثار به وجد آمده‌اند. اما متاسفانه در برخی آثار راه یافته در این بخش نیز به دلیل عدم‌توجه فیلم‌ساز به ظرافت‌های تکنیکی و محتوایی به نقطه اوج یک اثر هنری نرسیده‌ است. با این وجود امید به آینده داریم و می‌دانیم این ابتدای راهی است که باید رفت.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده − 5 =