چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۱۶:۲۵
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

توجه به جنبه عبادی تلاوت قرآن ضروری است

به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار از  شورای عالی قرآن، محمدرضا ستوده نیا در بیست و دومین جلسه ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم در ارتباط تصویری ضمن مغتنم و مؤثر دانستن برگزاری این جلسات ویژه قاریان ممتاز گفت: ما قاریان قرآن باید در کنار پرداختن به ابعاد هنری تلاوت، به بعد عبادی آن توجه ویژه داشته […]



به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار از  شورای عالی قرآن، محمدرضا ستوده نیا در بیست و دومین جلسه ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم در ارتباط تصویری ضمن مغتنم و مؤثر دانستن برگزاری این جلسات ویژه قاریان ممتاز گفت: ما قاریان قرآن باید در کنار پرداختن به ابعاد هنری تلاوت، به بعد عبادی آن توجه ویژه داشته باشیم. اساساً بعد هنری تلاوت باید در خدمت بعد عبادی آن باشد و ما باید ترویج دهنده این اصل باشیم. 

 این استاد قرآن با اشاره به تلاوت‌های خاشعانه و تأثیرگذار برخی قاریان متقدم مصری که از همان بسم اللهِ تلاوت، دل ها را منقلب می کند، آن را ناشی از همین ویژگی دانست که ضامن بقای یک تلاوت خداپسندانه است. 

در این جلسه که محمودرضا بیژنی دبیری آن را عهده دار بود، قاسم رضیعی و کریم دولتی، از استادان و داوران بین المللی قرآن به ارائه نکات و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

سید محمد طاهایی از مازندران، مرتضی یادگاری از تهران و محمدعلی عنبری از گیلان، قاریانی بودند که تلاوت شان مورد نقد و نظر اساتید حاضر در جلسه قرار گرفت.

براساس این گزارش، با نظر کارشناسان جلسه، تلاوت سید محمد طاهایی به عنوان تلاوت برگزیده بیست و دومین جلسه ارتقاء انتخاب شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

شانزده − 11 =