پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۲۵:۴۶
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

جمال شورجه: سینمای دینی دراماتیک و جذاب است

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار به نقل از روابط عمومی جشنواره بزرگ صالح (ع)، جمال شورجه کارگردان باسابقه سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، که با سپری کردن دوران معالجه و درمان خود تحت نظر پزشکان حال عمومی بهتری پیدا کرده است، درباره اهمیت سینمای دینی و البته کم‌توجهی مسئولین فرهنگی و […]



به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار به نقل از روابط عمومی جشنواره بزرگ صالح (ع)، جمال شورجه کارگردان باسابقه سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، که با سپری کردن دوران معالجه و درمان خود تحت نظر پزشکان حال عمومی بهتری پیدا کرده است، درباره اهمیت سینمای دینی و البته کم‌توجهی مسئولین فرهنگی و سینمایی کشور نکاتی را بیان کرد.

کارگردان فیلم‌های ۳۳ روز گفت: سینمای دینی سینمای مغفول و  مهجوری است که متأسفانه سینماگران ما به آن کمتر پرداختند و شاید هم به خودشان اجازه این را نمی‌دهند که در این زمینه کار تولید کنند. بنابراین این سینما که سینمای پرمخاطبی است و ریشه آن از داستان‌های قرآن شروع می‌شود، مظلوم و تنها باقی مانده است.

وی افزود: تعداد کارگردان‌های کمی مانند مرحوم سلحشور که از جوانی با قصه‌های دینی و قرآنی آشنا بودند، توانستند به این عرصه ورود کنند و مخاطبین سینما را از محتوای نغز و شیرین و مهم داستان‌های دینی آگاه بکنند.

کارگردان عملیات کرکوک همچنین با اشاره به سیطره داستان‌های دینی در زمینه‌ها و موضوعات گوناگون گفت: قرآن و زندگی اهل بیت علیهم اسلام داستان‌های مهمی در فضای  اجتماعی، تاریخی و… دارد که سرشار از مضامین مهم و اندرزهای معاشرتی است که اتفاقاً بسیار دراماتیک و پرهیجان است.

این فیلمساز سینمای ایران در پایان خاطرنشان ساخت: باید مسئولین فرهنگی ما برای رونق سینمای دینی بودجه‌ای کنار بگذارند و راه آن را برای فیلمسازان جوان باز کنند اما باید گفت که برای این موضوع تا به حال اهتمام جدی نشده است.

اختتامیه جشنواره صالح مصادف با روز ۷ مرداد ماه عید غدیر برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

16 − 4 =