جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹:۱۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

حرکت پر قدرت دولت به سوی جهش تولید

هر چند که کشور ما زیر سایه تحریم‌ها قرار دارد ولی تحرک دولت دوازدهم در حوزه عمرانی و اقتصادی همچنان ادامه دار است و در هفته‌ای که گذشت نیز همچون هفته های گذشته مسئولان و اعضای کابینه برای جنبش و تحرک بخش اقتصادی در بسیاری از شهرستانها حضور پیدا کردند و از نزدیک در جریان امور قرار […]



هر چند که کشور ما زیر سایه تحریم‌ها قرار دارد ولی تحرک دولت دوازدهم در حوزه عمرانی و اقتصادی همچنان ادامه دار است و در هفته‌ای که گذشت نیز همچون هفته های گذشته مسئولان و اعضای کابینه برای جنبش و تحرک بخش اقتصادی در بسیاری از شهرستانها حضور پیدا کردند و از نزدیک در جریان امور قرار گرفتند.

مسوولان در سفر به استان های مختلف و یا از طریق ویدئوکنفراس ضمن اینکه در جریان وضعیت استان به لحاظ طرح های در دست اجرا قرار گرفتند، از نقاط مختلف بازدید کرده و دستورات لازم را برای سرعت بخشیدن به روند عملیات اجرایی پروژه ها صادر کردند. 

تلاش دولتمردان تدبیر و امید برای رفع مشکلات در بخش ها و حوزه های مختلف بر کسی پوشیده نیست و کارآمدی دولت در شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها در چهارمین هفته از مرداد ماه با بهره برداری، افتتاح و اجرای طرح‌های گوناگون عمرانی و زیرساختی  یکبار دیگر به منصه ظهور گذاشته شد .

دولت دوازدهم در کنار ارائه خدمات گسترده در استان ها ، مهمترین توجه خود را به رفع کاستی‌های زیرساختی، رونق تولید و رفع مشکلات معطوف کرده و موفقیت‌های خوبی نیز در این راستا بدست آورده است.

اقدامات عمرانی دولت در استان ها با وجود فشارها و جنگ اقتصادی دشمنان نه تنها روند کاهشی و رکود به خود نگرفته بلکه در بسیاری زمینه‌ها از جمله انجام زیرساخت‌های اقتصادی ، فعالیت شرکت های دانش بنیان و موفقیت های حاصله رو به افزایش بوده است.

سفر یک روزه محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل در هفته گذشته هر چند کوتاه مدت بود اما خبرهای امیدبخشی به مردم استان داشت.

دکتر نوبخت در بدو ورود به استان اردبیل از اختصاص بودجه ۳۰ هزار میلیارد ریالی برای این استان خبر داد که با صرف آن  پروژه‌های نیمه‌تمام استان به سرانجام رسیده و با بهره‌برداری از آنها برای  ۱۱ هزار و ۲۳۲ نفر شغل مستقیم و برای تعداد زیادی نیز شغل غیرمستقبم فراهم می‌کند.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور تا پایان دولت 

محمدباقر نوبخت ‌در سفر به استان اردبیل گفت که دولت توجه ویژه‌ای به پروژه‌های عمرانی و تولیدی داشته و تلاش می‌شود در سال جهش تولید، با بهره‌برداری تعداد قابل توجهی از آنها شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی مطلوب در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه ۵۲ پروژه نیمه‌تمام تولیدی در استان اردبیل در دست تکمیل است، افزود: با تکمیل این پروژه ها تا پایان سال   ۱۱ هزار و ۲۳۲ فرصت شغلی در استان فراهم می‌شود.

این میزان اشتغال با اجرا و بهره‌برداری ۵۲ پروژه تولیدی و اشتغال زا در استان اردبیل که تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسند ایجاد می‌شود، ضمن اینکه ۱۲ پروژه عمرانی نیز که در تامین رفاه و آسایش شهروندان استان تاثیرگذار خواهد بود تا پایان همین سال افتتاح خواهد شد.

رفع نیاز مسکن خراسان جنوبی تا افق ۱۴۰۰

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و نیازسنجی‌های صورت گرفته، ۲۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی ساخته می‌شود و این تعداد واحد مسکونی با احتساب نرخ رشد جمعیت در جوامع شهری و روستایی، نیاز استان را تا افق ۱۴۰۰ برطرف می‌کند.

