شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۷:۴۶
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱

بازار دارایی فکری پارک فناوری در بازار سوم فرابورس راه‌اندازی شد

اکبر قنبر پور روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی راهبردی پارک از سه برنامه درحوزه راهبردی پارک به خبرنگار فرهنگ سار گفت: تاکنون ۳۶۰ مالکیت فکری اعم از اختراع، طرح صنعتی و علامت تجاری، نمایه شده و سرمایه گذاران و خریداران اختراعات مورد نظر را خریداری و تجاری سازی کنند. وی ادامه داد: مسیری که برای […]



اکبر قنبر پور روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی راهبردی پارک از سه برنامه درحوزه راهبردی پارک به خبرنگار فرهنگ سار گفت: تاکنون ۳۶۰ مالکیت فکری اعم از اختراع، طرح صنعتی و علامت تجاری، نمایه شده و سرمایه گذاران و خریداران اختراعات مورد نظر را خریداری و تجاری سازی کنند.

وی ادامه داد: مسیری که برای تجاری سازی دانش در نظر گرفتیم از طریق ایجاد یک شرکت دانش بنیان و تجاری سازی و حمایت‌های قانونی و صندوقی که در این زمینه فعال شده است تا مخترع با فروش ایده های خود روی اختراعات دیگری کار کند.

معاون توسعه و نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به نحوه عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار داشت: این صندوق در قالب حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شد، زیر مجموعه ریاست جمهوری است و تعهد دولت سه هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در این صندوق پیش بینی شده است.

قنبر پورادامه داد:  مقرر شده که از سال چهارم نیم درصد بودجه عمومی کشور به این صندوق اختصاص داده شود، صندوق بسیار بزرگی ایجاد شده و کارهای در ابعاد مختلفی از شرکت های دانش بنیان حمایت  می‌کند.

جشنواره پژوهش های مسئله محور” ریتکس” آغاز شد

معاون توسعه و نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به اهمیت پیوند بین تحقیقات دانشگاهی با شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: در دانشگاه‌های کشور تحقیقات مختلفی در زمینه های متفاوت انجام می شود در جشنواره ای که ما امروز فراخوان آن را  اعلام می کنیم، هدف پیوند بین تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه های  کارشناسی ارشد و رساله های دکتری با نیازهایی است که شرکت های دانش بنیان دارند 

قنبر پور گفت: شرکت‌های دانش بنیان علاقه دارند روی محصولات جدید کار کنند و در این راستا محصولاتی که در حال توسعه آن هستند به مشکلات تحقیقاتی پژوهشی بر می خورند که در این راستا، توان علمی دانشگاه‌های کشور این مشکلات را مرتفع می کند.

وی ادامه داد: برای ارتباط بین دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان، پلتفرمی در پارک فناوری پردیس  ایجاد شده که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تامین مالی این ارتباط اجرایی می شود.

معاون توسعه و نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به جزئیات طرح، اظهار داشت: بر اساس موارد اعلام شده، در شرایط عادی ۷۰درصد قرار داد بین شرکتهای دانش بنیان با دانشگاه‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود  در موارد خاصی که لبه تکنولوژی باشد تا صد در صد هم  می تواند افزایش داشته باشد.

قنبرپور با بیان اینکه یک رقابت هم برای جشنواره در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: مزایایی برای دانشگاه و یا پژوهشگاهی که بتواند بیشترین اقدام و بهترین کیفیت علمی را در قالب این جشنواره داشته باشد، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری را به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفتیم و با همکاری صندوق نوآوری شکوفایی برای توسعه آن برنامه ریزی شده است و دانشگاهها و پژوهشگاه‌ها برای ثبت نام به سایت جشنواره  به آدرس www.retechs.ir مراجعه کنند.

به گزارش فرهنگ سار به مناسبت گرامیداشت هفته فناوری و پژوهش و با حضور مسئولان پارک فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی سه برنامه راهبردی در حوزه پژوهش و ترویج رونمایی شد.

آغاز به کار رسمی دبیرخانه و فراخوان جشنواره پژوهش های کاربردی و مسئله محور “ریتکس” به همراه رونمایی از پوستر جشنواره، رونمایی از کتاب دانش ثروت (۴)، راه اندازی شبکه خدمات آزمایشگاهی ناحیه نوآوری پردیس درسالن اجتماعات پارک فناوری پردیس در این آیین برگزار شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد و پارک فناوری پردیس فاز شش این شهرستان است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 + 6 =