شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲:۴۶
دسته بندی: تحلیل
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

اینک نوبت شارمهد است

همه این تناقضات نشان دهنده استیصال ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین در برخورد سریع و قاطعانه نهادهای امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. برخوردی که بیش از ۴۰ سال است خواب را از چشمان آنها گرفته است.



همه این تناقضات نشان دهنده استیصال ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین در برخورد سریع و قاطعانه نهادهای امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. برخوردی که بیش از ۴۰ سال است خواب را از چشمان آنها گرفته است.

روز شنبه یازدهم مرداد ماه وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از دستگیری جمشید شارمهد، «سرکرده‌ گروهک تروریستی تندر» خبر داد. بعد از دستگیری روح الله زم مدیر کانال آمدنیوز، شارمهد، دومین شخصیت دستگیر شده اپوزسیون خارج از کشور در طی یکسال اخیر است که بازداشت او بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشته است.
انجمن پادشاهی ایران توسط «فرود فولادوند» متولد لرستان در اوایل دهه ۷۰ در ترکیه با هدف بازگرداندن رضا پهلوی به ایران شکل گرفت. او پس از مدتی به لندن مهاجرت کرده و با همکاری مطبوعات فارسی لندن، تلویزیونی برای خود راه اندازی می‌کند، اما چون مشی آنها مسلحانه بوده پخش برنامه‌هایشان توسط شرکت های اروپایی قطع می‌شود و آنها پس از مهاجرت به لس آنجلس، انجمن و شبکه تلویزیونی خود را از نو سازماندهی کردند. آخرین برنامه فولادوند در سال ۱۳۸۵ بوده و او پس از سفر به ترکیه در این کشور ناپدید می‌شود و هنوز اطلاع دقیقی از زنده بودن یا مرگ او در دست نیست.
جمشید شارمهد بعد از ناپدید شدن فرود فولادوند بعنوان سرکرده این گروه تروریستی انتخاب می شود. او متولد تهران است اما در یک خانواده ایرانی آلمانی رشد کرده است. تحصیلات او مهندسی الکترونیک است و از سال ۲۰۰۳ ساکن لس آنجلس آمریکاست. شارمهد پس از عضویت در انجمن پادشاهی ایران، در سال ۲۰۰۴ میلادی با استفاده از تجربیاتی که در زمینه اینترنت داشت تارنمای Tondar.org را به عنوان ارگان سیاسی تبلیغاتی این گروه راه اندازی کرد. سال ۲۰۰۷ رادیو تندر را راه اندازی کرد که از طریق ماهواره، برای آسیا و اروپا برنامه های خرابکارانه خود را پخش می‌کنند.
اعضای انجمن پادشاهی ایران خود را جدا از سلطنت طلبان می‌دانند و حتی در برخی مواقع آنها را به باد انتقاد می‌گیرند. دلیل این اختلاف نیز به خاطر عدم همراهی ربع پهلوی با این گروهک است. اعضای این گروهک با نگارش قانون اساسی نوین انجمن پادشاهی ایران، تصمیم گرفتند «تا هنگامی که بهترین فرزند ایران، چه دختر و چه پسر، تاج پادشاهی را بر سر نگذاشته است آرام ننشینند» و استراتژی آنان برای رسیدن به این هدف نیز به قول فولادوند «مشت و گلوله» بود. بر همین اساس تاکنون ۲۷ اقدام تروریستی مرتکب شده اند که نمونه آن انفجار حسینیه شهدای شیراز در سال ۱۳۸۷ بود. از سوی دیگر اقدامات دیگری نظیر انفجار پایگاه بسیج در شهر شیراز، انفجار مقابل منزل امام جمعه نهاوند، ترور دانشمندان هسته‌ای، طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمب‌گذاری در حرم حضرت معصومه (س) و مجلس شورای اسلامی، اقدام به خرابکاری در کنسولگری روسیه در رشت، بمب‌گذاری در مشهد، قصد منفجرکردن سد سیوند شیراز، قصد انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران و قصد بمب‌گذاری در حرم امام خمینی(ره) و مداخله در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ نیز به این گروه منتسب است.
پس از دستگیری شارمهد، انجمن پادشاهی ایران، بیانیه ای در این خصوص صادر کرد. و حرکتهای تروریستی علیه ملت ایران را یک افتخار دانست و شارمهد را اسطوره ای خردمند و آموزگار پادشاهی کوروش کبیر دانست. در این بیانیه حضور شارمهد در عرصه خطر برای برافراشتن نماد این گروهک تروریستی یعنی درفش کاویانی در ایران عنوان کرده و مدعی می شود که او بر خلاف سایر اپوزیسیون خارج نشین خودپرست و پشت میز نشین نیست.
