شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۴:۳۰:۵۳
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۴:۳۰

رییس پارک فناوری پردیس: کمبود منابع مالی از مشکلات مهم شرکت های دانش بنیان است

به گزارش فرهنگ سار، «مهدی صفارنیا» سه شنبه شب در گفت و گویی افزود که اکنون شرکت های دانش بنیان برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود مشکلات زیادی دارند. وی یادآورشد: تاکنون تزریق نوآوری در شرکت های بزرگ تجاری در کشور روند کندی داشته در حالی که شرکت های دانش بنیان می توانند در […]



به گزارش فرهنگ سار، «مهدی صفارنیا» سه شنبه شب در گفت و گویی افزود که اکنون شرکت های دانش بنیان برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود مشکلات زیادی دارند.

وی یادآورشد: تاکنون تزریق نوآوری در شرکت های بزرگ تجاری در کشور روند کندی داشته در حالی که شرکت های دانش بنیان می توانند در این شرایط با عرضه نوآوری های جدید زمینه پیشرفت و توسعه را در کشور فراهم کنند.

رییس پارک علم وفناوری پردیس  توضیح داد که برای تحقق نوآوریها در شرکت های بزرگ تجاری باید طوری برنامه ریزی شود تا با تعریف نیازهای شرکت های بزرگ، واحدهای تحقیق و توسعه این شرکت ها به شرکت های دانش بنیان واگذار شود.

رییسمرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در شرایط کنونی تحریم های ظالمانه فرصت بالقعوه ای را برای شرکت های دانش بنیان به وجود آورده تا بتوانیم فرهنگ، ایرانی، ایرانی بخر را در کشور جا بندازیم و در این شرایط باید شرکت های دانش بنیان تلاش کنند با بومی سازی علم و دانش سهم خود را در بازار افزایش دهند.

«اسماعیل قادری فر» ادامه داد : برای افزایش سرمایه گذاری ها در حوزه شرکت های دانش بنیان باید ارتباط شرکت های دانش بنیان با شرکت های بزرگ تجاری را بیشتر کنیم تا با نوآوریهای جدید، سرمایه گذاری ها نیز در این بخش افزایش یابد.

رییس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: موفقیت رونق کسب و کار در وجود ایرانی ها است و این در حالی است که تاکنون نوآوری در کشور با روند کندی انجام  شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون نقدینگی مورد نیاز شرکت های دانش بنیان تقریبا متناسب تامین شده است، افزود: ما در بین یک بازار ۸۰۰ میلیون نفری در آسیای میانه، آسیای مرکزی و قفقاز قرار داریم  و هدایت نقدینگی به طرف شرکت های دانش بنیان و تولید محصولات جدید و بومی در این شرکت ها در افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل یک شرکت بنیان ادامه داد :با توجه به مشکلات موجود آینده بازار و کسب کار شرکت های دانش بنیان نگران کننده است در حالی که در این بخش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

«احمد بهفر مقدم» افزود: در طول سه سال گذشته فناوریهای جدیدی در حوزه دانش بنیان بومی سازی شده و بیش از ۴۰ دستگاه سی تی اسکن در کشور تولید شده است و باید از واردات این دستگاه ها به کشور خودداری شود.

مدیرعامل این شرکت بنیان گفت که با وجود تولید این دستگاه ها در شرکت های دانش بنیان داخلی، برخی از شرکت ها اقدام به واردات این دستگاه ها کردند.

وی یادآورشد : با وجود تولید دستگاه های سی تی اسکن در داخل واردات هر دستگاه آن از خارج فرصت های رونق کسب و کار تولید داخل را می گیرد، گفت: با وجود تولید برخی از تجهیزات پیشرفته باید تلاش کنیم خریدهای مورد نیاز خود را از شرکت های داخلی تامین کنیم زیرا اصل بر این است که ما باید در همه حال از تولید داخلی حمایت کنیم.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار − سه =