حوزه مسکن از جهاتی مشابه بخش کشاورزی است و شامل مراحل کاشت، داشت و برداشت می‌شود؛ تا زمانی که نسبت به ساخت مسکن در مرحله نخست اقدام نشود نمی‌توان به برداشت آن و تامین مسکن امیدوار بود.

تدبیر دولت دوازدهم برای افزایش تولید و عرضه مسکن و پاسخ به نیاز جامعه با اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرها همچنین ساخت مسکن محرومان در روستاها علاوه بر آثار اقتصادی، امید مردم برای خانه‌دار شدن را افزایش داده است.

بهره برداری از ۲۷۳ میلیارد ریال طرح آبفا در استان سمنان 

 این سفرها تنها به شرکت در جلسات و بازدید از طرح ها خلاصه نشد بلکه اعتباراتی هم به تکمیل و افتتاح طرح ها عمرانی و پژوهشی اختصاص یافت که از آن جمله می توان به افتتاح ۲۷۳ میلیارد ریال طرح‌های آب و فاضلاب استان سمنان با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اشاره کرد.

طرح بزرگ ساخت خانه برای مددجویان بهزیستی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء 

در هفته ای که گذشت همچنین طرح بزرگ ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان معلول و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان و فارس کلنگ زنی شد.

اجرای این طرح طی مراسمی به صورت ویدیوکنفرانس و با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، رییس سازمان بهزیستی و مدیران هلدینگ‌های راه و شهرسازی، نیرو و صنعت و معدن قرارگاه خاتم الانبیاء و همچنین همراهی آنلاین فرماندهان سپاه این استان‌ها و مسئولین ارشد استانی برگزار شد.

جهش تولید در جنوب استان مرکزی با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار

رونق صنعتی در نوار جنوبی استان مرکزی به‌عنوان پایتخت صنعت کشور در هفت سال اخیر آوازه و آهنگ تندتری پیدا کرده است و شهرک‌های صنعتی به عنوان بستر اشتغال و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، شاهد استقبال کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بوده‌اند.

مبنای اقتصاد شهرستان‌های جنوبی استان مرکزی در دهه‌های قبل بر کشاورزی و زیرشاخه‌های آن بوده به‌طوری ‌که برخی محصولات نظیر پیاز، لوبیا و گل و گیاه زینتی در نوار جنوبی استان مرکزی آوازه ملی و جهانی دارد اما با روند خشکسالی، توازن در این حوزه به شدت دستخوش نوسان شده و معیشت بهره‌برداران را متاثر کرده است و به‌همین دلیل سیاست کلیدی دولت تدبیر و امید بر تقویت ظرفیت‌های صنعتی و کسب و کارهای خُرد قرار گرفت تا بتواند بخشی از چالش‌های اقتصادی مردم را رفع کند.

افزایش سریع جمعیت، گسترش شهرنشینی، بالا بودن تقاضای کاریابی، فشار مضاعف بر منابع پایه و طبیعی از موضوعاتی بود که رویه اقتصاد صنعت محور و خدماتی را در روستاهای جنوب استان مرکزی در دولت تدبیر و امید برجسته‌تر کرد و راهبرد ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی با هدف مدیریت بهینه و اصولی این بخش با جدیت دنبال شد.

در این راستا تاکید بر صنایع روستایی، صنایع کوچک، شهرک‌های کوچک صنعتی و تمرکز زدایی از فعالیت‌های صنعتی مورد توجه قرار گرفت و مناسبات شهرک‌های صنعتی از طریق ایجاد تنوع و افزایش اشتغال و درآمد، افزایش ارزش افزوده فعالیت‌های کشاورزی و تبدیلی، گسترش فرهنگ صنعتی و  توسعه نواحی روستایی در جنوب استان مرکزی محور قرار گرفت.

افتتاح ١۴٠ کیلومتر طرح ابرار با حضور وزیر راه در آذربایجان‌غربی

۱۴٠ کیلومتر از طرح ابرار، ویژه آسفالت راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به صورت متمرکز در روستای خانقاه شهرستان خوی به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این طرح ۵۵٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بهره برداری از ۶۳ طرح همسو با جهش تولید در همدان

استاندار همدان با بیان اینکه امسال از مجموع طرح‌های استان، ۶۳ طرحی که مصداق عینی جهش تولید است گفت که این طرح ها با ارزش حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.

