شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۶:۰۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

برگزیدگان ششمین مهرواره فصلی عکس کانون معرفی شدند

به گزارش عصر سه شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از میان ۲۳۱۱ اثر رسیده به دبیرخانه‌ این دوره از مهرواره فصلی عکس ۱۱۰ اثر به مرحله‌ی پایانی راه یافت. در پایان، ۲۰ اثر برگزیده از ۱۹ عکاس و  ۱۵ اثر شایسته تقدیر در سه گروه سنی […]



به گزارش عصر سه شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از میان ۲۳۱۱ اثر رسیده به دبیرخانه‌ این دوره از مهرواره فصلی عکس ۱۱۰ اثر به مرحله‌ی پایانی راه یافت.

در پایان، ۲۰ اثر برگزیده از ۱۹ عکاس و  ۱۵ اثر شایسته تقدیر در سه گروه سنی ۱۲+، ۱۵+، ۱۹ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) و بزرگ‌سال (مربیان و کارشناسان کانون) شناخته شد.
این مهرواره با هدف به تصویرکشیدن زیبایی‌های فصل بهار در شهر یا روستا و موضوع ماه مبارک رمضان طراحی و اعلام شده بود تا اعضا و مربیان با نگاهی دقیق به طبیعت و جغرافیای بومی و محلی جای‌جای کشور و حال و هوای ماه رمضان در این فراخوان شرکت کنند.
هیئت انتخاب این دوره را «مجید مردانیان» عکاس، مدرس دانشکده خبر و دبیر عکس خبرگزاری فارس، فریدون قربانی، عکاس و مدیر آژانس عکس تهران و سمیرا صحرانوردکارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون تشکیل دادند.
توجه به هماهنگی اثر با موضوع مهرواره، ثبت عکس با توجه به گروه سنی و توجه به مشاهده عکاس و نگاه او به سوژه، از جمله معیارهای انتخاب داوران این مهرواره بود.
هیئت داوران این مهرواره از میان عکس‌های رسیده با موضوع رمضان، هیچ عکسی را برگزیده یا شایسته تقدیر ندانست.
عکس‌های برگزیده، تقدیری و راه‌یافته به نمایشگاه، در بخش گالری کانون مجازی کانون در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 فراخوان مهرواره‌ عکسِ فصل تابستان سال ۱۴۰۰ به زودی از سوی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری منتشر خواهد شد.

اسامی برگزیدگان ششمین مهرواره فصلی عکس کانون

دو عضو کانون برگزیده جشنواره ملی «دوست من کتاب» شدند

 معصومه دین‌محمدی عضو ارشد انجمن داستان‌نویسان سپیدار کانون زنجان در این رویداد ادبی مقام دوم رشته داستان را از آن خود کرد و آروین حیدری عضو کانون خوزستان به عنوان برگزیده‌ گروه سنی کودک و نوجوان در بخش شعر  جشنواره ملی «دوست من کتاب» معرفی شد.
 جشنواره ملی «دوست من کتاب» در هفته کتاب سال ۱۳۹۹ به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و محفل ادبی هگمتانه در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد و بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ اثر از سوی شرکت‌کنندگان به دبیرخانه رسید.
هیات داوران نخستین جشنواره ملی شعر و داستان همدان «دوست من کتاب» متشکل از مصطفی رحماندوست، کمال شفیعی و بیوک ملکی پس از بررسی آثار در مرحله نخست ۷۹۳ اثر را برای داوری نهایی انتخاب کردند و در نهایت ۲۴ اثر برتردر بخش‌های مختلف به عنوان برگزیده معرفی شد.
 لازم به یادآوری است: در بخش شاعران بزرگ‌سال شعر کودک نیز «مریم اسلامی» کارشناس آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از برگزیدگان این بخش معرفی شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × چهار =