جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱:۵۳
دسته بندی: فناوری
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

فضانوردان ناسا راهی زمین شدند

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، بازگشت «رابرت بهنکن» و «داگلاس هارلی» پایان اولین ماموریت خدمه دار اسپیس ایکس به ایستگاه بین المللی فضایی و اولین ماموریتی است که در آن فضانوردان آمریکایی پس از گذشت ۹ سال از بازنشستگی شاتل های فضایی ناسا، از خاک آمریکا راهی این ایستگاه در حال چرخش شدند.   بنا بر […]



به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، بازگشت «رابرت بهنکن» و «داگلاس هارلی» پایان اولین ماموریت خدمه دار اسپیس ایکس به ایستگاه بین المللی فضایی و اولین ماموریتی است که در آن فضانوردان آمریکایی پس از گذشت ۹ سال از بازنشستگی شاتل های فضایی ناسا، از خاک آمریکا راهی این ایستگاه در حال چرخش شدند.  

بنا بر این گزارش، هارلی و بهنکن حدود ساعت ۷:۳۵ دقیقه بعدازظهر شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی از ایستگاه بین المللی فضایی جدا شدند؛ درصورتی که طبق برنامه پیش برود این ۲ فضانورد امروز – یکشنبه – به زمین باز خواهند گشت. انتظار می رود که فضاپیمای «کرو دراگون» ساعت ۲:۴۲ دقیقه بعدازظهر امروز به وقت منطقه زمانی شرقی بر سطح آب در ساحل فلوریدا فرود آید.  

محل فرود اصلی بر سطح آب اقیانوس اطلس در نزدیکی مرکز فضایی کندی بود اما به دلیل همزمانی این فرود با طوفان گرمسیری Isaias،  محل فرود  کرو دراگون در امتداد ساحل شرقی فلوریدا، تعیین شد.

بازگشت به زمین از خانه همیشه یک تجربه دشوارتری بوده است اما بهنکن و هارلی برای آن آماده هستند. هر دوی آنها فضانوردان کهنه کار ناسا هستند که ماموریت های فضایی را با شاتل انجام می دادند.  

«الون ماسک» بنیانگذار اسپیس ایکس در یک کنفرانس مطبوعاتی که بعد از پرتاب فضاپیمای دراگون انجام شد، گفت که هنوز مشتاق «اعلام پیروزی» نیست و تاکید کرد که بازگشت می تواند خطرناک تر از صعود باشد.

بهنکن و هارلی روز ۳۰ مه با راکت «فالکون ۹» که توسط شرکت فضایی اسپیس ایکس ساخته شده است به ایستگاه بین المللی فضایی رفتند.  این ماموریت که «دمو-۲» ( Demo-۲) نام داشت یک پرتاب تاریخی برای  شرکت فضایی اسپیس ایکس محسوب می شود، زیرا این شرکت پس از گذشت ۹ سال از بازنشستگی شاتل های فضایی ناسا،  برای اولین بار موفق شد فضانواردان را از خاک آمریکا به این ایستگاه منتقل کند.  

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 − هشت =