سیدسعید شاهرخی افزود: هشت هزار میلیارد تومان اعتبار این طرح‌ها توسط بخش خصوصی و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان آن توسط دولت تامین شده است.

وی بیان کرد: طبق سند راهبردی توسعه استان، هر سال پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با میزان اشتغال ۲۰ هزار نفر در استان صورت می گیرد که در سال نخست این رقم سرمایه‌گذاری محقق شد.

پرداخت ۷۰۳ میلیارد تومان تسهیلات جهش تولید در قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: ۷۰۳ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای ویژه به ۲۷ پروژه حوزه جهش تولید پرداخت خواهد شد.

مهرداد غضنفری با بیان اینکه این ۲۷ پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید افزود : برای جذب این تسهیلات قرارداد عاملیت دستگاه‌های اجرایی با بانک‌ها در حال انجام است.

غضنفری اظهار داشت: پروژه‌های جهش تولید از پیشرفت قابل‌قبولی برخوردار هستند و در هر شرایطی باید تا پایان سال جاری به مرحله بهره‌برداری برسند.

در این گزارش به گزیده ای از مهمترین اقدامات، دستاوردها و محورهای اصلی سخنان اعضای هیات دولت در هفته گذشته در استان های میزبان اشاره می شود:

                                                       ۲۵ مرداد 

استان مسوول محور سخنان برنامه سفر  دستاوردهای سفر
کردستان سورنا ستاری  معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور

با تقویت یرساخت‌های پارک علم و فناوری، حوزه اقتصاد دانش بنیان استان کردستان ارتقا پیدا کرده و تقویت می‌شود.

تیم‌های رشد و فناوری مریوان حمایت جدی می‌شوند

بازدید از پیشرفت شتاد دهنده ژوری مانگ (نیکرو)، محصولات فناورانه محصولات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و محصولات فناورانه دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان، شرکت دانش بنیان آتیلا ارتوپد

افتتاح مراکز شتابدهی ژین، صنایع خلاق و گیم و انیمیشن مریوان و رونمایی از تولید افزودنی‌های شیمیایی و پلیمری .

شروع بکار صندوق پژوهش و فناوری استان و بهره برداری از ساختمان جدبد مرکز رشد دانشگاه کردستان .

                                                          ۲۷ مرداد
اردبیل  محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه

۳۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی در استان اردبیل هزینه می‌شود

پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت تکمیل می‌شود

بازدید از عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن میانه – اردبیل، وضعیت زیرساخت‌های کارخانجات و آغاز اجرای مسکن روستایی

پیگیری مصوبات سفر زمستان پارسال رییس‌جمهوری و پیش‌بینی پروژه‌های موردنیاز استان برای سال آتی

سه هزار واحد مسکونی که برای اقشار کم‌درآمد ساخته شده بود، تحویل متقاضیان می شود .
اردبیل علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت مسکن محرومان در مناطق روستایی کشور، ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه با پنج درصد سود در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. برای ساخت مسکن محرومان در مناطق روستایی کشور، ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه با پنج درصد سود در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. افتتاح ۵۶ هزارمین واحد بهسازی شده مسکن روستایی در روستای آقبلاغ رستم‌خان استان
ملایر محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

همه روستاها به شبکه ملی اطلاعات وصل می‌شوند

بررسی راهکارهای صنایع خرد و اشتغال روستایی شهرستان ملایر

طرح دامداری واقع در روستای پیرمیشان به عنوان یکی از طرح‌های اشتغال روستایی در قالب ۲۰۰ طرح، ۲۰۰ روستا

سمنان 

علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

کرونا ۱۲ هزار میلیارد تومان به گردشگری خسارت زد

گردشگری خارجی سال گذشته رکورد زد

بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان سمنان

بررسی زیرساخت های گردشگری  و صنایع دستی

مجتمع گردشگری سرخه بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری استان که میزان اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این مجموعه بیش از ۴۰ میلیارد تومان است.
                                                ۲۸ مرداد
البرز بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی در کشور فعال می شود بازدید از روند تکمیل واحد تولید پلیمر در اشتهارد افتتاح واحد تولید بنر در شهرک صنعتی اشتهارد
شاهرود علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

