یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۵۰:۲۷
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

ایران حماسه تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر را از یاد نخواهد برد

به‌گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار، سیدعباس صالحی با انتشار بخشی از آلبوم موسیقایی سروها ایستاده می میرند در حساب کاربری خود در توییتر یاد و خاطره حماسه سوم خرداد روز آزادی خرمشهر و تکاوران نیروی دریایی در این شهر را گرامی داشت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قطعه موسیقی سروها استاده می میرند را روایت […]



به‌گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار، سیدعباس صالحی با انتشار بخشی از آلبوم موسیقایی سروها ایستاده می میرند در حساب کاربری خود در توییتر یاد و خاطره حماسه سوم خرداد روز آزادی خرمشهر و تکاوران نیروی دریایی در این شهر را گرامی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قطعه موسیقی سروها استاده می میرند را روایت موسیقایی از حماسه تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر عنوان کرد و افزود: ‏این قطعه با نام حاضر در آلبوم «سروها ایستاده می‌میرند» توسط حامد صغیری و همراهی گروه بزرگ سازهای ایرانی شاهو نوشته و تنظیم شده است.

صالحی تصریح کرد: ایران و ایرانی از یادتان نخواهد برد؛ سوم خرداد روز آزادی خرمشهر گرامی.

آلبوم سروها ایستاده می‌میرند با آهنگ‌سازی حامد صقیری و همراهی گروه بزرگ سازهای ایرانی شاهو، با حضور معاون هنری وزارت ارشاد و تعدادی از مقامات لشکری مهر ماه ۱۳۹۸ در تالار وحدت رونمایی شد.

این اثر یک اثر موسیقیایی با نگاه هنرمندانه به نبرد خرمشهر و دلاروی های تکاوران نیروی دریایی توسط حامد صقیری در مدت ۲ سال نوشته و ضبط شده است. این اثر اقتباسی است از خاطرات یک فرمانده جنگی که توسط ذهن زیبایی پرداز هنرمند به صورت موسیقیایی باز روایت شده است.  

روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خورشیدی در عملیات بیت‌المقدس که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی سردار محسن رضایی صورت گرفت، شهر خرمشهر از دست متجاوزان عراقی آزاد شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

11 − چهار =