دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۴:۰۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

برنامه‌های رادیو وحدت متنوع و گفتارمحور است

علی بخشی‌زاده که دو هفته پیش معاونت صدای سازمان صدا و سیما را به عهده گرفت، در اولین مصاحبه خود با فرهنگ سار به ضرورت فعالیت رادیو وحدت همزمان با آغاز ماه ربیع الاول و برگزاری سی و چهارمین کنفرانس وحدت اشاره کرد و گفت: برنامه‌های رادیو وحدت در قالب‌های مختلف به مخاطبان عرضه می‌شود. طبیعی است محور […]



علی بخشی‌زاده که دو هفته پیش معاونت صدای سازمان صدا و سیما را به عهده گرفت، در اولین مصاحبه خود با فرهنگ سار به ضرورت فعالیت رادیو وحدت همزمان با آغاز ماه ربیع الاول و برگزاری سی و چهارمین کنفرانس وحدت اشاره کرد و گفت: برنامه‌های رادیو وحدت در قالب‌های مختلف به مخاطبان عرضه می‌شود. طبیعی است محور اصلی برنامه ها، برنامه های گفتارمحور باشد ولی قالب های متنوع برنامه سازی نیز در نظر گرفته شده است.

 از آنجا که مخاطبان این رادیو دارای سلایق مختلفی هستند، برنامه های رادیو وحدت نیز در قالب های مستند، نمایش و مانند آن پخش خواهد شد. چون هر یک از مخاطبان ما با گونه ای از برنامه سازی ارتباط بیشتری برقرار می کنند و این رادیو سعی می کند در بهترین اوقات، بهترین قالب های مورد نظر مخاطبان را تولید کند.

معاون سازمان صدا و سیما ادامه داد: این امر دائم در مرکز نظرسنجی صدا و سیما رصد می شود که چه صنفی از مخاطبان ما در چه ساعتی به کدام گونه از گونه های برنامه سازی رغبت بیشتری نشان می دهند و در یک کلام باید گفت حرکت رادیو وحدت حرکتی عاقلانه و عالمانه است.  

رادیو وحدت همزمان با آغاز ماه ربیع الاول با شعار صدای همدلی امت رسول الله (ص) افتتاح شد و مراسم آغاز به کار رسمی آن روز دوشنبه (۲۸ مهر) با حضور حجج اسلام سیدرمضانعلی موسوی قائم مقام سازمان صدا و سیما و حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین برخی مسئولان سازمان صدا و سیما برگزار شد. 

هدف از راه اندازی این برنامه ایجاد همدلی و برادری بیشتر در میان امت رسول الله در سطح جهانی و وحدت بیشتر میان برادران اهل سنت و شیعه داخل کشور می باشد که برنامه های این رادیو تا پایان هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) ادامه خواهد داشت.

عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما دو هفته پیش در حکم معاون صدا نوشت: با نصب‌العین قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب به‌مثابه منشوری برای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی و به‌منظور تعمیق هرچه بیشتر ارتباط با مخاطبان دیرین و جذب شنوندگان جدید، در بالا بردن کیفیت، ایجاد تنوع و افزایش جذابیت برنامه‌ها باهدف گسترش دین، اخلاق، امید، آگاهی و ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی در میان آحاد جامعه اهتمام جدی به عمل‌آورید. 

وی افزود: توجه به مقوله مهم مخاطب‌پژوهی و ذائقه‌سنجی از طریق تسهیل برقراری تعامل میان رادیو و شنوندگان فرهیخته آن، پاسخگوی به نیازها و مطالبات افکار عمومی، استفاده از آثار موسیقایی فاخر حاوی اشعار اصیل شاعران متعهد، تنوع‌بخشی به برنامه‌ها با لحاظ سلایق، فرهنگ‌ها و تنوع قومیتی کشور و نمایش کارآمدی نظام در عین نقد منصفانه ازجمله مهم‌ترین محورهای مأموریت رئیس سازمان صداوسیما برای معاون جدید صدا به شمارمی رود. 

علی بخشی‌زاده دانش‌آموخته کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی است و پیش از این در دو مقطع رئیس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان بوده و همچنین مدیریت شبکه دو سیما را در کارنامه کاری خود دارد. 

وی از آزادگان دوران دفاع مقدس است که هشت سال دربند رژیم بعث عراق بود و از یاران و نزدیکان سید آزادگان دفاع مقدس حجت‌الاسلام‌ سیدعلی اکبر ابوترابی به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

11 − 7 =