ظرفیت‌های گردشگری شاهرود ارزشمند است

تسهیلات بخش گردشگری محدودیت ندارد

بازدید از زیر ساخت های گردشگری و صنایع دستی بررسی ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر
                                                         ۲۹ مرداد 
ارومیه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

بهبود زیرساخت‌ها برنامه مهم وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی است

افتتاح و بهره برداری از دهها کیلومت راه و بازدید از طرح های عمرانی دیگر بهره برداری از دهها کیلومتر جاده و بزرگراه و همچنین سالن مسافری پایانه مرزی سرو در مرز ایران و ترکیه
سمنان سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور 

اعتبار اشتغالزایی کمیته امداد کشور ۳۰ درصد افزایش یافت

کارآفرینی مددجویان و نیازمندان، رونمایی از طرح شتابا (شبکه توانمندی ایتام در بورس ایران) ، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی، افتتاح چند طرح اشتغال و خودکفایی و تقدیر از فعالان اولین مرحله رزمایش ایران همدل  افتتاح چند طرح اشتغال و خودکفایی
                                                          ۳۰ مرداد 
ارومیه  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

 بهره‌برداری از این طرح نشان می‌دهد که توجه به اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران، یک اصل اساسی است.

 مبادله روزانه ١٠٠ واگن تجاری بین ایران و ترکیه

افتتاح و کلنگ زنی از چندین طرح عمرانی

احداث مجتمع فرهنگی هنری آشوریان ارومیه

 تا پایان مهر امسال ادامه طرح محور ارتباطی ارومیه – سرو تکمیل می‌شود. 

مهاباد  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

 ۱۳ بیمارستان بزرگ تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد

بازدید از طرح های عمرانی و همچنین بیمارستان ۹۰ تختخوابی و عملیات احداث محور تکاب – شاهین‌دژ    عملیات اجرایی چند پایانه مرزی جدید 

علاوه بر اعضای دولت دوازدهم، برخی معاونان وزرا و دیگر مسئولان نیز در سفرهای استانی پیگیر مشکلات فعالان اقتصادی و طرح‌های عمرانی در نقاط مختلف کشور بودند که می توان به علیرضا کاظمی معاون وزیر آموزش و پرورش به آذربایجان غربی ، روح الله استیری مدیرکل دفتر توسعه و کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به استان استان فارس و مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به کرمانشاه اشاره کرد:

در جدول ذیل به برخی از سفرهای معاونان وزیر و ماحصل این بازدیدها اشاره می شود:

                                                         ۲۶ مرداد
آذربایجان غربی علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش استقبال از سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی منعطف
                                                         ۲۷ مرداد 
کرمانشاه مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش

آموزش و پرورش آماده آغاز سال تحصیلی جدید 

                                                  ۲۸ مرداد
فارس روح الله استیری مدیرکل دفتر توسعه و کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان ایران

ساری علیرضا کمره ای معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ۳۹ قابلیت جدید به شبکه شاد اضافه شد
قصر شیرین «احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور

مرزبانی مرزنشینان را مرزیاران افتخاری خود می‌داند

سمنان

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

افتتاح ۲۷۳ میلیارد ریال طرح‌های آب و فاضلاب استان سمنان

افتتاح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهمیرزاد

شهر کرد مجتبی زینی‌وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی

۱۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل مقطع متوسطه به نظام آموزشی بازمی‌گردند

خراسان شمالی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی

 افتتاح نخستین مرکز جامع توانبخشی کشور در بجنورد 

سیستان و بلوچستان محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۴ هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری می‌کند

کردستان  مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اعزام کاروان مهر با نشاط برای توزیع وسایل و تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدارس استان‌های کشور 
البرز بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور 

اولویت دولت تامین کالا های اساسی مردم است

                                                     ۲۹ مرداد
 دزفول میثم زالی دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور  هدف فعالیت کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با حداکثر ظرفیت تولید
یاسوج 