رسانه های مختلف داخل و خارج نیز هر کدام، خبرهایی متناقض از چگونگی دستگیری او منتشر کردند. برخی رسانه‌ها از دستگیری شارمهد در تاجیکستان خبر دادند که رمضان رحیم‌زاده وزیر کشور تاجیکستان این ادعا را تکذیب کرد. برخی نیز می‌گویند او در ترکیه ربوده شده و برخی دیگر می‌گویند وزارت اطلاعات او را از دوبی به عمان کشانده و پس از ربودن به ایران منتقل کرده است. حتی برخی نیز او را دست نشانده نظام جمهوری اسلامی قلمداد کردند. برای نمونه رزیتا منطقی از همکاران فرود فولادوند مسئول پیشین گروه «تندر» ادعا کرده شارمهد با جمهوری اسلامی کار می‌کند و از آنها بودجه می‌گیرد و هیچ ارتباطی با تندر و انجمن پادشاهی ندارد.
سگ زرد برادر شغال است و این ضرب المثل آنجا نمود پیدا می‌کند که گروهک تروریستی منافقین در راستای حمایت از شارمهد از آلمان و آمریکا می‌خواهد با شدیدترین اعتراض و محکومیت و طرح موضوع در شورای امنیت ملل متحد، ایران را وادار کنند تا جمشید شارمهد را برای هرگونه تحقیقات به دادگستری آلمان تحویل بدهد و شارمهد تمامی حقایق در رابطه با نظام اسلامی را بدون هیچ پرده‌پوشی با افکار عمومی در میان بگذارد.
شایان شارمهد، پسر جمشید شارمهد، در مصاحبه با ایران اینترنشنال گفت: «براساس موقعیت یاب گوشی همراه پدرم او از آلمان به دبی سفر کرده و از آنجا به عمان رفته اما پس از آن ردیاب گوشی غیرفعال شده است.» به گفته فرزندان جمشید شارمهد قرار بوده برای کار به دبی و سپس هند برود که به دلیل کرونا سفرش با مشکل مواجه می‌شود و براساس اطلاعات موقعیت یاب گوشی او سوم مرداد در فرودگاه بین‌المللی دبی بوده و از آنجا به عمان رفته است. پس از انتشار این گزارش، در برنامه تیتر اول ایران‌اینترنشنال، عنوان شد که احتمالا نیروهای اطلاعاتی ایران جمشید شارمهد را از دبی به عمان کشانده و به ایران منتقل کرده‌اند.
رسانه های اسرائیلی بحث ناهماهنگی در خبررسانی توسط نهاد ها و رسانه های داخل کشور را طرح کرده و سوالاتی را مطرح می کنند که: چرا ارگان های امنیتی ایران مثل وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در زمینه خبررسانی، هماهنگ نیستند؟ از سوی دیگر، با توجه به بازداشت شدن روح الله زم تنها چند ماه پیش از این در عراق و انتقالش به ایران، چرا چنین افرادی، به سادگی در دام نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی می‌افتند؟ و با مطرح کردن این نوع سوالات، جمشید شارمهد را مأمور اطلاعاتی نظام اسلامی خوانده و از مردم می خواهند فریب بازیهای رژیم را نخورند. آنها معتقدند قدرت‌نمایی رژیم از طریق به راه انداختنِ این نمایش‌های مضحک، صرفاً برای ترساندن مردم است، زیرا آخوندها از اتحاد و قیام‌ِ ملت ایران به شدت وحشت دارند.
عده ای دیگر نیز طرح حمله به کنسولگری روسیه در رشت توسط این گروهک را مطرح کردند و پس از آن به گزارش اسپوتنیک «طراحی عملیات انفجار کنسولگری این کشور در رشت را «شایعه» خوانده و آن را رد کردند.
گروهک سلطنت طلب فرشگرد نیز در کانال خود به یادداشت فیسبوکی سعید ملک‌پور، زندانی سیاسی، اشاره می‌کند. ملک پور از مشاهداتش در دوره زندان درباره‌ی گروه “تندر” و بازداشت‌شدگان مرتبط با آن نوشته است. او می‌گوید که حتی وبسایت این گروه را اطلاعات سپاه پاسداران طراحی و اداره کرده بود و از این طریق افرادی را که پیام می‌دادند شناسایی و بعضا دستگیر می‌کرد. تعدادی از آنها تحت فشار و شکنجه به بمب‌گذاری و عملیات تروریستی اعتراف و اعدام شدند. سعید ملک‌پور می‌نویسد: «متاسفانه خیلی‌ها قربانی این پروژه شدند. هدف این پروژه هم مشخصا قدرتمند نشان دادن سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی در دستگیری نیروهای مسلح اپوزیسیون بود.»
همه این تناقضات نشان دهنده استیصال ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج نشین در برخورد سریع و قاطعانه نهادهای امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. برخوردی که بیش از ۴۰ سال است خواب را از چشمان آنها گرفته است. دیروز نوبت روح الله زم بود و امروز نوبت شارمهدفرارسیده است و فردا نوبت دیگری خواهد بود.
 

منبع: بصیرت

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده − هشت =