شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۴:۲۵:۴۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

بیش از نه هزار نفر اجرای شب ششم جشنواره را دیدند

به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، بر اساس آمار سایت های پخش اجراهای جشنواره، در چهارمین روز جشنواره ۹هزار و ۵۲۴ نفر اجراها را تماشا کردند. در شب ششم جشنواره از اجرای بانگ نو ۱۰۳۷ نفر، از اجرای گروه های هاوار و آیریتین هزار یک هزارو ۸۷۵ نفر، […]



به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار به نقل از روابط عمومی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، بر اساس آمار سایت های پخش اجراهای جشنواره، در چهارمین روز جشنواره ۹هزار و ۵۲۴ نفر اجراها را تماشا کردند.

در شب ششم جشنواره از اجرای بانگ نو ۱۰۳۷ نفر، از اجرای گروه های هاوار و آیریتین هزار یک هزارو ۸۷۵ نفر، از هنرنمایی گروه سپندار یک هزار و ۸۴۳ نفر، و از دوئت فراتا دی پالما از ایتالیا ۳ هزار و ۲۳۱ نفر بازدید کردند و در نهایت کر تهران و کر اردیبهشت مجموعا یک هزار و ۵۳۸ نفر بازدید کننده داشت.

نگاهی به جشنواره سی و ششم موسیقی فجر

در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش غیر رقابتی ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی از طریق فراخوان ثبت نام کردند که در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته اند.

جایزهٔ باربَد تندیسی است که به برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر اهدا می‌شود. با نظر برگزارکنندگان جشنواره موسیقی فجر، از سی و یکمین دوره جشنواره، اهدای جایزه باربد به برگزیدگان، آغاز شده‌است. 

  این دوره از جشنواره مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی  بود که جراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی از هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک پخش می‌شود.

در بخش بین الملل این دوره از جشنواره موسیقی فجر گروه هایی از کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا و کوبا حضور داشتند.

تجلیل از چهار هنرمند موسیقی کشورمان ملیحه سعیدی و احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه‌های این دوره از مهم ترین رویداد موسیقی کشورمان در روز اختتامیه خواهد بود.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و اضافه شدن بخش رقابتی، جدول برنامه ها نسبت به جشنواره های دوره‌های قبل تغییرات اجرایی داشت. بر اساس تقسیم‌بندی هیات انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تایید هیات انتخاب به جشنواره دعوت شدند. این دوره از جشنواره موسیقی فجر از روز (سه شنبه ۲۸ بهمن) آغاز شده و عصر امروز (۴ اسفند) در ساعت ۱۶/۰۰  طی مراسم ویژه ای در تالار وحدت به کار خود پایان خواهد داد.  

اجراهای سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن آغاز شده و امشب و همزمان با اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، از سایت جشنواره، انجمن موسیقی ایران، تیوال، تماشاخونه، بیپ تونز، گپ فیلم و نواک پخش می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 − 2 =