معاون توسعه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 

افتتاح اولین مرکز ام آر آی دولتی یاسوج 

اراک  علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش 

کرونا موجب کاهش ۲۰ درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شد

سمنان  محسن خاکی پور   مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور  

خیران کشور ۱۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارند

بجنورد  شعبانعلی خاوری  سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای 

آسفالت ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار 

بیرجند علی عسکری معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی

طرح‌های خوبی با پشتوانه سهام مردم اجرا می‌شود

                                               ۳۰ مرداد 
ارومیه  نوید ادهم  مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش  

تحول در نظام تعلیم و تربیت، نقطه آغازین توسعه پایدار کشور است

رشت سید محمد هادوی رئیس مرکز خدمات ساخت داخل و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت  جهش تولید، مدیریت و کنترل واردات، تنظیم بازار و توسعه صادرات از

                                                       ۳۱ مرداد

اهواز سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  پرداخت مطالبات ایثارگران در هفته دولت
مهاباد  محمدرضا کدخدازاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور 

افتتاح ۱۳۸۹ کیلومتر راه تا پایان دولت در کشور 

سفر نوبخت به اردبیل و خبرهای امیدبخش برای استان 

سفر یک روزه محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل در هفته ای که گذشت هر چند کوتاه مدت بود اما وعده‌ها و خبرهای امیدبخشی به مردم استان داشت.

دکتر نوبخت در بدو ورود به استان از اختصاص بودجه ای ۳۰ هزار میلیارد ریالی برای این استان خبر داد که با صرف آن  پروژه‌های نیمه‌تمام استان به سرانجام رسیده و با بهره‌برداری از آنها برای  ۱۱ هزار و ۲۳۲ نفر شغل مستقیم و برای تعداد زیادی نیز شغل غیرمستقیم فراهم می‌شود.

این میزان اشتغال با اجرا و بهره‌برداری ۵۲ پروژه تولیدی و اشتغال زا در استان اردبیل که تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسند ایجاد می‌شود، ضمن اینکه ۱۲ پروژه عمرانی نیز که در تامین رفاه و آسایش شهروندان استان تاثیرگذار خواهد بود تا پایان همین سال افتتاح خواهد شد.

وی که اجرای خطوط ریلی مختلف در کشور و به ثمر رساندن چندین خط راه‌آهن در دولت تدبیر و امید را تجربه و مدیریت کرده گفت که با تامین اعتبار مالی طرح راه‌آهن اردبیل دلیلی برای به پایان نرسیدن آن وجود ندارد و این ابر پروژه می‌بایست در این دولت به نقطه پایان برسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین به یکی از طرح‌های بزرگ آب و خاک اجرایی در منطقه مغان اشاره کرد و گفت: برای پیشرفت کار در اجرای پایاب سد خداآفرین قرار است بیش از  ۲۵۰ میلیارد تومان به پروژه  تزریق شود.

طرح پایاب سد خداآفرین قرار است بیش از ۶۲ هزار هکتار از اراضی زراعی پایاب سد خداآفرین در استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی را تحت پوشش آبیاری نوین قرار دهد.

معاون رییس‌جمهوری در سفر یک روزه خود همچنین به روستای محروم آقبلاغ رستم‌خان شهرستان اردبیل استان رفته و به صورت نمادین ۵۶ هزارمین واحد بهسازی شده مسکن روستایی استان اردبیل را افتتاح کرد.

عملیات احداث سه هزار واحد سهمیه مسکن محرومان استان اردبیل هم با حضور معاون رییس‌جمهوری آغاز شد.

محمدباقر نوبخت با تاکید بر اتمام ساخت این سه هزار واحد مسکون محرومان در استان اردبیل تا نیمه فصل بهار سال آینده گفت: اقدامات خوبی در زمینه مسکن محرومان بویژه در مناطق روستایی در حال انجام است.

 وی همچنین از کمک بلاعوض ۳۵۰ میلیارد ریالی به پروژه پل غیرهمسطح قدس اردبیل برای گشودن گره ترافیک در یکی از تقاطع پر تردد مرکز استان خبر داد.

این چندمین سفر معاون رییس‌جمهوری به استان اردبیل می باشد، در هریک از این سفرها نوبخت تلاش کرد تا به اجرای امور توسعه‌ای استان کمک کند و در روز دوشنبه با اخبار و وعده‌های خوشی سفر یک روزه خود را به پایان رساند.

 

                                                   
 

 

 

 

 

 

 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × 3 =